Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Witajcie.Potrzebuję pilnie opinii.Wydzwania o mnie ENERGA z propozycją gwarancji stałej ceny przez 4 lata! Przyjąć?Macie coś takiego podpisanego we wcześniejszych latach? Uważacie,że warto??
popieram tę opinię 26 nie zgadzam się z tą opinią 75

jak za parę lat kupisz bilet do kina, a okaże się że przy okazji sprzedałeś nerkę mafii, bo nie przeczytałeś 500 stron prawnego bełkotu maczkiem , wtedy inaczej zaśpiewasz
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Dzwoniła do mnie kobieta z Energa Obrót S.A. z ofertą "zamrożenia cen"... Nauczona doświadczeniem - nagrywam rozmowy przychodzące z obcych numerów (tutaj 58 770 35 00).
W czasie rozmowy nie bardzo skupiłam się na kwotach podawanych. Tylko na tym "zamrożeniu cen" i że umowa na 2 lata.
Dokumenty mają przyjść na maila. Dopiero Po zakończeniu rozmowy zaczęłam szukać info o co chodzi, czy faktycznie wydzwaniają do wszystkich swoich klientów i czy trzeba na to wyrażać zgodę.
Postanowiłam też odsłuchać jeszcze kilka razy rozmowę i skupić się na najważniejszych informacjach.
I tak :
- obecna taryfa G11, stawka 0,2979zł/kWh i 0zł opłaty handlowej

- oni proponują TERAZ 0,2919zł/kWh(na chwilę mniejsza stawka), a od 1.01.2020 stała stawka 0,3675zł/kWh (podwyższona) + opłata handlowa 22,99zł za każdy miesiąc. (podwyższona stawka + 22,99zł dodatkowo co miesiąc opłaty handlowej i umowa na 2 lata)

Mają na maila przysłać dokumenty i zadzwonić za dwa dni. Czyli teraz mam odpisywać, że rezygnuję z tej oferty i zostaję na dotychczasowej stawce? Czy czekać aż oddzwonią?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ja kończąc rozmowę, poczekalam tydzień na tą "ofertę" więc dla świętego spokoju napisałam recznie, że rezygnuje z oferty, która mi zaoferowano dnia... Drogą telefoniczną i wnosze o kontynuację umowy na dotychczasowych warunkach. Jakiś tydzień później przed 19 godz miałam znów telefon czy się zgadzam, i czy ofaerta dotarla( nie dotarła) pani twierdziala że pewnie na dniach dojdzie bo zostala wysłana(nigdy nie dotarła) odmówiłam. Nie wspomne, że dzwoniłam setki razy na infolinię pytać się czy jakaś umowa mi się zmieniła , odpowiedź brzmiała nie. Po jakimś msc przyszło pismo, że przyjęli moje pismo i cofają zmiany jakaś "umowa fulll wypas" więc jednak coś mi wcisnąć chcieli... Tyle nerwów miałam.. nigdy więcej nie odbierać telefonów nic kompletnie. Porażka. Lepiej nie czekać14 dni i nawet ręcznie pisać odmowę.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Boze co ja mam zrobic dzis dostalam rachunek za 2 miesiace gdzie zuzycie 2 kw i oplaty handlowej to 90 zl...plakac sie che
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie podpisujcie umowy gwarancja stałej ceny to jest oszustwo , nie mówią o dodatkowej opłacie handlowej 13,- zł neetto za każdy miesiąc . więc jak rachunki co 2 miesiace to jest 26 zł netto do rachunku. Ceny za proąd nie rosna w takim tempie. Rocznie to dodatkowa opłata 156 zł netto plus 23 % vatu. po 4 latach automatycznie przechodzi sie na cennik standardowy gdzie ta opłata dalej obowiazuje. Zwykłe oszustwo i naciaganie nieświadomych ludzi. Osobiście też się dałam nabrać na to , nareszcie koniec tego i problem wielki zeby wrócic do umowy poprzedniej w której nie ma już tej opłaty handlowe. będę się sadzic z energą.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Trochę się przestraszyłam że może te 14 dni od rozmowy policzą i nie będę miała później wyjścia. Ale chyba powinno być od umowy skoro jest tam wniosek o odstapienie
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wysłałam w poniedziałek pismo, że rezygnuje z oferty która mi zaproponowano dnia 26 drogą telefoniczną i wnosze o kontynuacjie umowy na dotychczasowych warunkach. A umowy nadal nie dostałam ... Odpowiedzi z resztą też . No i oczywiście z potwierdzeniem odbioru wszystko
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jeżeli otrzymasz umowę to pamiętaj, że zgodnie z prawem masz 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej na odległość (czyli poza siedzibą firmy) bez podawania przyczyny. Razem z umową powinnaś otrzymać formularz takiego odstąpienia. Jeśli go nie będzie a będziesz chciała zrezygnować to napisz pismo (wyślij koniecznie poleconym za potwierdzeniem odbioru z żądaniem zwrotnej informacji, że umowa jest nieważna/została rozwiązana), że odstępujesz od umowy nr... z dnia ... zawartej na odległość. Możesz się równiez powołać (podstawa prawna) na Ustawę z dnia 30.05.2014 o prawach konsumenta.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Też do mnie dzwonili, przysłali dokumenty po ok. tygodniu. Po dwóch dniach zadzwonili do mnie znowu i poprostu odmówiłam.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

To jest straszne odebrałam telefon od nr 770 35 18 i tak gadka poleciała, że zrozumiałam że chce mi przyslac ofertę to zapoznania się, jak się wczytałam w to forum to się przerazilam...... Nie wiem co mam robić niby ma coś przyjść poczta czekać czy już działać ? Dzwoniłam na infolinię to pani w sumie nic nie wie i twierdzi że jak przyjdą dokumenty to będą drugi raz dzwonić i potwierdzać ?? Proszę o pomoc :((
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=14067
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Pani Ewo właśnie chyba wpadłam, położę pani napisać pismo?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Czy coś więcej się pani dowiedziała ???
Ja wczoraj dałam się nabrać
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Witam niestety i ja wpadłam .. podobno jakieś druki mają mi przyjść listem? Nie czekać tylko odrazu pisać pismo :(?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

I jak podpisała pani ???
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Energa. Zlamasy nie ma z nimi kontaktu telefonicznego. Dzwonie drugi dzien i nic. Ciagle ze zajeci!
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Głupoty bredzisz aż w d*pie boli.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

ja również dziękuję, właśnie przed chwilą dzięki waszym wpisom odmówiłam i uchroniłam się przed tą umową :)
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Witam, Energa również oszukała moją mamę. Pod koniec maja pracownik tej firmy zjawił się u nas i zachęcał do podpisania nowej umowy - jak tłumaczył, jest taka potrzeba ponieważ stara jest na mojego nieżyjącego już tatę i trzeba podpisać nową. Początkowo mama była niechętna, ale ten zagroził że jeśli nie zmieni tego w ciągu trzech dni będzie musiała zapłacić karę w wysokości 5 tyś zł. Niestety to zadziałało i pan został zaproszony do środka. Pospiesznie zaczął wypisywać umowę, nie tłumacząc przy tym niczego. Na pytania czy to taka sama umowa jak poprzednia, tylko na inną osobę odpowiedział twierdząco, oraz zapewniał że nie będą się z nią wiązały dodatkowe koszta. Mama dostała kopię umowy, druk odstąpienia od umowy zawartej na odległość oraz warunki grupowego ubezpieczenia assistance pzu oraz warunki dodatkowego ubezpieczenia oc uniqa. Na pytanie co to - pan wyjaśnił że teraz klienci w ramach umowy są ubezpieczeni, oczywiście zapewnił że bezkosztowo. Jakie było zdziwienie kiedy pierwszy rachunek przyszedł o ponad 50 zł wyższy niż poprzednie - jak się okazało dołączona została dodatkowa oplata handlową. Po moim telefonie do Energa celem wyjaśnienia tej opłaty, Pani na infolinii poinformowała mnie że jest ona uwzględniona w Regulaminie oferty- której mama notabene nie widziała na oczy. Poprosila wiec o przeslanoe kopii tegoz regulaminu, zeby wiedziec w co tak naptawdę sie wpakowala - na umowie widnieje tylko wpisana odrecznie przez pracownika niewiele mowiaca nazwa oferty Pakiet Pełnej Ochrony. Próbowalam znaleźć jakies informacje w internecie na temat tej oferty- niestety nic nie znalazłam.Czekamy teraz na te dokumenty - okres oczekiwania do 14 dni. Ja natomiast od jutra zaczynam dzwonić do wszelkich instytucji zaczynając od Uokik w celu uzyskania pomocy lub wniesienia skargi na te działania. Jeśli ktoś znalazł się w podobnej sytuacji proszę o informację czy udało się odstąpić od podpisanej umowy po czasie 14 dni od jej podpisania bez konsekwencji finansowych. Pozdrawiam.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Dałem się wrobic podpisałem rachunki co 2 miesiące po moich interwenciach przychodzą co 3 miesiące ale rozbite co miesiąc każdy miesiąc podłączony osobno i place za friko biurokrację plus 4 rachunek ogolny podsumujacy te 3 dałem się wrobic nie polecam oszustwo .Cztery lata nie podroźeje ale koszty manipulacje tak i to cały chaczyk. Gonić oszustów
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum

Układanie paneli podłogowych! (34 odpowiedzi)

Witam! Solidna i tania ekipa ułoży panele podłogowe w Gdańsku lub okolicach. Cena za m2 15zł...

remont w bloku niedziele, święta i 1 stycznia - czy to już chamstwo czy life style? (109 odpowiedzi)

Może tylko nam się to nie podoba? Rozmowa nic nie dała, reszta sąsiadów woli cierpieć w milczeniu...

Aplikacja mobilna do zarządzania pracami budowlanymi - co o tym myślicie? (4 odpowiedzi)

Witam. Jestem właścicielem firmy remontowo-budowlanej. Zatrudniam obecnie kilkunastu pracowników....