Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Witajcie.Potrzebuję pilnie opinii.Wydzwania o mnie ENERGA z propozycją gwarancji stałej ceny przez 4 lata! Przyjąć?Macie coś takiego podpisanego we wcześniejszych latach? Uważacie,że warto??
popieram tę opinię 26 nie zgadzam się z tą opinią 75

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

nam również się udało, dziś dostaliśmy fakturę po "normalnych" kosztach bez uwzględnienia opłaty handlowe, również pisaliśmy pismo do Rzecznika. Trzeba walczyć!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

tak. i umarł uczciwie z głodu.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Moi Drodzy! Jeśli już próbujecie coś UZYSKAĆ z Energi to pytajcie o ofertę "Policz i Zmień". Jest to propozycja dla wybranych klientów na okres 12m-cy, a więc stosunkowo krótki. Stałe, niższe ceny i opłata tylko 3,50zł/m-c. Kto lubi małe ryzyko może spróbować...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Witam, również wygrałam z Energą:) Napisałam skargę, że o opłacie handlowej nikt mnie w rozmowie nie poinformował. Pismo wysłałam przez Rzecznika Praw Konsumenckich. Po pewnym czasie dostałam pismo, że byłam o wszystkim poinformowana, jednak przychylają się do mojej skargi i przywrócili mi poprzednią umowę.
Trzeba walczyć, na przyszłość uważać na umowy zawierane przez telefon i nie dać się nabijać w butelkę.
Pozdrawiam
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Wygralem :)
Po kilku tygodnich internetowej bitwy dzis otrzymalem mail od tyh zlodziei z informacja o anulowaniu zlodziejskiej umowy. Ponizej przedstawiam moja korespondencje z nimi:

Zwracam się z reklamacją na wystawioną Fakturę VAT o nr 315417071/00001/0049/1F

Ja:
Na fakturze naliczona została "Opłata handlowa" ,jak rozumiem jest to opłata za gwarancję stałej ceny energii.

Nie wyrażalem zgody,jak też nie podpisywałam żadnego aneksu do dotychczasowej umowy , dlatego wnoszę o nie naliczanie mi dodatkowych opłat tego typu na przyszłych fakturach , oraz wnioskuję o korektę przedmiotowej faktury,mającej na celu usunięcie z niej bezpodstawnie naliczonej "Opłaty handlowe

Energa:
Szanowny Panie,
dziękuję za zgłoszenie. W odpowiedzi uprzejmie informuję, że jest nam bardzo przykro w związku z zaistniałą sytuacją i podjęciu decyzji o rezygnacji z oferty Gwarancja Stałej Ceny. Odstąpienie od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może zostać zgłoszone w terminie 14 dni od otrzymania umowy. Druk oświadczenia o odstąpieniu od umowy nie został dostarczony w wyżej wymienionym terminie, w związku z czym umowa została aktywowana. Jednocześnie informuję, że w zaistniałej sytuacji przysługuje Panu prawo do rozwiązania umowy na zasadach określonych w Regulaminie Oferty Gwarancja Stałej Ceny oraz zgodnie z zapisami Ogólnych Warunków Umów Kompleksowych ENERGA-OBRÓT SA (OWU). Jednocześnie pragnę nadmienić, iż korzystając z Oferty Gwarancja Stałej Ceny zyskuje Pan pewność, że cena energii elektrycznej nie ulegnie podwyższeniu i będzie obowiązywała przez cały okres trwania umowy. Z uwagi na przedstawione korzyści zachęcam do kontynuowania umowy w ramach Oferty Gwarancja Stałej Ceny.
Mam nadzieję, że pomimo zaistniałej sytuacji nasza współpraca będzie się nadal dobrze układała.

JA:
Proszę Państwa,
Zasady zawierania umów na odległość reguluje stawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014r. poz. 827). Zgodnie z art.20 ust. 2 tej ustawy:
Jeżeli przedsiębiorca proponuje konsumentowi zawarcie umowy przez telefon, ma obowiązek potwierdzić treść proponowanej umowy utrwaloną na papierze lub innym trwałym nośniku. Oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy jest skuteczne, jeżeli zostało utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku po otrzymaniu potwierdzenia od przedsiębiorcy

Nie zawarłem z Państwem żadnej umowy. Żądam przywrócenia mi poprzednich warunków umowy kompleksowej oraz korektę faktur na których została bezpodstawnie naliczona "oplata handlowa"

Energa:
Szanowny Panie,
dziękuję za zgłoszenie. W odpowiedzi informuję, że umowa z ofertą Gwarancja Stałej Ceny na koncie klienta nr 315417071 w dniu 14/0/10/2015 została anulowana. Zostanie wykonana korekta faktury, która zostanie wysłana oddzielną korespondencją.

Teraz szukam innego dostawcy energii a od tych zlodziei uciekam.
Ludzie nie dajcie sie prawo w tym przypadku jest po Waszej stronie!!
Trzeba walczyc z patologią szkoda ze zadna gazeta tego nie naglosni...
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

też mogłabym prosić o formularz?
mider2@wp.pl
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Wystarczyło wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy przed upływem 14 dni od daty zawarcia umowy przez telefon !!! ( to bardzo ważne ) ........I kłopot z głowy. Zrobiłam tak wczoraj w 13 dniu , wysłałam meilem oświadczenie do energii ...I dzisiaj wiadomość ..... """""państwa odstąpienie od oferty gwarancja stałej ceny zostało przyjęte i zrealizowane w systemie """"" energa sa
od każdej umowy można odstąpić ......W odpowiednim terminie .
powodzenia !
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Raczej - Ludzie nauczcie się rozumieć!

W znowelizowanej ustawie nie ma czegoś takiego jak umowa ustna (jedynie propozycja zmiany), wszystko musi być potwierdzone na papierze lub maile (tzw. nośnik trwały :))

Nowe zasady zawierania umów konsumenckich w 2015 r.
Uregulowane zostały zasady zawierania umów przez telefon. Obecnie taka forma zawierania umów budzi wiele zastrzeżeń i wątpliwości klientów, część firm bowiem traktuje już samą rozmowę z konsumentem jako podpisanie umowy w tej formie.
W myśl nowej ustawy jeżeli przedsiębiorca kontaktuje się z konsumentem przez telefon w celu zawarcia umowy na odległość, będzie miał obowiązek na początku rozmowy poinformować konsumenta o tym celu, a ponadto podać identyfikujące go dane oraz dane identyfikujące osobę, w imieniu której telefonuje. Ponadto w przypadku rozmowy z klientem w kwestii zawarcia umowy przez telefon, przedsiębiorca będzie musiał potwierdzić treść proponowanej umowy utrwaloną na papierze lub innym trwałym nośniku. Oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy będzie musiało zostać utrwalone również na papierze lub innym trwałym nośniku po otrzymaniu potwierdzenia. Przedsiębiorca będzie musiał przekazać konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy na odległość na trwałym nośniku najpóźniej w chwili dostarczenia rzeczy lub przed rozpoczęciem świadczenia usługi.

Ustawa o prawach konsumenta z 30 maja 2014 przewiduje, że brak odpowiedzi klienta na niezamówione świadczenie nie będzie oznaczać wyrażenia zgody na zawarcie umowy. Najpóźniej w chwili wyrażenia zgody przez klienta na podpisanie umowy przedsiębiorca będzie musiał poinformować go w precyzyjny sposób m.in. o łącznej kwocie lub wynagrodzeniu za świadczenie wraz z podatkami. Przedsiębiorca będzie miał obowiązek uzyskać zgodę na ewentualne płatności, które nie były wcześniej przewidziane.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Ten w Osztynie nie ma pojęcia o znowelizowanej ustawie. więc skopiował tekst w stylu "spychologii stosowanej" żeby udać się do kogoś innego bo on nie wie co ja podpisywałem. A całą korespondencję z Energą otrzymał. Może wykaże się bo przesłałem mu ponownie interpretację prawną ustawy?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

To jest moj mail do tych zlodzieji. Chcialem Wam wkleic zdjecie mojego salda ale niestety tu si enie da. Nawet mi nie odpowiedzieli ale korekta jest zrobiona takze rozumiem to ze nie ma zadnej umowy. Zaraz sie przenosdze do orange albo innych. Kopiujcie i piszcie do nich reklamacje i nie dajcie sie robic w jajo. pozdrawiam
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Numer ewidencyjny klienta:

REKLAMACJA
Wnosze o anulowanie umowy GWarancja Stalej Ceny i korekty do poprzednich faktur z naliczona oplata handlowa gdyz zgodnie z art. 20 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta nie zawarlem zadnej umowy.

"Art. 20.
1. Jeżeli przedsiębiorca kontaktuje się z konsumentem przez telefon w celu zawarcia umowy na odległość, ma obowiązek na początku rozmowy poinformować konsumenta o tym celu, a ponadto podać identyfikujące go dane oraz dane identyfikujące osobę, w imieniu której telefonuje.

2. Jeżeli przedsiębiorca proponuje konsumentowi zawarcie umowy przez telefon, ma obowiązek potwierdzić treść proponowanej umowy utrwaloną na papierze lub innym trwałym nośniku. Oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy jest skuteczne, jeżeli zostało utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku po otrzymaniu potwierdzenia od przedsiębiorcy."

Nie chce skladac zadnego wniosku o odluchanie rozmowy. Umowa jest NIE ZAWARTA, dlatego ze niedopelniony zostal zapis ustepu 2-go artykulu 20-go. Nie potwierdzam warunkow umowy na papierze badz innym nosniku trwalym - nie ma umowy. W zwiazku z tym jezeli nie przystaniecie na moje warunku skladam wniosek do sadu.

Z powazaniem
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Możemy zrobić pozew zbiorowy oszukanych przez energa i wtedy wygramy
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 2

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Witam. My również daliśmy się nabrać ale nawet o tym nie wiedzieliśmy. Analizując fakturę dopiero dostrzegliśmy że jest jakaś opłata handlowa. U nas już minęło ponad 2 tyg. umowy anulować nie możemy ale byliśmy dziś w punkcie energii i Pani powiadomiła nas o nowej możliwości. Energa od 24.09.2015 r. wprowadziła Promocję do oferty Gwarancja stałej ceny.Składa się w punkcie wniosek o przystąpienie do promocji. W naszym przypadku podpisaliśmy umowę na 36 miesięcy. Wg. regulaminu opłata handlowa w naszym przypadku nie będzie pobierana do 31.12.2017 roku. Umowę mamy do lipca 2018- wtedy trzeba będzie tą opłatę uiścić ale to już tylko kilka miesięcy. W przypadku gdy podpisał ktoś umowę na 48 m-cy opłata nie będzie naliczana do 31.12.2018 r.
Z promocji można skorzystać 24.09.2015 do 31.12.2015.
Dla osób które nie mogą anulować umowy dobra opcja. My na razie wniosek złożyliśmy i czekamy na decyzję.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Witam
Zgadzam się, że nie wspomnieli w propozycji o opłacie handlowej. Lecz gdy zaczęli czytać ofertę jako podsumowanie zresztą baaardzo szybko i długoooo to dopiero wtedy wsłuchując się w informacje wyłuskałem te opłaty. Zapytawszy o wyjaśnienie Pani bardzo zdenerwowanym głosem wręcz oskarżyła mnie o szukanie haków (tu muszę dodać że na początku naszej rozmowy telefonicznej grzecznie poprosiłem ją, aby nie tracić czasu zaczęła od tzw "haczyków" tej umowy) i podziękowała za rozmowę życząc "miłego" dnia. Niestety nie udało jej sie mnie uchwycić czego życzę wszystkim innym.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

owszem było :) ale inteligentnie wplątane w lawinę zdań wypowiadanych przez konsultanta :)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Też to miałam. Napisałem skargę do urzędu regulacji energetyki.Trwało to 4 miesiące. Ale udało się. Odstąpili od tej umowy hura.
a jednak można z nimi wygrać.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

My złożyliśmy wniosek 30 września i czekamy na informację zwrotną cały czas.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Ewa,

Kiedy do Ciebie dokładnie dzwonili?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Wow...trzeba cisnąć..
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Witam czy dostali Państwo odpowiedź od Rzecznika w tej sprawie? Bedę wdzięczna za informację bo ja niestety zawarlam ta umowe w marcu. UMowy nie podpisalam. Zorientowalam sie dopiero dzisiaj ze cos jest nie tak bo przyszedl spory rachunek - poprzednie dwa nie byly az tak duzo wieksze wiec nie zauwazylam ze cos nie gra. Chcialabym wiedziec czy jest szansa walczyc - chociaz i tak bede.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum

Twarda woda z kranu (27 odpowiedzi)

Jak radzicie sobie z twardą wodą w naszym mieście? Wiem z jednej strony, że twarda woda to...

koszty utrzymania domu a mieszkania (275 odpowiedzi)

Od dawna marzyliśmy z mężem, żeby wybudować niewielki domek. Jednak siostra i mama (obie już taki...

Meble ogrodowe (53 odpowiedzi)

Założyłem nowy wątek, bo wszystkie dotyczące mebli ogrodowych są już bardzo stare. Jakie macie...