Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Witajcie.Potrzebuję pilnie opinii.Wydzwania o mnie ENERGA z propozycją gwarancji stałej ceny przez 4 lata! Przyjąć?Macie coś takiego podpisanego we wcześniejszych latach? Uważacie,że warto??
popieram tę opinię 26 nie zgadzam się z tą opinią 75

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Należy PISEMNIE złożyć u rzecznika praw konsumentów wniosek o udzielenie pomocy w zakresie praw konsumenckich i opisać całą sytuację związaną z telefonicznym oszustwem pt. "gwarancja stałej- wyższej - ceny"
Parę postów wyżej Pani podzieliła się korespondencją z Energą i jakich argumentów użyła. Tak też można - powodzenia :-)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Witam,
również zostaliśmy oszukani przez tą "cudowną" firmę. Dziś przyszła do nas faktura z "Gwarancją stałej ceny", umowę zawarliśmy przez telefon i Pani gwarantowała nam niezmienną stawkę nic nie wspominając o tej opłacie handlowej. Oczywiście nie zostawimy tego tak, bo tak naprawdę nie zostaliśmy poinformowani o kosztach tej całej zamiany. Koszt energii wzrósł nam teraz o prawie 30 zł (co stanowy owa opłata handlowa). Pytanie do Pana, któremu udało się wygrać, czy moglibyśmy prosić o wzór skargi, którą Pan napisał?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Na wszelki wypadek wysłałem przez bok rezygnacje z umowy t terminie 2 tyg od rozmowy tel.

Dzisiaj dostałem odpowiedź:

Szanowny Panie,
dziękuję za zgłoszenie. W odpowiedzi informuję, że odstąpienie od Gwarancji Stałej Ceny zostało przyjęte, poprzednia umowa zostanie przywrócona na dotychczasowych warunkach.

:)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Pisałem juz miesiąc temu, że trzeba sie zwrócić do Rzecznika Praw Konsumenta.
Czytajcie ludzie dokładnie fora a nie się nakręcacie.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Hej.
Co pisałeś w pismach do UOKiK i rzecznika konsumentów.
Jak masz czas wyślij mi jakieś info na priv werkaavon@wp.pl
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Mam pytanie...babka z energi dzwonila do mojego męża 26.08.2015 pismo wysłali dopiero 08.09.2015 roku dosło do mnie w piątek 12.09.2015, dziś napisałam rezygnację z mężem od tej umowy te 14 dni od jakiej daty jest liczone?? bo jezeli od 26 to przeciez nie mielismy szans na rezygnację skoro tak pozno wyslali to pismo. Mozna cos jeszcze z tym zrobi???? Pomocy
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

umowę zawarłam telefonicznie w dniu 11.09.2015 w formie papierowej mam otrzymać w ciągu 14 dni.Jak mam odstąpić od umowy czy są jakieś druki.Jak mogę prosić o wskazówki.kaziahk@interia.pl.dziękuję
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

ja również dałam się namówić na gwarancję stałej ceny w czasie rozmowie telefonicznej było to 11.09.2015r.Umowę mam dostać listownie
za 14 dni ale proszę o druk wniosku o odstąpienie od umowy.Ale nie wiem gdzie wysłać.Dziękuję.kaziahk@interia.pl
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

https://prokonsumencki.pl/blog/zawarcie-umowy-przez-telefon-po-25-grudnia-2014-roku-czyli-sprzedaz-telefoniczna-zgodnie-z-nowa-ustawa-o-prawach-konsumenta/
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Poczekam jeszcze do końca września bo odziwo za miesiąc sierpień nie naliczyli mi opłaty handlowej. Jak naliczą za wrzesień to będę działał :) Dzięki :)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

spokoooojnie :-) masz albo miejskiego rzecznika albo powiatowego. Pismo musisz napisać i zanieść do niego...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

cholera, ja jestem z Elbląga a do mojego rzecznika nie ma nigdzie adresu E-Mail.. :/
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

miejski rzecznik konsumentów w Gdańsku, opisz zaistniałą sytuację - poczytaj mój post poniżej....życzę ZWYCIĘSTWA :-)
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

A możesz podzielić się z nami co mniej więcej pisałeś do w/w instytucji ? Albo chociaż czy pisałeś do rzecznika konsumentów w Twoim mieście czy jest jakiś "ogólnopolski" ?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Tak naprawdę to oni mają w d*pie mój komfort! Ich prawnicy popełnili błąd konstruując tą OSZUKAŃCZĄ "promocję" Z pisma rzecznika praw konsumentów wynika: cyt. art.20 ust.2 ustawy o prawach konsumenta -
Oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy jest skuteczne, jeżeli zostało UTRWALONE na papierze lub INNYM trwałym nośniku po otrzymaniu potwierdzenia od przedsiębiorcy.
Tłumacząc na nasze - aby umowa została prawidłowo zawarta nie wystarczy rozmowa telefoniczna- należało potwierdzić MAILOWO lub PISEMNIE że zgadzamy się na te warunki.Ten termin 14 dni rezygnacji z umowy nie ma ŻADNEGO znaczenia. Taki mały "kruczek" i żadna umowa nie jest ważna:-)
PS. Ala Capone wsadzono do więzienia za podatki....
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

ZWYCIĘSTWOOOOO!!! Po moich pismach do UOKiK i rzecznika konsumentów otrzymałem dziś maila: "W odpowiedzi na Pana reklamację uprzejmie informuję, że oferta "Gwarancja Stałej Ceny" na Pana koncie billingowym numer została anulowana.
W imieniu firmy Energa-Obrót S.A przepraszam za postawienie Pana w sytuacji, w której mógłby Pan odczuwać dyskomfort w relacji z naszą firmą, nie było to i nie jest naszą intencją.
Mam nadzieję, że przyszła współpraca będzie się układać owocnie."
d*pa- a nie owocnie- zmienię dostawcę prądu Życzę pozostałym piszącym wytrwałości.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

nie zgadzajcie sie
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Szanowna Pani,
dziękuję za zgłoszenie. W odpowiedzi informuję, że z danych znajdujących się w systemie wynika, iż zawarła Pani umowę na Gwarancję Stałej Ceny od 01.04.2015 do 31.12.2019. Jeśli umowa byla zawarta telefonicznie to nie ma konieczności podpisywania aneksu.
Oplata handlowa jest naliczana zgodnie z cennikiem oferty Gwarancja Stałej Ceny i nie ma podstaw do anulowania jej.
Z poważaniem
*************
Konsultant

___________________________________________________________________________

Proszę Państwa zgodnie z art. 20 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta nie zawarłam z Państwem żadnej umowy na "Gwarancje Stałej Ceny",dlatego proszę jeszcze raz o rozpatrzenie mojej reklamacji,tym razem w świetle obowiązującego prawa.
Jeżeli Państwa stanowisko w tej sprawie nie ulegnie zmianie,moim następnym krokiem będzie powiadomienie UOKIK o nieprawidłowościach.

Z poważaniem
*************************

___________________________________________________________________________

W dniu 2015-07-10 o 10:15, ebok@energa.pl pisze:
Szanowna Pani,
dziękuję za zgłoszenie. W odpowiedzi uprzejmie informuję, że rozmowa telefoniczna z Panią odbyła się w dniu 28.03.2015 w sprawie umowy Gwarancja Stałej Ceny, podczas rozmowy została Pani poinformowana o warunkach oferty i ją Pani zaakceptowała.

Z poważaniem
*****************
Pełnomocnik

__________________________________________________________________

Po raz ostatni informuję Państwa iż naruszacie swoją postawą obowiązujące prawo,proszę o nie przytaczanie rozmowy telefonicznej z dnia 28.03.2015 gdyż nie jest ona zgodnie z art. 20 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta elementem wiążącym w umowie,którą się Państwo próbujecie podeprzeć aby odmówić reklamacji.
Dla jasności przedstawiam treść ustawy,która widocznie do Państwa nie potrafi dotrzeć:

Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta

"Art. 20.
1. Jeżeli przedsiębiorca kontaktuje się z konsumentem przez telefon w celu zawarcia umowy na odległość, ma obowiązek na początku rozmowy poinformować konsumenta o tym celu, a ponadto podać identyfikujące go dane oraz dane identyfikujące osobę, w imieniu której telefonuje.

2. Jeżeli przedsiębiorca proponuje konsumentowi zawarcie umowy przez telefon, ma obowiązek potwierdzić treść proponowanej umowy utrwaloną na papierze lub innym trwałym nośniku. Oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy jest skuteczne, jeżeli zostało utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku po otrzymaniu potwierdzenia od przedsiębiorcy."

Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią sprawę zgłaszam do odpowiednich instytucji.

Z poważaniem
****************************

__________________________________________________________

W dniu 2015-07-11 o 09:38, ebok@energa.pl pisze:
Szanowna Pani,
dziękuję za zgłoszenie. W odpowiedzi informuję, że jeśli ma Pani wątpliwości co do procesu zawarcia umowy może Pani złożyć wniosek o odsłuchanie Pani rozmowy przeprowadzonej z konsultantem. Na tej podstawie zostanie zweryfikowana poprawność jej zawarcia
Z poważaniem
***********************
Konsultant

______________________________________________________________________

Proszę Państwa nie będę składała żadnego wniosku na odsłuchanie rozmowy,jedyny wniosek jaki w tej sprawie mogę złożyć to wniosek do sądu.
Napiszę to jeszcze raz UMOWA JEST NIEZAWARTA ,dlatego że niedopełniony został zapis ustępu 2-go artykułu 20-go wymienionej przeze mnie ustawy.
Nie wiem czego Państwo nie potraficie zrozumieć.Korespondencja z Państwem przypomina mi grę w pomidora :-) (delikatnie rzecz ujmując).

PODSUMOWUJĄC

nie potwierdziłam warunków umowy na papierze(lub innym nośniku trwałym) = nie ma umowy

Biorąc pod uwagę powyższe reklamacja jest zasadna.

Z poważaniem
**************************
__________________________________________________________________

Szanowna Pani,
dziękuję za zgłoszenie. W odpowiedzi informuję, że umowa związana z ofertą Gwarancja Stałej Ceny została anulowana na Pani koncie nr ********** w systemie bilingowym.

Z poważaniem
*******************
Pełnomocnik
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Podzielę się z Państwem moją historią korespondencji z Energą,nie dajcie się zbywac .

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Nabywca:

************
***********
**********

REKLAMACJA

Zwracam się z reklamacją na wystawioną Fakturę VAT o nr ***********************
Na fakturze naliczona została "Opłata handlowa" ,jak rozumiem jest to opłata za gwarancję stałej ceny energii.
Nie wyrażałam zgody,jak też nie podpisywałam żadnego aneksu do dotychczasowej umowy , dlatego wnoszę o nie naliczanie mi dodatkowych opłat tego typu na przyszłych fakturach , oraz wnioskuję o korektę przedmiotowej faktury,mającej na celu usunięcie z niej bezpodstawnie naliczonej "Opłaty handlowej"

_________________________________________________________________________

W dniu 2015-07-01 o 09:16, ebok@energa.pl
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Energa chwali się otrzymaniem certyfikatu "Certyfikowany Sprzedawca Energii" i gwarantuje "dobre praktyki" -farsa
Jedną z podstawowych zasad kodeksu zaufanego sprzedawcy energii jest:
"Sprzedawca, podejmując działania polegające na sprzedaży bezpośredniej towarów i usług przez siebie oferowanych, dokłada należytej staranności, aby działania te nie naruszały dóbr ich adresatów "

http://energa.pl/dla-domu/certyfikat_toe
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum

Udogodnienia w domu (10 odpowiedzi)

Jakie macie wygodne udogodnienia w domu, które moglibyście polecić innym?

Zarządzanie nieruchomościami - opinie (19 odpowiedzi)

Co sądzicie o zarządzającym nieruchomościami Polzen? Jak w praktyce wychodzą ceny usług, ogólnie...

Czyszczenie tapicerek meblowych i pranie dywanów. (24 odpowiedzi)

Często na łamach forum pojawiają się pytania o godną polecenia firmę wykonującą usługi...