Gdańsk wynajmie 48 autobusów na 8 lat

Opinie do artykułu: Gdańsk wynajmie 48 autobusów na 8 lat.
Artykuł na temat: Przetargi GAiT

Miejski przewoźnik ogłosił właśnie przetarg, który dotyczy nie zakupu, a najmu nowych autobusów. Kontrakt na 48 sztuk pojazdów ma obowiązywać przez 8 lat począwszy od 2020 roku. - Dzięki temu skupimy się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów - mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.

Zamówienie dotyczy 48 autobusów miejskich, w tym:

29 standardowych,
13 przegubowych
6 typu midi.
Wszystkie muszą być fabrycznie nowe i niskopodłogowe.

W dodatku ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Oszczędności

A tymczasem pozbawiono możliwości dojazdu do UCK niepełnosprawnych, którzy maja tego pecha , że mieszkają na Suchaninie. Do tej pory autobus 115 w 10 min był przy UCK, teraz 40 min. Brawo idzie ku lepszemu. Niedługo z Gdańska do UCK będziemy jeździć przez Pruszcz Gdański.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ocena kosztów dzierżawy autobusów.

Super szpec, Lisiecki, myśli, że tam w fabryce autobusów, nie ma myślących ludzi.
Oni chętnie wejdą w każdy biznes ale uprzednio cholernie dobrze policzą koszty i do tego doliczą, może niewielki, ale doliczą zysk. Lisek liczy, że kupi tanio i jeszcze nie będzie miał kosztów eksploatacji.
Uwaga, chytry dwa razy traci. Powiem jeszcze jedno, co On by nie robił, to nigdy za swojego życia, nie dorówna pod względem eksploatacji i organizacji komunikacji miejskiej w Gdyni pomimo, że otrzymują większe niż Gdynia, pieniądze z dotacji.
Jaki jest dowód na to? Ano jest. Prezydent Gdyni otrzymał nagrodę za najlepiej zorganizowaną komunikację miejską w Polsce.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ty w to wierzysz?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Patrz perspektywicznie: na początku radość,fascynacja nowym taborem,podpisywanie umów,zadowolone władze miasta,zadowolony zarząd ZTM a później; kłopoty ze spłatą bo Gdańsk znowu dotknie jakaś powódź,usterki techniczne,brak dogadania z firmą wynajmującą,problemy prawne w które zostaną wciągnięte i zarząd gminy i rada miasta Gdańska.Żyć,nie umierać.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

It's a trap!

No to gratuluję. Teraz jak autobus się rozkraczy to szybko na serwis do bazy w Gdańsku. Z tymi to na serwis gdzie? Bydgoszcz, Berlin, Kijów? Gratuluję. Ważne, że wyjdzie 2% taniej, o ile w ogóle. A rozkraczac się będą i stare i nowe.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

przyznanie się do prawdy

To dobry pomysl , bo GAT nie umie naprawiać i utrzymywać w ruchu taboru. Stosownie do rezygnacji z celow statutwych powinien zarząd i kierownictwo obniżyć sobie pensje,
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

Solirs sprzedano więc nie ma znaczenia.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Czytam opinie pod artykułem i oczom nie wierzę; kto je pisze?-
wieśniaki od 15 min. w Gdańsku czy dzieci?
Brawo, decyzja dobra i ekonomicznie uzasadniona!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 5

a jaki glupek wynajmie nowe autobusy na 8 lat? potem na zlom?
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1

Tutaj potrzeba juz tylko psychiatry

Takie biedne miasto że nie stac nas na kilka autobusow?moze deweloperzy zaprzyjaznieni dołożą?tyle gruntów przeciez mają ?popros ich
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

Tylko Gdynia kupi też fabrycznie nowe autobusy a ni tak jak Gdańsk chłopczyk i trochę poczyta a potem się udzielają Prezydent Gdyni za to działa a nie jak Gdansk
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Dziwny przetarg, pachnie wałkiem

Jedna afera to za mało? (była akcja z jakimś urzędem, który wynajął na 3 lata auta drożej niż gdyby je kupił)
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

i tak ekonomiczny deb...il może jutro głosować ......
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Właśnie chodzi o to że nie można aż do czasu spłaty - tak jak w kredycie
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Z tramwajami też należy zrobić wymianę, bo tabor dortmundowo-wagonikowy na żyletki tylko się nadaje.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

tramwaje też w opłakanym stanie

A może też tramwaje zamówią ? W końcu stare Dortmundy i wagoniki też trzeba wymienić.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Lepiej zatem kupić autobusy na własność (bez najmu) i podpisać umowę na remonty i czyszczenie pojazdów z firmami zewnętrznymi.Jak to ma się np do Warszawy gdzie MPT posiada swoje własne warsztaty naprawcze?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0