Gdańsk wynajmie 48 autobusów na 8 lat

Opinie do artykułu: Gdańsk wynajmie 48 autobusów na 8 lat.
Artykuł na temat: Przetargi GAiT

Miejski przewoźnik ogłosił właśnie przetarg, który dotyczy nie zakupu, a najmu nowych autobusów. Kontrakt na 48 sztuk pojazdów ma obowiązywać przez 8 lat począwszy od 2020 roku. - Dzięki temu skupimy się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów - mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.

Zamówienie dotyczy 48 autobusów miejskich, w tym:

29 standardowych,
13 przegubowych
6 typu midi.
Wszystkie muszą być fabrycznie nowe i niskopodłogowe.

W dodatku ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wejście już Adamowicza wyniesie na taczce
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 1

Podążamy ale za trendem z epoki PRLu.By sie niekompromitował

bo przestarzałe trujące diesle które zamawiają nie mają nic wspólnego z jakim kolwiek trendem!
popieram tę opinię 17 nie zgadzam się z tą opinią 1

"Choćby przez konieczność regularnych przeglądów, ubezpieczenia na wysokim poziomie"

ale co to obchodzi ludzi z gaitu?
przeciez to wynaujmujacy bedzie za to placil
ty jak bierzesz auto z wypozyczalni to tez placisz za naprawy i przeglad?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Tylko żeby się nie okazało tak jak w pewnym urzędzie

Że wynajem auta kosztował 70tys złotych więcej niż zakup nowego z salonu.
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 3

zastanow sie co piszesz

bo rownie dobrz euja moge napisac ze zakup pojazdu to0 leasing tylko z zmienionymi warunkami

najem a leasing to 2 rozne rzeczy
jak gait autobusy wynajmuje to nie placi za serwis nie placi ubezpieczen i jak autobus sie zepsuje to wynajmujacy6 podstawia zastepczy
w leasingu to gait placi za naprawe autobusu bo nikt nie daje gwarancji na 8 lat
wiec gait oszczedza na serwisie
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 2

po 5 latach ciężarówka idzie do na wymianę bo nikt normalny tym nie będzie latał, kupuje ją janusz do wożenia gnojówki po powiecie a normalne firmy transportowe biorą nowe, to ile trwa leasing na ciężarówkę?
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Solaris

To hiszpańska firma
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

Za pieniądze Gdańszczan ktoś kupi autobusy i będzie kręcił lody.
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 2

To by było chyba pionierskie rozwiązanie, w żadnym dużym mieście nie dzierżawią autobusów

I to jest podejrzane, bo by pokazywało, że plotki są prawdziwe. Lisicki trafił tam tylko po to, żeby sprzedać zajezdnię developerom. Jeszcze niedawno co prawda obiecywał budowe większej zajezdni w innym miejscu bo ta przy Hallera obecnie staje się za mała, ale w sytuacji, gdy idzie w dzierżawę większa zajezdnia może przestać być potrzebna.
popieram tę opinię 22 nie zgadzam się z tą opinią 2

np bop nie podano najważniejszego czyli to że taka dierżawa jest

bardzo droga i przez 8 lat wyniesie 100% wartości autobusu
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 1

dzierżawa i lising jest drogie za 8 lat to zapłaca tyle co by mieli je na własność

i pochodziły by jeszcze kolejne 8 a tu kasę dostaje wynajmujacy
popieram tę opinię 18 nie zgadzam się z tą opinią 1

Czy to miasto powariowało?

8 lat wynajmu i autobusy wyprodukowane 6 miesięcy przed dostarczeniem.

Czyli ktoś kupi autobusy, wynajmie miastu, będzie je utrzymywał itp a do tego jeszcze musi zarobić.
GAiT miałby dokładnie te same wydatki poza jednym, zarobkiem wynajmującego xD
popieram tę opinię 32 nie zgadzam się z tą opinią 1

Dla kogo?

Ukraincy wykoncza te autobusy w 2 lata.
popieram tę opinię 22 nie zgadzam się z tą opinią 3

wiesz dlaczego leasing w Polsce jest taki popularny

1. z braku kapitalu (zkm ma kapital)
2. z mozliwosci wrzucenia rat w koszty a co za tym idzie zaplacenie mniejszego podatku (zkm nie generuje zyskow)
Madra firma kupuje samochody a nie pozycza poniewaz to jest zawsze drozsze
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 3

Człowieku, w jakim języku piszesz? Gdzie są zasady pisowni, gramatyki, o interpunkcji nie wspomnę...
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

i będzie zawsze gotowa do jazdy
popieram tę opinię 17 nie zgadzam się z tą opinią 0

To jest mniej oplacslne niz utrzymywanie samemu

Ale utrzymywac trzeba umiec, a zdolnosc nie kultywowana niedtety zanika
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

Czy aby nie chodzi o to, żeby nie brać kredytu?

Ekonomia dzielenia się ma sens, jeśli zasoby nie są w pełni wykorzystywane.
Czy te same autobusy będa jeżdzić dla kilku przewoźników? jeśli nie, na pewno będzie drożej - bo trzeba zapłacić i za autobus i za jego obsługę, pokryć zyski producenta autobusów, pośrednika i zyski obsługi.
popieram tę opinię 20 nie zgadzam się z tą opinią 1