Internet - ruch dużo większy niż zwykle

Temat dostępny też na forum: Banino
Apel do korzystających z Internetu (niezależnie od dostawcy, podobna sytuacja jest raczej wszędzie) - starajcie się ograniczyć rozrywkę (Netflix i inne VoD), oglądajcie więcej TV naziemnej i satelitarnej (czy nawet po prostu wyjdźcie na spacer - dopóki unikamy dużych grup ludzi, jest to nawet zalecane i poprawia odporność na infekcje) by odciążyć sieć dla tych którzy potrzebują jej do zdalnej pracy i nauki. Normalnie taki wzrost ruchu byłby spodziewany jesienią (dając czas na modernizację sieci w okresie letnim) - tu przyszło nagle wiosną z innej strony, sytuacja nadzwyczajna której nikt nie przewidywał. Dużo zdrowia!
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 18

Re: Internet - ruch dużo większy niż zwykle

Czyżby to amelek ?
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 4

Re: Internet - ruch dużo większy niż zwykle

A niedawno coś tam stękał że już się poprawiło xD
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 4

Apel jest do wszystkich którzy zostali w domach, niezależnie od dostawcy Internetu.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3

Ja mam zrezygnować ,a Ty sobie będziesz filmy z gołymi babami oglądał na internetach,albo bedziesz se grał w gry,sam se idź na spacer .Będziesz mi tu kłamał, że niby do pracy,już ja czuję przez internet takich cwaniaków
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 4

Jeszcze nie wiedząc co się szykuje (bo kto wiedział), już w lutym podpisaliśmy umowę na kolejne łącze w świat. Planowo ma ruszyć do końca marca, czas pokaże jak będzie. Nie tylko w Baninie się to dzieje - http://www.speedtest.pl/wiadomosci/news/koronawirus-wplyw-na-predkosc-internetu/
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 4

Ten raport speedtest dotyczy operatorów mobilnych.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 3

Amelek jak nic :-D
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3

Tak, zdemaskowaliście (co nie jest trudne) - i co z tego? My też ludzie i też płacimy za żłobek/przedszkole pomimo że zamknięte. Siła wyższa. Oczyma wyobraźni już widzę jak konkurencja teraz lata w kombinezonach i maskach serwisując wszystkich na bieżąco. Dajcie już spokój z tym hejtem, światłowód działa to się cieszcie.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

W raporcie jest też o stacjonarnych, tylko trzeba przewinąć trochę w dół.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Netflix i YouTube obniżyli domyślnie jakość filmów do SD by odciążyć sieć. Naprawdę myślicie że amelek to załatwił? :)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Amelek ma tak złą prasę na tym forum, że 100% to jego wina ;D no i wysyp wcześniaków w Bułgarii też
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

nie rozumiem, dlaczego ja mam nie korzystać z łącza za które płacę, mam umowę? Mam na światłowodzie prędkość ograniczoną sztucznie, więc korzystam tylko tyle za ile płacę.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 2

Dlatego, że dostawcy zbudowali swoją infrastrukturę bazując w oparciu o średni ruch jaki generują klienci (zakładając zwykle niewielkie zapasy - z powodu kosztów).
Epidemia powoduje, że dużo więcej siedzimy w domu i korzystamy np. z serwisów streamingowych (Netfix, YT, itp) oraz znaczna część z nas pracuje z domu. Przy niestosowanej infrastrukturze właśnie ta część, która musi pracować z domu ma z tym problem.

Dostawcy nie są w stanie w ciągu bardzo krótkiego czasu rozbudować sieci do obecnie generowanego ruchu przez użytkowników - na to potrzeba czasu.
Brawo dla inicjatyw obniżenia jakości/przepływności np. w Netfix - mam nadzieję, że pozostali też się pójdą w tą stronę
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 5

Ale dlaczego macie pretensje do współużytkowników infrastruktury, a nie macie ich do dostawców, z góry ich usprawiedliwiając. Jak rolnik ma do sprzedania 5000kg ziemniaków to je raz sprzeda z podziałem na klientów. Jak dostawca ma do sprzedania 5000Mb transferu to dlaczego sprzedaje 500000Mb i potem pretensje do klienta, że korzysta z tego za co zapłacił.
I tak latem pretensje do podlewających ogródki a nie do gminy że wody brak.
Jak mam umowę to ona obowiązuje.
Jak ktoś potrzebuje internetu do celów ratujących życie to niech sobie wykupi Lepsze łącze. Dlaczego ja mam nie korzystać z tego za co płacę. Pretensje tylko do dostawcy a nie do użytkowników!
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 2

ja nie mam pretensji

ale fakt jest taki, że ludzie źle rozumieją podpisywane umowy umowa domowa 300Mbit to określenie maksymalnej przepustowości, są firmy które podpisują umowy z gwarancja minimalnej przepustowości - wtedy cena łącza jest adekwatna do zapewnienia

nie wiem czemu nikt tego nie rozumie... i każdy za 40zł chciałby niewiadomo co

z 2 strony w domu internet potrzebny jest do rozrywki i ja nie mam problemu jak czasem coś nie działa, można coś innego porobić, zamiast pomstować do nieba

jak ktoś pracuje i wymaga łącza o pewnej przepustowości to niech szuka dostawcy i usługi z gwarancją transferu i napraw np w 12h
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 4

Nawet w umowach z gwarancją transferu i czasu naprawy (co oczywiście odpowiednio kosztuje) często są zapisy na temat siły wyższej.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

Amelek. Czemu więc sprzedawałeś swój "towar" który teraz nie spełnia norm????
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Chętnie sprzedam gwarantowane symetryczne 100 Mb/s za jedyne 1000 zł netto miesięcznie, radiolinią w paśmie licencjonowanym. Nawet 5 adresów IPv4 dorzucę zamiast standardowego jednego, IPv6 też da się zrobić wkrótce. Ktoś chętny? No właśnie... Na zwykły Internet radiowy nie ma żadnych "norm", nie może być z prostej przyczyny że każdy może to zakłócić. Nie wierzycie? Wynik testu przed chwilą, przez taką radiolinię (i wifi AC bo nie chciało mi się podłączać laptopa kablem) - https://www.speedtest.pl/wynik/237359351 - dziś trochę słabo, bywało 2x więcej. Czekam na uruchomienie kolejnego łącza.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 4

A ja sprzedam lampę alladyna za jedyne 1 mln PLN. Efekt podobny do tego neta, Dżin raz odbiera a czasami nie. No i radzę go nie przeciążać bo się obrazi i już nigdy nie wyjdzie :-P
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

W tej cenie (1000+VAT miesięcznie, umowa na 12 m-cy) można obciążać gwarantowanymi 100 Mb/s przez całą dobę i cały miesiąc, jednocześnie w obie strony (łącze symetryczne), gwarantowana dostępność 99,99% (może nie działać max niecałą godzinę w roku, jak nie działa dłużej to należy się rabat określony w umowie). Drogo m.in. dlatego że te 100 Mb/s są zarezerwowane w całej infrastrukturze po drodze i na obu łączach w świat (ruch może się rozłożyć dowolnie, niekoniecznie po połowie), a radiolinia kosztuje kilkanaście tysięcy i trzeba też mieć na półce drugą na podmianę by zagwarantować szybkie usunięcie awarii (sprzęt może nie dojechać na czas jakby go zamawiać dopiero kiedy się coś stanie, zwłaszcza w takiej sytuacji jak teraz). Wy żądacie tego samego za 50 zł.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

Nie będę płacił za przedszkole
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1