Konkurencja na torach do Warszawy. Pendolino dojedziemy do Zakopanego?

Opinie do artykułu: Konkurencja na torach do Warszawy. Pendolino dojedziemy do Zakopanego?.
Artykuł na temat: Kolej Gdynia-Warszawa

Jest zgoda na uruchomienie od 2020 r. połączenia kolejowego z Wejherowa przez Trójmiasto do lotniska Chopina w Warszawie. Połączenie obsłużyłby przewoźnik Arriva. Możliwe, że pociągiem pendolino pojedziemy także z Trójmiasta aż do Zakopanego.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego przyznał tzw. otwarty dostęp do linii kolejowej firmie Arriva na trasie Wejherowo - Warszawa Lotnisko Chopina. Jeśli dojdzie do uruchomienia wspomnianego połączenia, byłby to pierwszy pociąg łączący ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

transfer danych w pendolino również nie działa więc powodzenia
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Na kolei to mieszanka.

p***dolonych platfusów i p***dolonych pisiorów. Bajzel jak był, tak jest, i będzie...
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 2

Te bezprzedziałowe popierdółki to sobie niech w dpe wsadzą!

Całą noc te Gdynia - Katowice i Warszawa - Jelenia Góra. Podobno kretyni chcą zrobić taki nocny Warszawa - Szczecin...
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 2

Chrzanił, mógł napisać, że jechał kuszetką/sypialnym.

To może za darmo mieli go sypialnym przewieźć? W dodatku na co tu narzekać? Przecież sypialny jest wygodniejszy od kuszety. Co za naród, tylko narzekać potrafi...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

PKP była celowo wykańczana przez polskojęzycznych polityków

Sprzedaż lukratywnej PKP-Energetyki, kupno na idiotycznych warunkach pendolino itp itd.
No ale kolekcjoner zegarków jest zadowolony,

wygugluj poniższy tekst - tak się wykańcza Polskę:

Polska zamówiła pociągi Pendolino, które nadają się do jazdy w Europie. Warunki dofinansowania inwestycji z Brukseli zablokowały jednak szybkim pociągom kursy poza wyznaczonymi trasami. Czy ten zakaz to efekt lobbingu Deutsche Bahn?
(..)
Możliwości techniczne pendolino można by lepiej wykorzystać, gdyby skierowano je na trasy zagraniczne. W Polsce pociągi nie pohulają, bo prędkość 200 km/h mogą osiągnąć tylko na liczącym 80 km odcinku między Olszamowicami i Zawierciem. Od strony technicznej pociągi Pendolino dla PKP Intercity są gotowe do wyjazdu na trasy międzynarodowe, bo taki był wymóg kontraktowy - przyznaje Nicolas Halamek, dyrektor zarządzający Alstom Transport w Polsce.

Na pokładach zostały zainstalowane systemy zasilania i sterowania ruchem wymagane w Austrii, Czechach i Niemczech. Dostarczony tabor spełnia też europejskie normy interoperacyjności TSI. Jedyną barierą jest dopuszczenie do eksploatacji, czyli homologacja na terenie sąsiednich krajów. W umowie PKP Intercity z Alstomem jest zapis, że producent pociągów zobowiązuje się do uzyskania homologacji dla trzech wymienionych państw, ale dopiero po pięciu latach od dostawy ostatniego składu.

Ale nawet w 2020 r. pociągi nie będą mogły wyjechać za granicę z powodu wytycznych dotyczących unijnego dofinansowania.
(...)
To oznacza, że PKP do 2025 r. nie będą mogły korzystać z pendolino w walce o klientów na trasach zagranicznych. Chodzi głównie w rywalizację z Deutsche Bahn. Od osoby zaangażowanej w projekt wiemy, że ograniczenia dofinansowania dla polskich pendolino wynikają częściowo z układów między kolejami europejskimi. Chodzi o argument nieuczciwej konkurencji z przewoźnikami, którzy kupowali używany tabor bez unijnej pomocy. Przedstawiciele DB mają duży wpływ na organy unijne. Niemcy byliby w stanie zablokować dofinansowanie dla zakupu pendolino, gdyby nie zostały wprowadzone ograniczenia ich użytkowania za granicą - usłyszeliśmy nieoficjalnie.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 9

wygugluj poniższy tekst - tak się wykańcza Polskę

Polska zamówiła pociągi Pendolino, które nadają się do jazdy w Europie. Warunki dofinansowania inwestycji z Brukseli zablokowały jednak szybkim pociągom kursy poza wyznaczonymi trasami. Czy ten zakaz to efekt lobbingu Deutsche Bahn?
(..)
Możliwości techniczne pendolino można by lepiej wykorzystać, gdyby skierowano je na trasy zagraniczne. W Polsce pociągi nie pohulają, bo prędkość 200 km/h mogą osiągnąć tylko na liczącym 80 km odcinku między Olszamowicami i Zawierciem. Od strony technicznej pociągi Pendolino dla PKP Intercity są gotowe do wyjazdu na trasy międzynarodowe, bo taki był wymóg kontraktowy - przyznaje Nicolas Halamek, dyrektor zarządzający Alstom Transport w Polsce.

Na pokładach zostały zainstalowane systemy zasilania i sterowania ruchem wymagane w Austrii, Czechach i Niemczech. Dostarczony tabor spełnia też europejskie normy interoperacyjności TSI. Jedyną barierą jest dopuszczenie do eksploatacji, czyli homologacja na terenie sąsiednich krajów. W umowie PKP Intercity z Alstomem jest zapis, że producent pociągów zobowiązuje się do uzyskania homologacji dla trzech wymienionych państw, ale dopiero po pięciu latach od dostawy ostatniego składu.

Ale nawet w 2020 r. pociągi nie będą mogły wyjechać za granicę z powodu wytycznych dotyczących unijnego dofinansowania.
(...)
To oznacza, że PKP do 2025 r. nie będą mogły korzystać z pendolino w walce o klientów na trasach zagranicznych. Chodzi głównie w rywalizację z Deutsche Bahn. Od osoby zaangażowanej w projekt wiemy, że ograniczenia dofinansowania dla polskich pendolino wynikają częściowo z układów między kolejami europejskimi. Chodzi o argument nieuczciwej konkurencji z przewoźnikami, którzy kupowali używany tabor bez unijnej pomocy. Przedstawiciele DB mają duży wpływ na organy unijne. Niemcy byliby w stanie zablokować dofinansowanie dla zakupu pendolino, gdyby nie zostały wprowadzone ograniczenia ich użytkowania za granicą - usłyszeliśmy nieoficjalnie.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 2

Niemiec tworzy tu własne monopole.

Np. GPEC
Kilkadziesiąt milionów rocznie wędruje do Lipska.
Dzięki budyniowatym
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 4

Populizm
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Super. Arriva nie ma przynajmniej tych beznadziejnych obowiązkowych miejscówek

I ja będę decydował z kim i gdzie chce siedzieć a nie przewoźnik
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 3

No i co, że po 150 zł?
Nie chcesz - nie jedź.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

A pracownicy PKP to maja za pol darmo pracowac bo Ty tak chcesz?

Wyzsze pensje = wyzsze ceny
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

I właśnie dlatego kolekcjoner zegarków wcisnął PKP pendolino.

Wiadomo było, że ta "inwestycja" wykończy PKP. Nawet o wifi kolekcjoner "zapomniał". Pendolino nic nie dało PKP oprócz kosztów. Szybciej niż 160km/h nie pojadą bo tory nie pozwalają. Tak więc zapłaciliśmy za coś czego nie potrzebujemy. Z takimi pomysłami PKP nie jest w stanie wytrzymać żadnej konkurencji. Zniszczymy kolejną polską firmę i oddamy za psi grosz Niemcom lub Francuzom. Jak PKP-Energetykę.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 4

WiFi dla biedaków i jeszcze dla każdego kromkę chleba ze smalcem.
Nie masz "własnego" internetu mobilnego?
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 4

nic. podobno na ul Chylońskiej mieszka najwięcej ludzie 3city. potencjalny target.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie stać Cię na internet we własnym telefonie, a od PKP wymagasz go w pociągach?
Pociąg ma wozić ludzi a nie przesyłać dane.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Większość tej wiochy rybackiej zwanej gdynią wygląda jak ukraina...
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Przebijam

Hel- Lotnisko Rębiechowo- Lotnisko Okęcie - Kraków - Zakopane
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Idealny pomysł na klapę

Kto z Rębiechowa chciałby pojechać na Okęcie albo w drugą stonę?
Kto z tych lotnisk chciałby pojechać do Helu?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0