Opel Astra I

Astra, choć nie jest już najnowszą konstrukcją, zdaje się być nadal wartym uwagi autem, zarówno dla poszukujących samochodów używanych, jak i nowych. Model ten zastąpił wysłużonego Kadetta w 1991 roku, a w 1998 przeszedł poważny facelifting. Od 1994 roku Astra I była montowana na Żeraniu. Do Polski dostarczane były silniki 1.4 oraz 1.6 z pojedynczym lub wielopunktowym wtryskiem paliwa i auta ...
więcej
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

dupek

a honda crx w poruwnaniu do astry gsi 16v do gowna psie leżące na chodniku po tygodniowy przejściu jak sie nie znasz to sie nie udzielaj maślaku chyba ze mowilem o 1.4 8v astrze to sie zgodze ale nie o 2.0 16 v ;) lub C20 led czyli 2.0 turbo i moc nieco ponad 200 kuca pozdrawiam i troche wiecej doswiadczenia życze
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Zdejmowanie tapicerki z drzwi

Trafiłem na ten sam problem. Otóż na trzpieniu pokrętła - który to trzpień jest osią obrotu pokrętła - jest wąskie nacięcie - dookoła trzpienia. A w to nacięcie jest założona "podkładka" w kształcie jakby księżyca (albo litery C jak kto woli) i trzeba użyć dwóch cieniutkich śrubokrętów (albo specjalnie wyprofilowanego narzędzia), żeby rozgiąć końce tej "podkładki". Powiem szczerze, że miałem ten sam problem. Na szczęście trafiłem na zręcznego blacharza, który mi pomógł.
Poza tym użytkuję Astrę 1,4i 60KM (1997r prod.) zagazowaną w 2002 roku "zwykłym" BRC. przejechałem już ponad 176000 odkąd ją kupiłem i ma teraz 266000km zrobione. Oprócz mocno spoconego silnika i średnich lub drobnych napraw, które nie wynikają ze zwykłego użytkowania (nie oszczędzam jej, korki warszawskie po najgorszych dziurach i lasach objeżdżam) nie miałem jeszcze okazji jej poważnie reperować.
Co do blach, to jest zasadnicza różnica między produkcją GER a PL. Asterka jest made in Germany. Ale poprzedni właściciel "zaliczył krzaki" i wymienił z prawej strony przedni błotnik i drzwi. I te dwie blachy strasznie mi rdzewieją. A pozostałe - oprócz okolic wlewu paliwa - wcale. Nawet rysy "do metalu" nie rdzewieją!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

darek

jezeli jest na wtrysku trzeba wyregulować wtryski albo zmienic swiece i filtr paliwa
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

na giełdzie spróboj albo na szrotach
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

95r. 1.6 16v hatch

mam ten samochod od dwoch lat. psul sie tyle razy ze trudno wymienic. remont silnika, cale zawieszenie, uklad wydechowy, sprzeglo, rozrusznik...etc ciagle w niego wkladam. jedynym plusem jest to ze nie zostawil mnie centralnie gdzies w polu. pozatym jest wszystko ok:) jezeli w ogole mozna tak powiedziec zaplacilem za niego tyle i wlozylem tyle ze nie oplaca mi sie go w ogole sprzedawac, ktos go dostanie w prezencie - prawie nowy pol samochodu wymienione. czesci tanie(o yeah) zalozylem gaz i za dwie dychy robie ponad 100km :)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Asterka Classic 1.4 8V 2000r.

Zakupiłem Asterkę 1.4i 8V sedan Classic z Gliwic z przebiegiem ciut ponad 64000 (z papierami i fakturą zakupu z salonu) z 2000r od 1 właściciela. Komfort ok - ładnie wybiera nierówności. Elastyczność jak się jedzie samemu też ok. Przy komplecie pasażerów silnik dostaje zadyszki:) Prędkość max 160km/h podobno:) Ja wykręciłem ponad tą wartość:)Generalnie dla 2 osób w sam raz:) zamierzam zainstalować gaz, ale nie wiem czy to w końcu wskazane czy niewskazane:) pali mi 6,5l/100km na trasie przy prędkości do 120km/h przy większych prędkościach, w mieście i tzw. "bucie" doszedłem do 7,3:) Czyli wg mnie ekonomicznie:) Tanie w utrzymaniu auto:) samemu można naprawić:) obecnie po kompletnym przeglądzie - rozrząd, oleje, filtry, klocki itp z robocizną i materiałami 940zł (zrobione w porządnym warsztacie na Pięknej w Żyrardowie). W 2 miesiące wyjeździłem już prawie 3000km - co miało się zepsuć to chyba się zepsuło-czyli nic:)Spokój na dłuższy czas-odpukać:) Ostatnio zabezpieczyłem podwozie już na nasze solanki zimowe i założyłem na tył plastykowe nadkola bo podobno rdza lubi tylne błotniki:) Jak dla mnie auto oki-chciałem takie mieć:) Pozdrawiam Astrowiczów i Oplowiczów:)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

problem tapicerki pod dachem

mam problem z materialem przyklejonym pod dachem w moim oplu tzn. caly sie odkleil teraz mam w aucie baldachim. jak to naprawic zeby za duzo to mnie nie wynioslo.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

POLECAM ASTRE II 8V 84KM

A ja mam ASTRE II 1,6 8V 2001r. wersja 84KM, mam gaz sekwencyjny, bo co będę żałować jak śmiga jak rakieta i to już od 2500obr./min. ciągnie do przodu. Mam wielopunktowy wtrysk to niech bedzie wielopunktowy wtrysk gazu, bo po co robic z wersji 84KM wersje 75KM. Nie mam żadnej różnicy wieździe oprócz tego że pali 8,5 LPG gdy benzyny 7 (jazda mieszana, czyli "but", korek, i zamykanie licznika). polecam ten silnik i to rozwiązanie z gazem. ja odrazu wstawiłem gaz i wziołem na raty (bo przeciż można) niby więcej kosztuje, ale przy różnicy ceny paliwa do gazu to mam na gaz, na rate i jeszcze mi zostaje:-) naprawde plecam silnik super na 5 biegu można jechać od 50-188km/h tak elastyczny silniczek stworzony do gazu, a jak mruczy:-) przydałby sie 6 bieg bo jade 180 i mam prawi 5500obr/min. a do tej prędkości wcale wolno sie nie zbiera.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

pomagam

jest tam mala sprezynka widac ja po odciagnieciu raczki taka w ksztalcie U trzeba ja wyjac jakims cienkim srubolem
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

A czego sie spodzewasz po 75km i jeszcze gaz sknerus wstawil
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Astra 1 1.6 8V

Mam problem ze skrzynia biegów przy astrze urwalo mi sie kawalek polosi i wpadlo do skrzyni musze zdjac dekel od spodu i go wyjac tylko nie wiem jak nalac z powrotem oleju.
ezeli znajdzie sie ktos zyczliwy bardzo prosze o pomoc
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

to jest sonda lambda
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

POMOCY!!!

POTRZEBUJĘ ZDJĄĆ TAPICERKE Z PRZEDNICH DRZWI "OPEL ASTRA 1 95r." WSZYSTKO POODKRĘCAŁEM ALE TRZYMA POKRĘTŁO OPUSZCZANIA SZYBY NIE POTRAFIE GO ŚCIĄGNĄĆ
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Astra F C16NZ '92 5d LPG

Od ponad 5 lat jestem właścicielem Astry F z silnikiem C16NZ (LPG), 5-drzwiowy hatchback. Auto polecam każdemu kierowcy liczącego się z pieniędzmi: auto mało awaryjne, wytrzymałe zawieszenie, olbrzymi wybór części zamiennych, a przy obecnej cenie gazu (1,59 zł/l) przejechanie 100 km w cyklu miejskim kosztuje mnie 16 zł. Fantastich :)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

ASTRA 1.7D (92r.)

Astre mam od nowości z salonu, czyli od przeszło 17lat!!! W tym czasie auto przejechało ponad 270tys. km I powiem tylko tyle że ten samochód się nie psuje. NIGDY nie zawiódł na trasie. Jedynie normalne wymiany w stylu klocków, szczęk, tarcz, bębny, dwa razy wydech, rozrząd i co około 3 lata dobrze jest wymienić uszczelk pod głowicą bo szybko się przepala.
Mimo sędziwego wieku samochód z dwoma osobami na pokładzie rozpędza się do 180km/h, nie wiem co na ten temat mówi producent ale takie są fakty, Astra z oplowskim silnikem przy odrobinie uwagi i dbałości jest nie do zdarcia.Spalanie kształtuje się w mieście na poziomie 6-6,5l oleju napędowego na 100km, a w trasie nawet z ciężką nogą w granicach 5,5l/100km. Jedną z fajniejszych rzeczy w tym dieslu jest to że przepali prawie wszystko co wlejecie mu do baku:). Kolejnym plusem są śmiesznie niskie ceny części, zamiennkiów są całe tłumy, a często są to produkty różniące się od oryginałów jedynie niższą ceną. Według moich spostrzeżeń jako długoletniego użytkownika tego modelu wadą niestety jest rdza która bezlitośnie atakuje progi na wysokości drzwi kierowcy i w nadkolach> Mimo wszystko z czystym sumieniem mógłbym polecić to auto:)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Astra II 1.6 8V

witam wszystkich, jestem posidaczem takiej asterki mam ją już ok 2 lat:) i jak narazie rzadnej powaznej usterki. Wymieniłem to co jest oczywiste jak np: klocki hamulcowe i oleje wraz z razrządem. Szału oczywiście nie ma w jeździce bo 75km nie robi wrażenia, jeżdże na benzynie bez lpg, spalanie to ok 7 litrów to max:)rocznk mojej to 1999, klima itd tylko bez skóry. polecam;)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wymień filtr tuz za przednia szyba . Miałem ten sam problem , po wymianie , lepiej nagrzewa w zimie a w lecie chłodzi i szyby nie parują :)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

:)

astra 1.6i 1992r.wersja GL. tanie jak barszcz czesci, mechanicznie igla jak z fabryki:) tylko te blachy gnijace, ale reparaturki juz czekaja:) super autko:) wygodne i baaardzo ekonomiczne, jezdzac z predkoscia 90-100km/h w trasie osiagnalem spalanie na poziomie 5,9l/100:) pozdrawiam wlascicieli asterixów:)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

PROBLEMEM NIE JEST BRAK NADKOLI Z YLU TYLKO TO ZE WODA WCHODZI W PROFIL BLACHY I RUDA WYZERA BLOTNIK OD SRODKA:) POZDRAWIAM
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

1,4 si 82km dynamiczny silnik spalanie ok 8l
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0