Podmieniona płyta główna w serwisie, gburowata obsługa

W Esc kupiłem komplet części do złożenia komputera. Między innymi wadliwą, jak się później okazało, płytę główną. Komputer resetował się 2-3 razy dziennie. Ponieważ wtedy jeszcze nie byłem pewny, że to płyta, oddałem do diagnozy cały komputer. Po kilku dniach otrzymałem odpowiedź, że komputer jest w pełni sprawny, a za diagnozę zapłaciłem 70zł. Jeszcze tego samego dnia komputer zresetował mi się jakieś 3 razy. Zareklamowałem "fachową diagnozę" i po długim przetrzymaniu sprzętu ponownie otrzymałem odpowiedź, że wszystko jest ok i znów kazano mi zapłacić 70zł. Po przyjeździe do domu okazało się, że komputer rzeczywiście działa normalnie, ALE: adres MAC karty sieciowej na płycie głównej zmienił się! Od razu sprawdziłem numer seryjny płyty głównej. Był inny niż na pudełku!!! Zgłosiłem się do sklepu, żeby wyjaśnić sprawę. Zostałem bezczelnie zbyty głupimi wymówkami, a nawet straszony sądem, w razie skomentowania tego zdarzenia w Internecie! Napisałem oficjalne pismo z potwierdzeniem odbioru do właściciela sklepu. Załączyłem wszystkie dokumentami, zdjęcie płyty i pudełka, opisem całej sytuacji. Do dziś nie dostałem ŻADNEJ odpowiedzi, mimo, że mam potwierdzenie odebrania 1 marca!
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 3

Odpowiedź obiektu

Na 7 zleceń serwisowych zgłoszonych przez tego klienta w naszym sklepie tylko dwa były uzasadnione, reszta (w tym te dwa powyżej opisywane) były nieuzasadnione. Te nieuzasadnione to między innymi uszkodzenia mechaniczne i niefachowy montaż. Jak widać to klient ma problem z ‘fachową obsługą’ sprzętu, która bądź co bądź wymaga jakiejś minimalnej wiedzy. Niestety za jej braki winę próbuje zrzucić na serwis. Każdorazowo przy zgłoszeniu komputera samodzielnie montowanego jest on traktowany jako serwis płatny i pobierane są opłaty zgodnie z cennikiem. Cennik jest ogólnie dostępny, dodatkowo pracownik serwisu każdorazowo informuje o obowiązujących opłatach.

Komputer został dostarczony z uszkodzonym systemem operacyjnym. Testy podzespołów jak i testy stabilności na naszym systemie operacyjnym przebiegły pozytywnie. Drugie zgłoszenie, jako reklamacja diagnostyki również nie potwierdziło zgłoszonej przez klienta usterki. W przypadku reklamacji zgłoszeń, gdy nie występuje dana usterka, komputer jest testowany około 7 dni przez 24 godziny na dobę, gdy w tym czasie nadal nie wykazuje zgłoszonych objawów jest wydawany z odpowiednim opisem i tak było też w tym przypadku.

Zarzut podmiany płyty jest absurdalny, a dowodem na to ma być m.in. inny numer seryjny na pudełku. Każdy podzespół zakupiony w Esc.pl jest oznakowywany specjalnym stikersem. Nie ma żadnego znaczenia jaki numer jest na opakowaniu a jaki na sprzęcie, gdyż to nie numer seryjny z opakowania jest podstawą do reklamacji. Powyższe było tłumaczone werbalnie klientowi, jednak jak widać argumenty nie trafiły na ‘podatny grunt’. Dostarczone pismo nie zawierało treści wymagających udzielenia odpowiedzi.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 10

Re: Odpowiedź obiektu

Jestem w stanie uwierzyć w opinię klienta. Sam miałem wiele problemów z serwisem w tym sklepie. Może dlatego właśnie Esc usunął się z kategorii "serwisy komputerowe" w katalogu trojmiasto.pl, zamiast coś zmienić pod wpływem krytki...
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2