Potrącenie pieszego na ruchliwej, osiedlowej drodze

Opinie do artykułu: Potrącenie pieszego na ruchliwej, osiedlowej drodze.


W środę wieczorem na ul. Zeusa w Kowalach samochód potrącił pieszego. Z zapisu monitoringu wynika, że nie zachował zasad bezpieczeństwa i wszedł na jezdnię nie upewniający się, czy może to zrobić bezpiecznie.

Tuż przed godz. 20 w środę na ul. Zeusa w Kowalach doszło do potrącenia pieszego. Mężczyzna wychodził z pobliskiego sklepu i wszedł szybkim krokiem na jezdnię wprost pod fiata seicento. Zdarzenie zarejestrowały kamery osiedlowego monitoringu.

Pieszy w wyniku ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Tutaj to akurat kierowca dość wolno jechał, w porównaniu jak mistrzowie kierownicy tam jeżdżą....
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Strefa używam telefonu zamiast mózgu

i stąd wypadek.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie tam powinno się przepychać samochody.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

Człowiek guma, ręka imadło.

Nic mu nie będzie.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

jakich niektóych? wszyscy jesteśmy i pieszymi i kierowcami więc komfort nie jest kryterium

Kryterium jest bezpieczeństwo na którym przecież pieszemu bardziej zależy bo jest słabszy w tej konfrontacji
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 3

Kwestia czasu...

No niestety i będzie tego więcej, tutaj wina pieszego, ale na zeusach w rejonie Cytrusowego strach przez przejście przechodzić, z taką szybkością tam mądre głowy swoimi super brykami gnają...
Potem będzie płacz, że spowalniacz na spowalniaczu powstanie....
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3

zawsze możesz wystąpić na drogę cywilną...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

seicento hamuje co najmniej 42 metry na suchym ze 100 km/h

z 33 km/h energia jest 9 razy niższa więc można założyć że 4,7 metra. Auto zahamowało na 2,5 swojej długości czyli jakieś 8,3 metra. Jak weźmiemy pod uwagę to że było mokro I że zauważył pieszego w ostatnim momencie to wyjdzie nam coś pomiędzy 30 a 40 km/h. Ale równie dobrze mogło to być 30
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 0

Pieszy - tak, ty - nie.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

A gdy biegnie?

To co?
popieram tę opinię 43 nie zgadzam się z tą opinią 6

jest ciemno,mokro,swiatła oślepiają bo wielu kierowców ma wyrąbane na ich ustawienie

a ludzie łażą ubrani na czarno, bez odblasków na ubraniach itp. może się zdarzyć
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

warto mówić nie tylko o bezpieczeństwie kierowców

ale o bezpieczeństwie i komforcie poruszania się ludzi.

Dlaczego ludzie mają się bezwzględnie podporządkowywać oczekiwaniom niektórych zmotoryzowanych - fascynatów przyspieszania i prędkości?
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 15

Około 80% kierowców wyprzedza przed lub na przejściu dla pieszych (przejścia o ruchu niekierowanym), nie przestrzega ograniczeń prędkości, jeździ z telefonem w dłoni.
Jesteś kierowcą, ale pewnie nie wiesz , że zbliżając się do przejścia (bez sygnalizacji) masz zachować szczególną ostrożność.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

gdyby kierowcy mieli zawsze pierwszeństwo to pieszy by się 2 razy zastanowił

trudniej byłoby przeleść na druga stronę ale przecież mówimy o bezpieczeństwie
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 6

na północnym zachodzie

W Skandynawii za potrącenie pieszego w strefie 30 można stracić prawo jazdy.

Samochody stają gdy pieszy podchodzi do krawędzi chodnika.
popieram tę opinię 26 nie zgadzam się z tą opinią 44

na właśnie, ale dlaczego jest tam fikcyjne "tempo 30"?

czy nie po to, żeby zgodnie z uwarunkowaniami nie stworzyć strefy zamieszkania?
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0