Projekt rowerowy wygrał w budżecie obywatelskim

Opinie do artykułu: Projekt rowerowy wygrał w budżecie obywatelskim.


Trwa konferencja, podczas której władze Gdańska ogłaszają wyniki głosowania na budżet obywatelski. Wśród projektów miejskich wygrał wart ponad 2 mln zł "Sieć głównych tras rowerowych Gdańska - poprawa bezpieczeństwa i jakości", który zakłada przebudowę aż 20 skrzyżowań.

Aktualizacja, godz. 12:40 Pozostałe informacje o zwycięskich projektach w dzielnicach oraz dokładnych wynikach głosowania w budżecie obywatelskim gdańska 2015 już wkrótce.

W zwycięskim projekcie ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jestem czynnym, codziennym rowerzystą

i zgadzam się z Tobą w każdym z tych punktów.

Natomiast punkt 3 powinien dotyczyć też dróg rowerowych, a nie tylko jezdni.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 1

Ha!

na drodze z wydzielonymi w jednym kierunku wieloma pasami ruchu, kierujący ma obowiązek jechać środkiem zajmowanego pasa.

dotyczy wszystkich uczestników ruchu!
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 9

To by trzeba nagrać na kamerkę.

I potem od wykonawcy uzyskać rozliczenie (ma obowiązek udostępnić ale wnioskować trzeba przez UM) i sprawdzić, czy nie ma na przykład faktur za sprzęt czy materiały które nigdy tego remontu nie ujrzały.

125tyś to koszt z kosmosu. Te schody są w dobrym stanie, jedyny zarzut to, że nie mają podjazdu dla wózków. Nie zapadaja się piwnice pod tymi blokami. Nie ma nawet dużych ubytków betonu. Oj rozliczenie tego projektu będzie ciekawe.

No chyba ze to maksymalny budżet z marginesem bezpieczeństwa na nieprzewidziane sytuacje. Ale nawet jeśli to bardzo przeszacowany.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

a co? lepsze te wasze place zabaw pod kazdym blokiem?
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 34

Widzę, że mieszkańcy Przeróbki dali się nabić z butelkę. Głosowali na dzielnicowy projet ulicy Siennej, który w rzeczywistości jest zrobieniem dojazdu do dwóch prywatnych domów.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 6

bzdury i efekt wiary w garbate aniołki, dlatego w szkole powinien być dentysta, zamiast katechety
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 1

"Sieć głównych tras rowerowych Gdańska - poprawa bezpieczeństwa i jakości"

zwycięstwo tego projektu jest zarazem PORAŻKĄ, bo oznacza, że w wielu miejscach inwestycje zostały źle zrealizowane.

na te same elementy będą po raz drugi wydawane publiczne pieniądze.

czy ktoś poniesie konsekwencje?
popieram tę opinię 40 nie zgadzam się z tą opinią 10

a wygrana Gedanii to jednak bzdura

zamiast tego 3-4 mniejsze projekty mogłyby być zrealizowane, a byłoby to zauwazalne dla o wiele większej ilości ludzi, nie tylko lokalnych mieszkańców, ale i spacerowiczów po Wrzeszczu..
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 3

ma Pan rację, dlatego napisałem tak jak cytuje kodeks:

"Rowerzysta jadący po jezdni powinien jechać MOŻLIWIE jak najbliżej prawej krawędzi jezdni."
popieram tę opinię 17 nie zgadzam się z tą opinią 3

Wygrała przebudowa 20 skrzyżowań? Spokojnie, przebudują 5 i powiedzą, że się kasa skończyła. Mieszkańców Przeróbki i Stogów już tak miasto oszukało z remontem Siennej.
popieram tę opinię 26 nie zgadzam się z tą opinią 1

Źle przygotowane głosowanie mobilny internet nie pozwalał zagłosować fuszerka
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 4

widzę u ciebie OBJAWY, a nie objawienie

i właśnie dlatego jak i co piszesz, każdy starający się o PRAWKO
powinien mieć świadectwo od psychiatry
(i zakaźnika, że nie ma wścieklizny)
a potem je odnawiać, co pięć lat i po każdej stłuczce
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

chyba nie jesteś kierowcą a jeśli już to kiepskim

Droga rowerowa biegnąca prosto i równolegle do jezdni jest dużo lepiej widoczna niż ta, która jest poodginana szykanami!

Przy prostej drodze, za pomocą LUSTEREK, kierowca może łatwo i szybko zobaczyć co się dzieje na ścieżce i to na bardzo długim dystansie. Dzięki temu wystarczy tylko raz obrócić głowę żeby zobaczyć to co się dzieje w martwej strefie tuz przy samochodzie.

Problem z widocznością jest właśnie tam gdzie tuż przed skrzyżowaniem zostanie umieszczona szykana. W takiej sytuacji, przy wykonywaniu manewru skrętu, gdy kierowca zatrzyma się, żeby np przepościć pieszych to auto ustawione jest pod takim katem, że w lusterkach już nic nie widać a jedynie obracając głowę łatwo można coś przeoczyć.

Tak wiec szykany, w większości przypadków, nie podnoszą a OBNIŻAJĄ bezpieczeństwo.

Dodatkowo rowerzysta wjeżdżając w ciasną szykanę jest narażony na kolizję z innym rowerzystą lub zahaczenie o barierki czy inne elementy w skraju drogi. Przez to cześć uwagi, którą powinien skupić na bezpiecznym pokonaniu skrzyżowania traci na bezpieczne pokonanie niepotrzebnej przeszkody.

Zgodzę się tylko z tym, że zdarzają się rowerzyści zbyt szybko i lekkomyślnie wjeżdżający na skrzyżowanie a przecież ich również obowiązuje w takich miejscach zachowanie szczególnej ostrożności. To jednak wyjątki.

Większość wypadków na przejazdach rowerowych wynika jednak z nieprzestrzegania przepisów przez kierowców samochodów (w tym i te przy zjeździe do MM), żadna szykana nie pomoże gdy kierowca nawet nie pomyśli o spojrzeniu na drogę rowerowa czy ustąpieniu pierwszeństwa. Na szczęście, w ostatnich latach, świadomość kierowców się znacznie poprawiła.

PS. Gdybyś się zainteresował tematem to wiedziałbyś, że proponowane zmiany był projektowane i opiniowane przez odpowiednie instytucje, również te odpowiedzialne za bezpieczeństwo.
popieram tę opinię 24 nie zgadzam się z tą opinią 8

No właśnie! Zamiast stawiać metalowe barierki to można edukować.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 3

Kierowcom akurat utrudni.

W niektórych przypadkach, gdy ścieżka przebieg przy skrajni drogi.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 25

Są, ale nie w takiej liczbie jak u nas. Na czerwono, tony znaków, barierki na prawo i lewo. Prędzej rowerzysta rozbije się na tych barierkach niż na aucie
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 12

I bardzo dobrze ze szczepienia nie przeszly. Kiedys tego nie bylo i dzieciaki byly zdrowsze, wystarczy hartowac dzieci i vedzie ok. Ja sie ciesze ze przeszły inne, wazniejsze projekty.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 19

Oczywiście...
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

proponowane są tylko nieco szersze

i na dużej prędkości wymijania ZNACZNIE niebezpieczniejsze. Stare można poszerzyć. Skrzyżowanie na rowerze trzeba pokonywać wolno nie zależnie czy są to szykany czy prosta jak strzała ścieżka na wskroś. Gdyby nie było tylku nierozważnych/idiotów kierowców/rowerzystów można by było przyjąć radykalniejsze rozwiązania, a tak trzeba wymyszać wolniejsze przejazdy, jak ronda samochodowe zamiast skrzyżowań bez świateł.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 12

Budzet obywatelki to tylko i wylacznie sprytne omijanie przetargow.

Przykladowo siedlce "Remont schodów - ul. Zakopiańska i Tarasy" koszt 125 000 PLN! To sa dwie partie schodow! Remont tego z obecnego stanu do marmurow kosztowalby normalnie max 20 000!

Chcialbym zobaczyc szczegolowe rozliczenie tego projektu po jego wykonaniu.
popieram tę opinię 26 nie zgadzam się z tą opinią 2