Projekt rowerowy wygrał w budżecie obywatelskim

Opinie do artykułu: Projekt rowerowy wygrał w budżecie obywatelskim.


Trwa konferencja, podczas której władze Gdańska ogłaszają wyniki głosowania na budżet obywatelski. Wśród projektów miejskich wygrał wart ponad 2 mln zł "Sieć głównych tras rowerowych Gdańska - poprawa bezpieczeństwa i jakości", który zakłada przebudowę aż 20 skrzyżowań.

Aktualizacja, godz. 12:40 Pozostałe informacje o zwycięskich projektach w dzielnicach oraz dokładnych wynikach głosowania w budżecie obywatelskim gdańska 2015 już wkrótce.

W zwycięskim projekcie ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

po to, żeby dzieciaki nie hałasowały mi pod domem na rolkach / deskach
po to, żeby mieli swój kąt...

d*psko Cie boli? kup sobie maść....
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 6

Szczepienia

Szkoda tego projektu dotyczącego szczepień. Są to bardzo drogie szczepienia wielu osób na nie nie stać.
popieram tę opinię 22 nie zgadzam się z tą opinią 8

no właśnie... co za kretyn w ogóle zgłosił taki pomysł... w KAŻDEJ dzielnicy....
popieram tę opinię 35 nie zgadzam się z tą opinią 15

Ale chelm przeciez wygral budowe boiska :)
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

po co komu taki szajs?
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 10

Jesteś starym kawalerem?
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 32

Człowiek

Bardziej dbamy o koty niż o nasze dzieci na Chełmie
popieram tę opinię 39 nie zgadzam się z tą opinią 8

Dolny Wrzeszcz

Szkoda, że nie udało się z doświetleniem Parku nad Strzyżą :( To piękne miejsce, które jednak wieczorami zamiera..
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 2

ZASPA to chyba jakaś niewyżyta!

Po co nam kolejne boiska??? Jedno koło 15 lo chyba wystarczy
popieram tę opinię 18 nie zgadzam się z tą opinią 4

Czas najwyższy

ujednolicić prawo pierwszeństwa rowerzystów i wprowadzić pierwszeństwo także na przejazdach kolejowych.
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 20

Ostatnio jak byłem to widziałem, że jednak są. Jest też sporo wyznaczonych pasów rowerowych na jezdniach, co moim zdaniem jest dużo lepszą opcją
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 4

...dodatkowo o OBOWIĄZKU wyprzedzania rowerzystów z zachowaniem co najmniej jednego metra odstępu, co - zgodnie z polskimi standardami - wymusza na "blachosmrodziarzu" zmianę pasa ruchu przy KAŻDYM takim wyprzedzaniu...

pragnę się również nie zgodzić z wypocinami pana powyżej:
ad "3) Rowerzysta jadący po jezdni powinien jechać możliwie jak najbliżej prawej krawędzi jezdni."
absolutna bzdura - rowerzysta może jechać tak blisko prawej krawędzi jak mu na to pozwala stan drogi, i dana sytuacja - tzn jak są dziury przy krawężniku, to jedziesz środkiem... dla własnego bezpieczeństwa i komfortu... przez skrzyżowania jedziesz środkiem (również dla bezpieczeństwa) - wszystko legalnie, zgodnie z przepisami

oczywiście zaraz ktoś da łapki w dół, i się nie zgodzi...
do tych właśnie mały komentarz:
nie kłócicie się ze mną, tylko z matematyką :) królową nauk...

pas ruchu ma w terenie zabudowanym max 3.5m, rower - wg przepisów - to pojazd do 90cm
1m odstępu + 90cm + 20cm (powiedzmy że koło 65cm od krawężnika - bo bliżej fizycznie jechać się nie da przez zapadnięte studzienki i dziury)

tak więc mamy co najmniej 2.1m dla rowerzysty :)
ma ktoś auto o szerokości 1.4m? nie sądzę... nawet jakieś g*wniane tico ma więcej....
popieram tę opinię 40 nie zgadzam się z tą opinią 28

NOWY Nowy Port!

Wygraliśmy!!!!
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 3

odpowiedż jest prosta, łatwiej się wyciąga unujne i budżetowe pieniądze na BUDOWĘ czegoś nowego

niż na utrzymanie już istniejącej infrastruktury. Stąd Gdańsk chełpi się np budową nowych dróg ale wstydliwie nie wspomina o fatalnym stanie tych istniejących wcześniej.
popieram tę opinię 21 nie zgadzam się z tą opinią 2

I tak i nie. Wchodzić pod koła rowerów nie można, tak samo jak pod jadące auto. Na przejściach usytuowanych w poprzek ścieżek rowerowych obowiązują dokładnie te same zasady co na klasycznych zebrach

Piesi, jako najgorzej wykształcona komunikacyjnie grupa popełnia masę błędów, a takie bezkrytyczne rzucenie hasła tylko ich w tych błędach utwierdzają. Prowadzeni przez ślepy pęd w słuchawkach na uszach, z nosem w telefonie, przecinają ścieżki rowerowe w niedozwolonych miejscach, robią sobie spacerki poprzek ścieżek, no często zwyczajnie wchodzą, wbiegają pod koła rowerów.

Piszę, to jako kierowca samochodu, roweru, ale i przecież najczęściej pieszy.
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 4

Wszystko się zgadza. Tylko tam od 70lat jest wzmożony ruch ,tak samochodów jak i rowerów. W Polsce dopiero to raczkuje. Ludzie nie nauczyli się zwracać uwagi na rowerzystów i nie traktują ich jako pełnoprawnych uczestników ruchu. Sam rowerem poruszam się rekreacyjnie, na co dzień poruszam się autem i uważam ,iż pomysł jak najbardziej trafny.
popieram tę opinię 27 nie zgadzam się z tą opinią 2

cudownie! :)

Dziękuję za ten projekt rowerowy, ułatwi życie i rowerzystom, i pieszym, i kierowcom aut! super :)
popieram tę opinię 57 nie zgadzam się z tą opinią 41

w Berlinie powstały pierwsze ścieżki i pierwsze zostały usunięte

ale tam strefa "tempo 30" obejmuje większość ulic i jest to przestrzegane.
popieram tę opinię 32 nie zgadzam się z tą opinią 5

panie H

kiedyś, samochód miał co 10 mieszkaniec... a i samych mieszkańców było mniej, a na rowerach jeździło jeszcze mniej :)

więc zamiast gadać takie brednie, ciesz się, że wygrał projekt, który polepszy NIE TYLKO jakość DDR, ale również estetykę całego miasta, i poprawi bezpieczeństwo i wygodę poruszania się rowerzystów, ale również pieszych....
popieram tę opinię 69 nie zgadzam się z tą opinią 11