Projekt rowerowy wygrał w budżecie obywatelskim

Opinie do artykułu: Projekt rowerowy wygrał w budżecie obywatelskim.


Trwa konferencja, podczas której władze Gdańska ogłaszają wyniki głosowania na budżet obywatelski. Wśród projektów miejskich wygrał wart ponad 2 mln zł "Sieć głównych tras rowerowych Gdańska - poprawa bezpieczeństwa i jakości", który zakłada przebudowę aż 20 skrzyżowań.

Aktualizacja, godz. 12:40 Pozostałe informacje o zwycięskich projektach w dzielnicach oraz dokładnych wynikach głosowania w budżecie obywatelskim gdańska 2015 już wkrótce.

W zwycięskim projekcie ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

najgorsze, że te koty wygrały tylko paroma głosami :(
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ja przynajmniej mam z kim pogadać , a Ty? Pieski tylko szczekają.....
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 0

Poprawa bezpieczeństwa a rebours.

Wygoda dla rowerzystów, to widać na pierwszy rzut oka - prosto i szybko,,, pod koła samochodu, który nie widzi pędzącego z tyłu rowerzysty. Np wyprostowanie i puszczenie ścieżki za przejściem przy Operze Bałtyckiej. Chociaż skręcający w prawo z Alei Zwycięstwa w Hallera mają dedykowane światło to wiele innych lokalizacji ich nie ma! A nawet ze światłem kierowca nawet ostro skręcając głowę widzi co najwyżej ze 20-30 m ścieżki. Pędzący rowerzysta, a wielu irracjonalnie szybko wjeżdża na przejścia >30 km/h, może wjechać w bok auta, którego kierowca przeświadczony o wolnej drodze rusza i skręca. Taki przejazd był przy starym Media Markt, bez świateł i do był dramat. Szykany na ścieżkach, chociaż dość niewygodne są jednak o wiele bezpieczniejsze dla rowerzysty niż zaproponowane tutaj rozwiązania. CHyba ktoś z lobby szosowego/rowerzystów świętych krów opiniował, projektował te nowe rozwiązania. Jako rowerzysta wolę stare, kilka jest OK, reszta ostrożnie bo będzie tylko gorzej.
popieram tę opinię 43 nie zgadzam się z tą opinią 30

ależ bystry z Ciebie tata

ależ ależ
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 8

kilka innych też by się przydało

Choćby o zasadach parkowania czy używania kierunkowskazów, tudzież o sprawnym ruszaniu ze świateł, prawidłowym i efektywnym wykorzystywaniu wszystkich pasów ruchu czy korzystaniu z dróg ekspresowych...
popieram tę opinię 40 nie zgadzam się z tą opinią 4

Kiedyś nie było ścieżek rowerowych,bo takowe nie istnieją

w przyrodzie. Są natomiast drogi rowerowe.
popieram tę opinię 18 nie zgadzam się z tą opinią 8

trzeba było ze swoim szwagrem zmoblizować ludzi do

głosowania na inny projekt wtedy być może twój szwagier a nie inny szwagier by zarobił...
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 7

koty?

bez komentarza
popieram tę opinię 107 nie zgadzam się z tą opinią 29

by żyło się lepiej ... na stadionie lub w muzeum

Jeden projekt na dzielnicę to jakiś żart. Na szczęście mamy super duże muzea, stadion i nikomu nie są potrzebne baseny, ulice, monitoring, chodniki i powietrze. Ważne, ze postawiliście za 200 mln kloca ku swojej czci, a cebulakom rzucicie 11 mln i mówić o jakimś budżecie obywatelskim.
popieram tę opinię 46 nie zgadzam się z tą opinią 26

Ścieżka nadmorska

Nadmorska ścieżka rowerowa przypomina ser szwajcarski. Ubytki masy bitumicznej są tak znaczne, że niebawem nie będzie nadawała się do jazdy. Po zimie, gdy woda wejdzie w szczeliny i je rozsadzi ,ten piękny trakt będzie w fatalnym stanie. Może projektanci uwzględnią i tą trasę w swoich planach, o co w imieniu rowerzystów proszę.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 10

W Berlinie nie ma kolorowych ścieżek, znaków i tony stalowych barierek. Wszyscy jeżdżą i żyją. W Polsce wszyscy oświecenie i każdy głupi kliknął tutaj łapkę w górę, bo nie był dalej niż w Fashion House na wyprzedaży. Ważne że szwagier zarobi.
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 48

Partacze

Jeżeli jest tyle dróg rowerowych do poprawki, to ja pytam się kto odbierał poprzednie? Syn zadał mi pytanie, tato gdyby wszystko dobrze zrobili to co by było? Synu, odpowiedziałem, wiele firm splajtowałoby, bo nie miało by co robić ( czytaj poprawiać ). Pytanie drugie, kto to projektuje, jeżeli teraz trzeba tyle przerabiać? Marnotrawstwo pieniędzy, naszych wspólnych pieniędzy?
popieram tę opinię 126 nie zgadzam się z tą opinią 13

odpadł
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 4

Stogi

Prawie 10% głosujących wybrało projekt Sienna - etap 2. Już nie chcę wspominać o tym, że cała ta ulica miała zostać wyremontowana, gdy wygrała BO 2013. Miasto ruszy głową i stwierdzi: Skoro tylu ludzi na to głosuje, może zrobimy to poza budżetem obywatelskim? - NIE. Niech sobie głosują, może wygra w 2017, albo umieszczą jedyną dojazdową drogę na Stogi, Krakowiec, Górki Zachodnie oraz co chyba najistotniejsze PLAŻĘ STOGI w planie na rok 2050.

3 i ostatni raz głosowałem, spiszmy wszystkie koty biegające po Gdańsku!
popieram tę opinię 110 nie zgadzam się z tą opinią 6

7) jeśli droga rowerowa przecina przejście dla pieszych, to piesi mają tam pierwszeństwo!
popieram tę opinię 41 nie zgadzam się z tą opinią 5

a kierowcom tylko jedną

ograniczenia prędkości nie są umowne
popieram tę opinię 59 nie zgadzam się z tą opinią 22

kiedys

w ruchu ulicznym dominowaly zaprzegi konne
popieram tę opinię 54 nie zgadzam się z tą opinią 1

No jakoś nie widzę tej "starej" opcji na głównym trakcie

Szusujących, miedzy samochodami jadącymi koło 70km/h na Grunwaldzkiej, zaraz by któreś auto sprasowało może po to ta ścieżka?:) o przepisach już nie wspomnę;)
popieram tę opinię 30 nie zgadzam się z tą opinią 3

W ramach budżetu obywatelskiego rozdawać rowerzystom ulotki min z takimi informacjami

1) Jeśli jest droga rowerowa to się z niej korzysta a nie jedzie ulicą, bądź chodnikiem
2) Nie można jechać ulicą, wjeżdżać na czerwonym na przejście dla pieszych, zjeżdzać z przejścia na chodnik i dalej na ulicę. Wszystko w celu ominięcia skrzyżowania i czerwonych świateł.
3) Rowerzysta jadący po jezdni powinien jechać możliwie jak najbliżej prawej krawędzi jezdni.
4) Przy zmianie kierunków jazdy należy to zasygnalizować wyciągając rękę (także na rozwidleniach ścieżek rowerowych)
5) Używajcie oświetlenia po zmroku
6) Pamiętajcie o odblasku tylnego o barwie czerwonej, który musi być zamontowany na stałe.

inne przydatne informacje.
popieram tę opinię 225 nie zgadzam się z tą opinią 65