Projekt rowerowy wygrał w budżecie obywatelskim

Opinie do artykułu: Projekt rowerowy wygrał w budżecie obywatelskim.


Trwa konferencja, podczas której władze Gdańska ogłaszają wyniki głosowania na budżet obywatelski. Wśród projektów miejskich wygrał wart ponad 2 mln zł "Sieć głównych tras rowerowych Gdańska - poprawa bezpieczeństwa i jakości", który zakłada przebudowę aż 20 skrzyżowań.

Aktualizacja, godz. 12:40 Pozostałe informacje o zwycięskich projektach w dzielnicach oraz dokładnych wynikach głosowania w budżecie obywatelskim gdańska 2015 już wkrótce.

W zwycięskim projekcie ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

To jest kwestia częstokroć dobrych umiejętności negocjacyjnych z dostawcami usług

w zakresie cennika. Trzymając się przykładu siedleckiego. Była tam pozycja - "Monitoring na Siedlcach" za 170 tysięcy, za co chciano kupić i zamontować bodajże cztery kamery na słupach, które miały zostać wpięte następnie w system monitoringu miejskiego. Uważam, że - po pierwsze - kosztorys był mocno przeszacowany, po drugie, nie wysyłano zapytań ofertowych do kilku dostawców usług. Każdy przedsiębiorca operuje w ramach pewnego marginesu marżowego, co wynika choćby w przypadku firm świadczących usługi, że mają one stałe rabaty na zakupy w hurtowniach z artykułami z elektroniką, telewizją przemysłową i spokojnie można by zbić cenę z owych 170 tysięcy do 146 tysięcy. Miałam identyczny przykład w życiu. Wiedziałam po wyliczeniach, że nie mogę wydać więcej na zakup techniki wraz z usługą jej montażu, niż _dana kwota_ i zwróciłam się do oferenta z prośbą o ponowną wycenę. Okazało się, że dało się ją zbić do akeptowalnego finansowo poziomu, który zapiął posiadany budżet. Uważam, że na Siedlcach zabrakło staranności, cierpliwości w pisaniu projektów, albo też, niestety, podziału zadań, współpracy z innymi radnymi i aktywistami dzielnicowymi spoza rady, by podzielić się zadaniami, jeśli tzw. lider był zbyt obciążony pracą umysłową.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

To własnie moż powiedziec o bezmózgowcach dokarmiajacych koty.

Te mimo dokarmiania masowo wykańczają dzikie ptactwo, które jest o wiele cenniejsze niż bezwartościowe sierściuchy.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

chcesz się porozumieć, czy tylko hejtować?

rowerzyści nie mają obowiązku jazdy ze światłem w porze dziennej (chyba, że w porach ograniczonej widzialności, wtedy zresztą mają prawo jeździć chodnikami).

W nocy jadąc bez świateł narażają się na ryzyko i stwarzają ryzyko zaistnienia wypadku.

Zagrożenie, które stwarzają dla innych użytkowników dróg, jest pomijalnie małe, nawet wtedy, gdy jadą nocą nie mając oświetlenia, a tylko odblaski na rowerze lub na sobie.

Oczywiście prawo nakazuje im jazdę ze światłami, jadąc bez świateł irytują wielu kierowców, nie powinni tak jeździć, ale w świetle statystyk liczba faktycznych zdarzeń z rowerzystami jadącymi rowerami bez świateł jest marginalnie mała.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

jak na razie mimo postulatów mieszkańców

za priorytet uznaje się projektowanie i budowę szerokich jezdni, na których wielu rowerzystów nie czuje się bezpiecznie a kierowcy na nich trąbią.

Drogi rowerowe wydzielone z szerokich chodników są przy takich dużych arteriach niosących duży ruch samochodów bardzo potrzebne.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Przecież pisze, że nie ma ludzi nieomylnych, problem w tym ileż razy można się mylić ten JEDEN raz???
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 5

pasy rowerowe na jezdni w wielu miejscach są dobrą opcją

przy dużym natężeniu ruchu samochodów i dużej prędkości chwilowej wielu z nich warto budować separowane od jezdni drogi dla rowerów.

Dla wielu początkujących rowerzystów i rowerzystek tylko wydzielone drogi dla rowerów dają w naszym kraju poczucie bezpieczeństwa, pasy na jezdni są często wykorzystywane jako miejsca do parkowania samochodów.

Zamiast mądrowania na forum, dawaj na tym portalu odpór krytykom pasów rowerowych na Wita Stwosza - w ten sposób bardziej pomożesz mieszkańcom, chcącym korzystać z rowerów.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Ręce opadają nad skalą potencjalnego bestialstwa drzemiącego w uśpionych psychopatach

Polak = katolik = bezempatyczny, okrutny prymityw.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

rowerzysta - perfekcjonista?

nigdy nie zdarzało ci się popełniać błędów?

Wiele rozwiązań, które są obecnie korygowane, powstawało kilka(naście) lat temu.
Po prostu miasto się stopniowo adaptuje do zmieniającej się sytuacji: skala ruchu rowerowego jest kilkadziesiąt procent (a w niektórych relacjach kilkaset procent) wyższa niż wtedy, gdy te projekty były realizowane.

Jeśli krytykować to konstruktywnie i po przemyśleniu skutków stosowania własnych sformułowań.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 2

Bez przesady. Ja jęzdze z przepisowa prędkością i nikt na mnie nie trąbi. Zatrzymuje sie na pomarańczowych (czasem) i tez nikt nie trąbi. Zwracają mi uwagę za jazdę bez świateł, ale mam to gdzieś, nie będę sie stosowal do durnego przepisu jeżdżenia ze światłami jak swieci słońce.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

kibel na stogach

ostatni raz biotę udział
w zeszłym głosowaniu wygrywa jedyna droga dojazdowa do dzielnicy stogi i robią parkingi i drogi dojazdowe do stoczni jachtowej dalej brakuje pieniędzy
teraz przechodzi budowa kibla dzielnicowego głosuje 500 osób
stogi będą pośmiewiskiem czy ktoś słyszał o dzielnicowym kiblu
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3

A mnie zastanawia, jak to możliwe że w niektórych dzielnicach dostępna jest kwota

dokładnie taka, jakiej potrzebuje wygrany projekt?
Jakoś nie wierzę, że miasto dało jakiejś dzielnicy np. 242000 na projekty i akurat tyle kosztuje zwycięski.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

I mówisz czterokrotnie ci przejachali przez ścieżkę ?

Musi być z ciebie niezłe ciacho w tych rajtkach
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 5

Guzik prawda ryzyko wypadku to tylko jego sprawa, dla mnie to zagrożenie dla innych. Widzisz problem w oświetleniu roweru? Czy jesteś temu może przeciwny a może jesteś za tym żeby rowery jeździły bez światła.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

Ale trutka/hycel jednak tańsi i skuteczniejsi

Ci co dokarmiają koty winni płacić wysokie mandaty, za stwarzanie zagrożenia epidemiologicznego oraz zagrażanie chronionym gatunkom ptaków. Koty bezpańskie trzeb bezwzględnie usuwać!
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 3

a kierowców szyja boli od sprawdzania czy jakiś osioł nie wjeżdza na przjeście 30 czy 40 km/h

To nie jest argument. Przy takich prędkościach kierowca nie zauważy rowerzysty na skrzyżowaniu bez świateł. Będzie się musiał każdorazowo niema zatrzymywać przed przecięciem ścieżki. Kilka razy już widziałam taki dzwon na żywo i to przy mniejszych prędkościach.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 6

naprawdę mi ciebie żal....

zawsze jesteś taki smutny/ taka smutna?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 3

a Ty chyba nie jesteś rowerzystą

oraz nie widzisz co robią kierowcy. Oczywiste jest, ze gapienie się w lusterka to prosta droga do zguby - martwa strefa się kłania. Jeśli jeździsz TYLKO NA LUSTERKACH TOŚ OSIOŁ I SAM JESTES KIEPSKIM, ŹLE WYUCZONYM KIEROWCĄ. Mnie dawno temu uczono, że prócz sprawdzenia w lusterkach wolnego miejsca przed manewrem dodatkowo, głową ZAWSZE SIĘ KRECI sprawdzając martwą strefę, po prawej lub po lewej, przy zmianie pasa i w właśnie na przejazdach równoległych. W lusterkach, szczególnie przy słabej widoczności nie widać samochodu (jadącego bez świateł, albo np ze słabymi diodami na zderzaku), przeszkód, a co dopiero rowerzysty. Nie zależy mi też, żeby coś komuś udowadniać tylko wygodnie ale i bezpiecznie jeździć po gdańsku, jako kierowca i cyklista pospołu - robię kilka tysi km rowerem i kilkanaście autem rocznie. Gdybyśmy zyliw Danii lub Szwecji, Holandii to takie rozwiązania byłby dopuszczelne, chociaż w Holandii jest b. dużo szykan, a tam rowerzysta jest rzeczywiście święta krową.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 6

Korzystam ze ścieżek rowerowych ale ogólnie jestem przeciw temu projektowi

Przejazdy powinno skorygować miasto bez żadnych projektów.
Ponieważ to miasto wydało zgodę na ich złe wykonanie.
Oficer rowerowy powinien przeglądać projekty i nie dopuszczać do powstawania takich bubli. I tu pytanie. Skoro tego nie robi to czym się zajmuje?
Można by uznać, że nie ma ludzi nie omylnych i każdy uczy się na własnych błędach.
Można by gdyby nie fakt że na Morenie na skrzyżowaniu Jaśkowej i Nowolipie właśnie powstał kolejny "zygzakowaty" przejazd.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 7

odróżnij stwarzania zagrożenia od narażania się na ryzyko wypadku

Pisanie o "ogromnym zagrożeniu" nie znajduje potwierdzenia w praktyce.
To tylko pasza dla hejterów i trolli antyrowerowych.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3

samochód nie ma obowiązku wyprzedzania rowerzysty

zwłaszcza w ruchu miejskim, na wąskich ulicach wyprzedzanie rowerzystów nie ma sensu
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0