Projekt rowerowy wygrał w budżecie obywatelskim

Opinie do artykułu: Projekt rowerowy wygrał w budżecie obywatelskim.


Trwa konferencja, podczas której władze Gdańska ogłaszają wyniki głosowania na budżet obywatelski. Wśród projektów miejskich wygrał wart ponad 2 mln zł "Sieć głównych tras rowerowych Gdańska - poprawa bezpieczeństwa i jakości", który zakłada przebudowę aż 20 skrzyżowań.

Aktualizacja, godz. 12:40 Pozostałe informacje o zwycięskich projektach w dzielnicach oraz dokładnych wynikach głosowania w budżecie obywatelskim gdańska 2015 już wkrótce.

W zwycięskim projekcie ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

ktoś zwietrzył dobry interes - ciekawe gdzie kasa z zeszłego roku.
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 2

:(

Wyobraź sobie, że idę po chodniku, a części rowerowej unikam jak ognia, bo wiem, że nie jest przeznaczona dla mnie. Tego samego oczekuję od rowerzystów. Zapytaj kolegów i koleżanki czy wiedzą kiedy wolno im poruszać się rowerem po chodniku.... Zakładam, że przynajmniej połowa nie będzie wiedziała.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 9

zielona strzałka świeci się w momencie kiedy na przejściu/przejeździe jest czerwone !!! Ale czasami jakiś "nieśmiertelny" śmignie bo przecież z Hallera nie jadą
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 3

"samochody wjeżdżają na zielonej strzałce nie patrząc na pieszych" ?

bo brakuje w wyposażeniu przejścia dla pieszych 100 kg bloku kamiennego na kółkach, żeby pieszy mógł bezpiecznie 'wyprostować' kretyna. Chyba zgłoszę taki projekt do następnej edycji BO.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 2

znowu koty na Chełmie ???

Wydaje mi się, że w zeszłym roku już miał być zrobiony porządek z tymi kotami. I teraz znowu ? I na to 95 tysięcy złotych ???
popieram tę opinię 22 nie zgadzam się z tą opinią 2

Bez sensu, jeśli służby miałby wystawiać tam mandaty za łamanie przepisów to piesi również by ich sporo dostali.

"Jazda 2, 3 rowery obok siebie (człowieku nie masz gdzie uciec)"
To może lepiej idź chodnikiem zamiast częścią wydzieloną dla rowerów, wtedy nie będziesz musiała uciekać.

Fakt, rowerzyści wyczyniają różne dziwne rzeczy ale w tym miejscu piesi nie są wcale lepsi. Tłum bardzo często idzie tam całą szerokością chodnika i drogi dla rowerów a potem stoi na przejściu przez tą ostatnią oczekując na światła.

Swego czasu przechodziłem tamtędy codziennie i szczerze mówiąc bardziej niż rowerzyści przeszkadzali mi inni piesi blokujący swobodne przejście czy wyprzedzenie.

Prawda jest taka, że przy Operze jest po prostu za wąsko.

Dlatego, zamiast utrudniać sobie nawzajem życie, lepiej pomyśleć trochę o innych. Przecież każdy chce po prostu dotrzeć na miejsce. Rowerzyście nic się nie stanie jak nieco zwolni lub zmieni tor jazdy a pieszemu gdy stanie krok dalej lub zejdzie z części dla rowerów widząc rowerzystę.
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 3

Zenada

Żenujące ze nie można wykonać dokończenie remontu ulicy SIennej.Akcja z szumnym Budżetem Obywatelskim niema sensu,widać to po ilości głosujących, a władza itak swoje zrobi lub nie.Wiecej nie będę głosował . Prezydencie - znajdź wrescie pieniądze na Sienna a nie wydawać pieniądze na złe zrobione ścieżki - wyegzekwować od wykonawców poprawe.Widać nieudolność obecnych władz.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 4

Powinien i dotyczy

DDR jest jak najbardziej jezdnią, bo:
6. "jezdnia" - część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów; określenie to nie dotyczy torowisk wydzielonych z jezdni;
47. "rower" - pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem;
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Nie zgadzam się

Jestem przedstawicielką - jak to nazwałeś "najgorzej wykształconej komunikacyjnie grupy" i śmiem nie zgadzać się z Twoimi wypocinami. Nie zdarzyło mi się jeszcze wejść na ścieżkę rowerową, nigdy nie wchodzę na przejście dla pieszych na czerwonym świetle, zanim wejdę na przejście (mimo zielonego światła) sprawdzam, czy kierowca jadący z lewej strony wie, że zielona strzałka daje mu warunkowo możliwość skrętu w prawo... I z samochodami akurat jest najmniejszy problem. Natomiast to co obserwuję i niestety doświadczam na własnej skórze jeżeli chodzi o zachowanie rowerzystów - to jest po prostu horror. Z natury jestem osobą spokojną, ale rowerzysta jadący przez przejście dla pieszych (mimo biegnącej obok ścieżki rowerowej) i zmuszający mnie do zatrzymania się, lub omijania go - wzbudza we mnie najgorsze instynkty (na razie przejawiają się tylko w słownym doprowadzaniu ich do porządku). I nie jest to marginalna sprawa.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 10

a widziałeś te schody?? Chodziłeś nimi??? Jeśli one są w dobrym stanie (szczególnie te przy Zakopiańskiej, ale te przy Tarasach wcale nie lepsze, ZIMĄ stają się ŚMIERTELNYM - nie żartuję, kilka lat temu ktoś się na tych schodach zabił - niebezpieczeństwem!), to masz coś z głową!!!

Natomiast zgadzam się, że kwota na remont jest mocno podejrzana. Ale tak można powiedzieć o wielu projektach, więc...
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

:(

Szyja to boli pieszych od ciągłego rozglądania się czy jakiś rowerzysta, albo nie daj Boże kolarz, wjeżdża na przejście dla pieszych, albo zapitala chodnikiem i dzwoni na człowieka.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 8

Realizacja projektu niczego nie ułatwi

Ten projekt na pewno nie ułatwi niczego pieszym, niestety. Bardzo często wracając z pracy korzystam z pieszego ciągu na trasie Opera Bałtycka - Dworzec PKP, to co wyprawiają rowerzyści jadący niby po ścieżce rowerowej, to jest dramat. Jazda 2, 3 rowery obok siebie (człowieku nie masz gdzie uciec), przejeżdżanie przez przejścia dla pieszych, postoje na środku chodnika - to jest już norma. Czekam na patrole policyjne, które może mandatami czegoś nauczą tę uprzywilejowaną grupę.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 14

no wałek nie...

...ale moim zdaniem szalenie demotywujące... Bylbym osobiście bardzo smutny, gdyby w mojej dzielnicy wygrał projekt, mający 1/3 głosów co mój
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

W chinach nie ma dróg rowerowych, a jak rośnie gospodarka ;)
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 10

zgadzam się

Ewidentnie widać, że projekt miał na celu naturalną selekcję rowerzystów. Na przejściu/przejeździe rowerowym na ul. Hallera (na skrzyżowaniu z Al. Zwycięstwa) samochody wjeżdżają na zielonej strzałce nie patrząc na pieszych, ale pieszy może się zatrzymać - rowerzysta nie ma szans. Aż boję się pomyśleć co będzie się działo na przejeździe przez ul. Podmiejską wzdłuż kanału Raduni. Ale sami chcieliście.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 12

Re: wtf?

na takiej zasadzie, że jak masz w budżecie milion, i odpowiednio projekty:

A - 600 000 zł - 1000 głosów
B - 600 000 zł - 999 głosów
C - 300 000 zł - 1 głos

to wygra a i c, bo B przekroczyło by budżet

jest to swego rodzaju głupota, i powinno być rozwiązane inaczej...
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 1

Debile marnuja pieniadze

Zenada.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 9

wtf?

Nie kumam, na zielono są często projekty z mniejszą ilością głosów niż te co "nie wygrały" w związku z tym na jakiej zasadzie są typowane te wygrane projekty????
Ps. projekt Matarnia - jak duży będzie ten plac zabaw, dopiero co miasto ogłosiło, że da na niego kasę a tu w projekcie też wygrało, czyli planują tam zrobić jakieś centrum zabaw czy co?? Podwójne finansowanie tego samego jest co najmniej śmieszne i sprzeczne z założeniami chyba no nie???
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3

a Ty przeczytałaś to co komentujesz?

Przy Operze, gdy zatrzymasz się dopiero na przejściu dla pieszych, to faktycznie w lusterku nic nie widać. Opisałem takie sytuacje przecież wyżej.

Do tego, przez istniejące odgięcie drogi rowerowej w prawo, nawet jak już widać rowerzystę to można odnieść mylne wrażanie, że ten skręca w Hallera nawet gdy w rzeczywistości będzie jechać dalej prosto, przez przejazd dla rowerów.

Po przebudowie będzie tam znacznie lepiej.
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 2