Przygotowania do zabudowy nadmorskiej części Gdyni

Opinie do artykułu: Przygotowania do zabudowy nadmorskiej części Gdyni.

Na początku października powinniśmy poznać firmy ubiegające się o generalne wykonawstwo budynków mieszkalnych oraz mariny jachtowej na terenach po Dalmorze należących do Polskiego Holdingu Nieruchomości. Z kolei firma Vastint szykuje się do rozbudowy tzw. Waterfrontu o budynki mieszkalne i biurowce, które mają powstać u zbiegu ulic Waszyngtona i Hryniewickiego . Prace mają ruszyć latem przyszłego roku.

Polski Holding Nieruchomości (PHN) od lipca poszukuje wykonawcy swojej ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

od sinic... to chyba najmniejszy... ;)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

użyj swojego...

Spójrz na wizualizację nowego nabrzeża i zobaczysz, jak newralgiczym dla tego przedsięwzięcia jest "dalmorowski skrawek". To jest jedyne miejsce, które można nazwać "port zewnętrzny".
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

to uwierz...

Gdy Australiczycy pałętali się ze swoim pomysłem, to wielu też nie wierzyło. W szczególności oba porty.

DTC to 10% Hamburga. Niewątpliwie nie jest to jedyny port Niemiec czy ogólniej Morza Pólnocnego. Miejsca jest dużo i będzie więcej... Jest też z kim walczyć. Ale nie w perspektywie roku (cykl zycia deweloperki). Osoba do której sie zwracas,z raczej nie jest własciwym odbiorcą.

Co do zabudowy terenów portowych, to nikt w poruszanych kategoriach nie myśli. Liczy się szybki pieniądz i następny deal. Taka branża. Kłopot zostanie włascicielom i miastu.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 3

Przecież ram stoi Gemini. Chyba dobrze ze zburzą tego blaszaka i zbudują ładny budynek?
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 4

cookie nie wystarczy, trzeba trochę sprytniej...
Poza tym, dlaczego trzeba się czegoś dowiadywać? Chętni na pewno są, niech rozkladaja swoje "kramiki" z programami...
Nie sprawdza się postawa Diogenesa. Muchy się nażrą, ludzie nie...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Panie Wojciechu, Pan doprowadzi do upadku Gdyni.

Gdynia byla i jest miastem portowym. To dzieki tej branzy tak sie rozwinela przez niecale 100 lat. Niestety nie jest w tak komfortowej sytuacji co Gdansk i nie ma takich ilosci niewykorzystanych terenow gdzie port moglby sie rozwijac. Zabierajac tereny portowe pod mieszkaniowke- nie ma co ukrywac gl dla osob przyjezdnych, bo pomimo swojej zamoznosci w Gdyni nie ma tylu milionerow aby wiekszosc lokali sluzyla mieszkancom, lub lokale handlowe nie wygenerujemy wzrostu, dobrobytu dla lokalnej spolecznosci a jedynie dla bardzo waskiej grupy osob ktore skorzystaja na tych transakcjach. Niestety, ale obecne posuniecia naszych wladz nastawione sa na cele wizerunkowe a nie dobrobytu mieszkancow tego pieknego miasta.

Koncepja nowego portu zewnetrznego jest piekna, ale czy potrzebujemy az 2 tak wielkich terminali w PL- razem z DCT Gdansk? Jako Gdynianin i os zwiazana z branza morska bardzo bym chcial jak wielu takiej inwestycji, ale czy nie jest to podobnie jak port lotniczy w kosakowie nad wyrost? Czy na poludniowym Baltyku jest miejsce na 2 tak wielkie terminale oddalone od siebie o 30 km? Chcialbym wierzyc ze tak.

Pzdr
Maciek
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 1

tak!

To klasyczna szydera, rechot i polew... Niestety.
Oraz zawłaszczenie semantyki, bo te działania nie mają nic wspólnego ideami ludzi na tych pomnikach... Ale... klei się g...no do pancernika i krzyczy: "Płyniemy!!!"
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Aby łatwo było wyburzać...
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Międzytorze ale nie tory. Te są i czekają na remont. Był zapowiadany. Podobnie jak rozbudowa i elektryfikacja linii 201, która weszła w stadium konstrukcyjne. Połączenie drogowe to OPAT i Trasa Kaszubska, choć jej przebieg i rozwiązanie w okolicy Karwin i Chwaszczyna mogłoby wyglądać inaczej.
Pożyjemy, zobaczymy... Oby nie spie*rzyć
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3

Na chorą ale
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

raczej na północny - wschód

i jedno nabrzeże dalej.
Przynajmniej według ostatnich "njusów"
Wręcz "pod oknami". Firanki będą potrzebne, bo suwnicowi będą zaglądać do "warstatów"...
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

A Multi Kino ?

Czy Multi Kino na początku Skwerku będzie wyburzone, czy poprzerabiane przez nowego Vastintu ?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Owszem, ma powstać port zewnętrzny.

W zamyśle projektantów ma to być zapewne port tzw. piątej generacji - łączącego funkcję centrum industrialnego z kompleksową obsługą transportu intermodalnego oraz centrum dystrybucji towarów.
Nasuwa się pytanie - gdzie umieścić całe zaplecze dla powstającej części portu?
Którędy połączyć go z ogólnopolską siecią drogową i kolejową - międzytorze sprzedane deweloperce..
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 0

Gminy okradły porty - więcej na gospodarkamorska

I że nie jest prowadzona, to poważny błąd. Przyczyny są, jak zwykle, różnorodne ale między innymi:

"Co więcej, są przykłady, że gmina nie dość, że nie wniosła swoich terenów aportem do spółki, to poczyniła zakusy na tereny portu. W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. „międzytorzu” i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron – co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju.

We wrześniu 2014 r., w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju przygotowano projekt rozporządzenia o kolejnej zmianie granic portu Gdynia. Chodziło głównie o objęcie tymi granicami terenów Stoczni Marynarki Wojennej, które do tamtej pory znajdowały się poza ich obrębem, a które w wyniku upadłości tej firmy mogłyby trafić nawet w ręce deweloperów, a zarząd portu nie mógłby skorzystać z prawa ich pierwokupu. "

Czy oprócz wyzwisk masz jakieś argumenty?
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 1

a może taki scenariusz?

4-5 pięter? Nisko?
Świetnie! Musi być jeszcze tanio i lekko... Ktoś ma głowę na karku!
Wyrwie się trochę kasy z rynku a jak powstanie nowe nabrzeże, to ludzie uciekną i będzie można łatwo wyburzyć.

Czy istnieje świadomość, że suwnice DCT są wysokości SeeTower? Widać je na horyzoncie. To bedzie "jeździć" pod oknami. No i ten parking dla ciężarówek... Hotele dla zmian załogi?
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

-----

-----
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

jak ktos slusznie zauwazytl , ten/ci co wymyslil zabudowe portu w Gdyni bedzie sie smarzyl ,w zaswiatach , i nie zazdroszecze

przez cala wiecznsc dostwac kopa z buciora w stalowych noskach ................... w d............................ e
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

Kazdy nie zaglisuje na swijego kandydata. Jedno jest pewne. Potrzebne sa zmiany
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

A jak trzeba bedzie rozbudowac to gdzie? Na Chwarznie czy na Karwinach..

Port moze byc tylko nad woda. Deweloperka wszedzie
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

No to teraz dopłacamy do importu ryby, której połów i dostarczenie do środkowej Europy komuś jednak się opłaca... Choć sądząc po kondycji przetwórni i tego segmentu rynku, raczej wydaje się, że się opłaca...
Transport? Portu nie buduje się w 5lat... Port to nie tylko nabrzeża... Jedno jest pewne - port buduje się nad wodą, bo wodę do portu dostarczyć znacznie trudniej...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0