Renault 19 1,2
Witam. Kupilem jakies 5 miesiecy temu, w papierach bylo 1,4 (skladak) ale u mechanika okazalo sie ze to 1,2... Renia ma dobra blacharke (a to rocznik 91) i gaz dlatego ja kupilem. Niestety poprzedni wlasciciel okazal sie oszustem (co moze sie zdazyc przy zakupie kazdego starego auta). Remont silnika robil chyba w stodole i tak zalozyli pierscienie olejowe, ze tlok peknal (do wymiany z tuleja...) a w tylnej belce zamist lozysk idielkowych byl waz gumowy, ktory sie przetarl po 2 tygodniach... ogolnie zrobilem tylna belke (komplet lozysk), sworznie z przodu, tłok i zmienilem caly wydech. Tteraz jest ok (poza pokretlem nawiewu... to chyba norma). Wyposazenie nie istnieje (nawet nie ma obrotomierza i wskaznika temp. cieczy chlodzacej !!) no i brak wspomagania troche przeszkadza (choc nie tragizujmy bo mam sportowa mala kierownice i daje rade), hamulce tez nienajlepsze, ale nic z nimi nie robilem wiec moze to nie jest regula. Jest to wersja z silnikiem 1,2 55KM 90Nm i 4 biegowa skrzynia. Silniki skrzynia sa najwiekszym NIEPOROZUMIENIEM! Renia wazy prawie tone i ten silniczek ledwo sobie radzi z jazda, a na gazie ma problemy z jazda pod gorke, bardzo wrazliwy na obciazenie, brak piatego biegu przeszkadza w trasie, choc po zmianie wydechu jest ciszej niz myslalem, ze bedzie. Autko jest wolne i spala 8,5-10 gazu. Super fotele z wersji 16v (w spadku po poprzednim wlascicielu), idealnie podtrzymuja w zakretach i sa naprawde wygodne (tylko tapicerka malo trwala). Ogolnie bardzo fajne autko, bardzo duzo miejsca i super bagaznik (a to wersja 3d), wygodne zawieszenie i wbrew pozorom calkiem niezle sie prowadzi (niestety trwalosc jego elementow jest marna, mam na mysli tyl). Znacznie lepsze zabezpieczenie antykotozyjne niz w fordach i oplach. Jakby miala mocniejszy silnik to super! Ceny cześci raczej niskie. Polecam kazdemu kto potrzebuje wygodne, praktyczne, niedrogie i mile w uzytkowaniu autko, tylko kupcie sobie 1,7 i bedzie super... 1,2 to ZDECYDOWANIE ZA MALY silnik. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy R19:)
0
0