Renault Laguna II

Lagunę można rozpoznać na pierwszy rzut oka. Wyraźna i czytelna linia, szerokie nadkola podkreślają mocny i zdecydowany charakter tego auta. Lekkie linie budzą wrażenie mocy. Wydaje się gotowa do skoku. Wnętrze Laguny jest jasne i przestronne. Deska rozdzielcza o wyraźnie zaznaczonych krzywiznach wydaje się zarazem lekka i dynamiczna. Kolory i materiały zostały starannie dobrane. Troska o ...
więcej
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 4

??????z kąd wy to bierzecie

Witam ,
mam lagunę od pół roku i nie rozumiem dlaczego krążą takie opinie o niej .
80% tych który piszą opinie to w rzeczywistości nawet nie jeździli laguną i tylko z opowiadań (żenada).
-Niech mi któryś z wypowaiadanych napisze jakie auto sie wg ogóle nie psuje ???
w dzisiejszych czasach Renault moze konkurować nawet z Audi ,VW tylko te marki już na początku lat 90 zapracowały na to a teraz to jest to samo co inne marki a takie gadanie (KIA, kija warta albo ford gówno wort) to jest kompletna bzdura !!
Mam lagune II 2002 rok 202tyś przelotu .jakie usterki u mnie ujrzałem to części eksplatacyjne oraz dodatkowego wyposażenia
-guma w belce
-autopoziomowanie
-czujnik ciśnienia w oponach
-śilniczek centralnego zamka tył (da sie przeżyć )
i to jest ciągła awaryjność ???

a po za tym jest to auto komfortowe,dynamiczne A PRZEDE WSZYSTKIM PIERWSZE AUTO W EUROPIE KTÓRE ZDOBYŁO 5 GWIAZDEK W TESTACH NCAP JEST BEZPIECZNYM SAMOCHODEM .
Polecam ten samochód
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Laguna II 1.6, 16V z 2001 roku.

Czy ktoś mi podpowie, gdzie znajduje się czujnik biegu wstecznego w lagunie II 1.6, 16V z 2001 roku. Światła cofania mi nie działają. Żarówki są oki, bezpiecznika nie sprawdzałem, ale tylna wycieraczka jest na tym samym bezpieczniku co światła cofania i działa, więc bezpiecznik jest chyba dobry. Zostaje jeszcze sprawdzić czujnik,ale nie wiem, w którym miejscu w skrzyni biegów to cholerstwo jest wkręcone. Proszę o pomoc.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Laguna II 1,9 dCi (107) KM 2001 kombi

28 lipca minęły 4 lata odkąd jestem posiadaczem Laguny. W dniu kupna sprawdzona w ASO po historii VIN przy przebiegu 148 tysięcy kilometrów. Sprawdzenie historii auta w przypadku kupna używanego pojazdu to podstawa. Wiadomo że trafiają się felerne egzemplarze i jeśli przez kilka lat nic szczególnego się nie działo i nie było napraw z wyjątkiem OTS to prawdopodobnie w ciągu dalszego użytkowania też nie będzie problemów z awariami. Pamiętać należy że koszt utrzymania auta to nie tylko koszt paliwa, przeglądów i ubezpieczeń ale także wymiana części podlegających zużyciu. Elementy zawieszenia, płyny (nie tylko olej) ale także płyn hydrauliczny, filtry. Oczywistym jest fakt że zużycie jednego elementu ciągnie za sobą uszkodzenie pozostałych. Przypadek człowieka narzekającego na uszkodzenie turbiny który w rozmowie mówi że filtru powietrza nie wymieniał jeszcze bo jest czysty wcale nie jest odosobniony - wielu właśnie tak podchodzi do sprawy. Najmniejsze zanieczyszczenie dostające się na łopaty turbiny potrafi ją skutecznie wyeliminować z eksploatacji; pamiętajmy że obroty turbiny sięgają 100 tys/min, przy tej prędkości nawet ziarenko piasku uszkodzi łopatę/y turbiny. Do tego nadmienić należy że turbinę obracającą się z taką prędkością należy po skończonej jeździe studzić ponieważ wałek turbo smarowany jest pod ciśnieniem przez pompę olejową. Wyłączymy silnik i smarowania nie ma, a turbina się jeszcze obraca - to prosta droga do jej uszkodzenia. Osobną kwestię stanowi technika jazdy. Silniki dCi nie zostały stworzone dla kierowców z ambicjami rajdowców; są to silniki przewidziane do dużych przebiegów ale tylko dla tych którzy potrafią je eksploatować. Śmieszą mnie Ci którzy sprowadzają z zachodu 5-cio letnie auto z przebiegiem 120 tys.km. od niepalącej babci która bardzo dbałą o samochód, a potem przy pierwszym badaniu historii auta w serwisie wychodzi że 2 lub 3 lata temu miało ono robioną wymianę rozrządu przy przebiegu 250 bądź nawet 300 tysięcy kilometrów.
Nie ma co ukrywać, w każdym samochodzie coś się psuje, w każdym coś innego i każda marka ma swoje bolączki. Przyrównując jednak Lagunę do poprzednio użytkowanego Audii rocznik 97 którego byłem posiadaczem śmiało stwierdzam że było to gorsze auto pod względem kosztów eksploatacji i na pewno pod względem komfortu jazdy i poziomu wyposażenia. Nie dajmy się zwariować i nie płaćmy za logo firmy. Każdy tak ma jak sam dba.
Póki co Laguna nie sprawia mi większych problemów niż inne autka i gdybym zmieniał to też na Lagunę ale już chyba III.
Pozdrawiam wszystkich, i tych szczęśliwych i tych zawiedzionych posiadaniem Lagunki.
Swoją drogą zapraszam na forum http://www.renaultlaguna.pl - kopalnia wiedzy na temat eksploatacji oraz usterek, a także jak sobie z nimi radzić za przysłowiowe grosze.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

laguna II 1,9 dci 2005 super autko

Mam Lagunę 1,9 dci 120 kM. Jeżdżę tym autem 3 lata, nigdy mnie nie zawiodło. Pilnuję systematycznie przeglądów, ponieważ intensywnie je eksploatuję. W ciągu trzech lat przejechałem nim ponad 60 tys.km. Samochód nie wymaga żadnej naprawy. Takiego komfortu i wygody podczas jazdy nie zapewnił mi żaden z wcześniej posiadanych samochodów.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

dopiero co kupilem laguna II 1.9dci

mam nadzieje ze mimio takich kiepskich opini bede sie cieszyl autkiem:*rejstracja dopiero.......
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Laguna II 2003 1,8

jeżdżę tym samochodem od 6 lat, może mam szczęście ale przez ten czas oprócz przeglądów wymieniłem końcówki drążków, bębny z łożyskami tył, ogranicznika drzwi nic się z nią nie dzieje a przejechała 130 tys
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

do: renault bubel

Pajacu przez 3 lata miałeś 18 awarii z czego 10! drobnych i masz jakiś problem?
Jak chcesz mieć auto które sie nie psuje, to jeździć autobusem... nie bedziesz musiał przynajmniej go naprawiać.
Śmieszni jesteście.. wszystko ma prawo sie zepsuć, ale pytanie jest jak bardzo samochód szanujecie!?
Mi jakoś wszystko śmiga dobrze, a mam teoretycznie wersję z najgorszej linii produkcyjnej tj rocznik 2002. Podobno największa awaryjność...
jesteście żenujący. Jak wam coś nie pasuje, to czemu kupujecie takie tanie samochody... trzeba sobie kupić, np. Nissana 350Z (tam w ogóle jest np klatka wbudowana dla bezpieczeństwa), albo Jedne z nowych AUDI.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Laguna II

Taksiarz masz 100% racji ( jak dbasz tak masz )
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Laguna II 2002r 1.9DCi 100km

Samochód bardzo fajny. Posiadam ją od maja 2009 roku i niemoge nic złego na nią powiedzieć. Jest bardzo ekonomiczna, komfortowa i w brew opini bez awaryjna. Za te pieniądze wole swoją nowoczesną lale niż passka z 97/98 roku
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

P.S.

Zapomniałem podać mojego emaila bjaworski@o2.pl
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

witam

Jest Pan fachowcem, posiada Pan wiedzę. Proszę o informacje na mojego e-maila.
Zmieniam silnik w Lagunie II. Typ F9K. Prosz o informację czy uda mi się go uruchomić bez zmiany elektroniki (immobiliser, czujnik na pompie wtryskowej,).
W starszych modelach konieczna była zamiana immobilisera na pompie wtryskowej. nie wiem jak jest z zabezpieczeniem silnika dci . Mieszkam w Anglii i nie jest możliwe popytanie w warsztacie ze względu na odległość, a tu w Anglii nikt nic nie powie. Tak chronią informacje i pewnie rynek usług.
Prosze o wiadomość o ile jest to możliwe. Bogdan Jaworski , West Bromwich
tel 0044 7590 262 031
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Mam ja od 12 m-c
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Lagunka 2 2.0 13pare km lpg

Siemka. Jest taka prosba z mojej strony. Bardzo prosze o krytyke tego autka ale konstruktywną. Zaznaczam ze moja praca polega na jezdzeniu po miescie ale jestem osobą która szanuje maszyne (tak samo jak instrument muzyczny: ) czyli dbam.
Gablota jest w automacie, auto mam od niedawna a nawet bardzo krótko i potrzebuje kilku opinii ew. paru uwag. wiadomo ze o skrzynke dbamy a nie wyscigi non toper. jakie jest przecietne spalanie na sekwencji( miałem do czynienia z gazem i RADA DLA GAZOWICZOW CO IM ZAWORY SIE PRZEPALAJA HI HI ODMULAC AUTO NA BENZYNCE A NIE GAZIE I DOPALAMY TAK SAMO BEZ WZGLEDU NA MARKE) bardzo prosze o np. maila na adastarr@o2.pl

Teraz opinia
wiec mialem do czynienia a nawet i do dzis czasem smigne sobie 21ką 220000 km 20lat a dalej jezdzi:)
komfort - żabojadki potrafia naprawde robić wygodne auta, sa mistrzami innowacji , komfort jest na poziomie ponadczasowym, stawiaja czesto na subtelność , klase , dostojnosc stąd 5tka ,

Niezawodnosc na 3 bo opiniowac bede po 50 tysiach przejechanych ale kupujac wiedzialem ze auto nie jest dla tepakow co lubia katowac gabloty,


ekonomia- ... 17 l gazu w cyklu mieszanym miejskim tzn. z korkami i bez. to mnie martwi

wrazenia z jazdy- popierpapier sie jak trzeba, ze skrzyzowania uciekniesz a to jest najwazniejsze a nie katy na maxa bo jeden kolega juz napisal ze i czolg mozna w jeden dzien zepsuc( mi sie udalo mlot pneumatyczny z kumplem zepsuć :)

SPRAWA KARTY- mam troche przychetaną , czy da rade ją rozkleic i naprawić? czy też przy rozbieraniu ( delikatnym) z automatu cos sie łamie?

miłego weekendu, prośba o konkrety na maila.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

ja to juz nikomu nie wierze.... a nawet mojej dupie raz sie chcialem spierdziec to sie z******em.....
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

hmmm... te auta sa tansze nie oszukujumy sie , psuja sie czesciej, trzeba sie z nimi lepiej obchodzic ii beda jezdzic... a pozatym masz kase kup audi lub bmw i nie narzekaj... a czy audi i bmw maja serwisy...maja wiec te auta tez sie psuja.. a kometarze na forach typu padla mi skrzynia przy 100 tys ..heh zobacz najpierw czy miala olej....lub temat turbo.... jak ktos jest oslem i nie ma pojecia na jakiej zasadzie dziala turbo to niech sie nie dziwi...
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Laguna 2001 lub 2002 1.9dci

Witam wszystkich
Mam zamiar kupić mój pierwszy samochód a dokładniej Lagunkęz 2001 lub 2002 a po przczytaniu wszystkich waszych komentarzy nie wiem co sadzic o tym samochodzie i co robić. Kilku znajomych odradza mi ta markę samochodu jednak nigdy jej nie użytkowali. Proszę więc o radę i uwagi będące pomocne przy zakupie tego auta biorąc oczywiście wzgląd na rocznik i przebieg
Z góry dziękuję za pomoc
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Laguna 1.93 dci 2003 rok

Witam wszystkich, znam wlascicieli Laguny 2.2dci ktora naprawde miala spore problemy z awaryjnoscia (model 2002) przy 20tys przebiegu cudem wykryto ze lopatka turbiny prawie sie oderwala i wpadla by do cylindra....

Ja posiadam 1.9 dci z 2003 roku i jestem bardzi zadowolny, wiem ze od 2003 r wprowadzono nowe zaostrzone normy jakosci w fabrykach moze to dlatego.

Co do awaryjnosci samych turbin to musze sie zgodzic z poprzednimi osobami ze jak sie nie umie jezdzic z turbo to lepiej go nie kupowac!!! Zadna turbina sie sama nie zepsuje, trzymajmy sie podstawowych zasad i widac po mojej 190tys przebiegu i nigdy sie nic nie stalo.

Pozdrawiam wszystkich zadowolonych :)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

co KUPIĆ???????????

Witam wszystkich.... jeżdziłem do tej pory lalą 1,8 16v lift kombi ,no i super przez trzy lata , kilka dni temu sprzedałem to autko, no i teraz mam chrapkę na lagunę 2.... Ale nie wiem jaki model wybrać tzn. silnik pewnie diesla ,ALe jaki ??? Pomóżcie... który jest lepszy jaki wybrać 1,9 /czy 2,2??? na co uważać Fkt jest taki iż robię w miesiącu ok.800 km. a może benzynę???
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Laguna II 2003 1,8 16 V

oczywiście :-)
Renault Laguna II - Wersje wyposażenia
.: Authentique

-klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym
-samoprzystosowujące się czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
-boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową
-kurtynowe poduszki powietrzne chroniące głowę, na przednich i tylnich miejscach
-ABS + EBV
-układ wspomagania nagłego hamowania
-3 zagłówki tylne z regulacją wysokości
-3 tylne pasy bezpieczeństwa 3-punktowe
-ISOFIX na tylnych bocznych siedzeniach
-przednie pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia
-karta Renault ze zdalnym sterowaniem falami radiowymi
-układ blokady zapłonu (immobiliser) uruchamiany przez transponder
-wspomaganie układu kierowniczego
-szyby przednie opuszczane elektrycznie z włącznikiem impulsowym ze strony kierowcy
-komputer pokładowy
-kolumna kierownicy z regulacją wysokości i głębokości
-szyby przyciemniane zo wysokiej zdolności filtrującej
-fotel kierowcy z regulacją wysokości
-elektryczne lusterka boczne w kolorze nadwozia
-ozdobne kołpaki Orsay 15"
-tapicerka materiałowa Axis

Opcje:

-boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową, na tylnych miejscach
-ESP + system kontroli podsterowności
-system kontroli ciśnienia w oponach
-klimatyzacja automatyczna z niezależną regulacją po lewej i po prawej stronie
-szyba przednia odblaskowa
-reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami
-reflektory przeciwmgłowe
-żaluzja na tylniej szybie
-felgi ze stopów lekkich Rhodes 16"
-przygotowanie do telefonu GSM
-regulator prędkości (tylko 1,9 dCi)
-radio 4x15 W mono CD
-przednie fotele ogrzewane
-system wspomagania przy parkowaniu
-elektrycznie otwierane okno dachowe
-czujnik deszczu


.: Expression :.

-klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym
-samoprzystosowujące się czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
-boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową
-kurtynowe poduszki powietrzne chroniące głowę, na przednich i tylnich miejscach
-ABS + EBV
-układ wspomagania nagłego hamowania
-3 zagłówki tylne z regulacją wysokości
-3 tylne pasy bezpieczeństwa 3-punktowe
-ISOFIX na tylnych bocznych siedzeniach
-przednie pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia
-karta Renault ze zdalnym sterowaniem falami radiowymi
-układ blokady zapłonu (immobiliser) uruchamiany przez transponder
-wspomaganie układu kierowniczego
-szyby przednie opuszczane elektrycznie z włącznikiem impulsowym ze strony kierowcy
-komputer pokładowy
-kolumna kierownicy z regulacją wysokości i głębokości
-szyby przyciemniane o wysokiej zdolności filtrującej
-fotel kierowcy z regulacją wysokości
-elektryczne lusterka boczne w kolorze nadwozia
-elektrycznie podnoszone szyby tylne
-reflektory przeciwmgielne
-fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego
-fotel pasażera z regulacją wysokości
-ESP + system kontroli podsterowności (2.0 16V i 2.0T)
-skórzana gałka dźwigni zmiany biegów
-skórzana kierownica
-centralny podłokietnik ze schowkiem
-ozdobne kołpaki Caroli 16"
-tapicerka materiałowa Club

Opcje:

-boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową, na tylnych miejscach
-ESP + system kontroli podsterowności (nie dotyczy wersji z silnikami 2.0 16V i 2.0T)
-elektrycznie składane lusterka boczne
-system nawigacji Carminat
-system wspomagania przy parkowaniu
-reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami
-felgi ze stopów lekkich Rhodes 16"
-felgi ze stopów lekkich 17" (z wyjątkiem silnika 1.9 dCi 100 KM)
-czujnik deszczu
-system kontroli ciśnienia w oponach
-radio 4x15W mono CD
-przygotowanie do telefonu GSM
-pakiet Buissnes (klimatyzacja automatyczna z niezależną regulacją po lewej i po prawej stronie, karta Renault "wolne ręce", przygotowanie do telefonu GSM)
-przednie fotele ogrzewane
-regulator, ogranicznik prędkości
-elektrycznie otwierane okno dachowe
-klimatyzacja automatyczna z niezależną regulacją po lewej i po prawej stronie
-szyba przednia odblaskowa
-karta Renault nie wymagająca użycia rąk (+szyby opuszczane elektrycznie z wyłącznikiem impulsowym i systemem zapobiegającym przycięciu palców
-tapicerka skórzana
-żaluzje na tylnich bocznych szybach + żaluzja na tylnej szybie


.: Dynamique :.

-klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym
-samoprzystosowujące się czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
-boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową
-kurtynowe poduszki powietrzne chroniące głowę, na przednich i tylnich miejscach
-ABS + EBV
-układ wspomagania nagłego hamowania
-3 zagłówki tylne z regulacją wysokości
-3 tylne pasy bezpieczeństwa 3-punktowe
-ISOFIX na tylnych bocznych siedzeniach
-przednie pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia
-karta Renault ze zdalnym sterowaniem falami radiowymi
-układ blokady zapłonu (immobiliser) uruchamiany przez transponder
-wspomaganie układu kierowniczego
-szyby przednie opuszczane elektrycznie z włącznikiem impulsowym ze strony kierowcy
-komputer pokładowy
-kolumna kierownicy z regulacją wysokości i głębokości
-szyby przyciemniane zo wysokiej zdolności filtrującej
-fotel kierowcy z regulacją wysokości
-elektryczne lusterka boczne w kolorze nadwozia
-elektrycznie podnoszone szyby tylne
-reflektory przeciwmgielne
-fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego
-fotel pasażera z regulacją wysokości
-skórzana gałka dźwigni zmiany biegów
-skórzna kierownica
-centralny podłokietnik ze schowkiem
-tapicerka z alcantry łączonej ze skórą
-siedzenia sportowe (ze wzmocnionym podparciem bocznym)
-ESP + system kontroli podsterowności
-tylny spojler
-żaluzje na tylnych bocznych szybach
-felgi ze stopów lekkich 17"
-trójramienna kierownica
-jednokolorowa deska rozdzielcza (all over)
-zmienne wspomaganie kierownicy (2.2 dCi)
-radio 4x15W Mono CD

Opcje:

-boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową, na tylnych miejscach
-ESP + system kontroli podsterowności (nie dotyczy wersji z silnikami 2.0 16V i 2.0T)
-elektrycznie składane lusterka boczne
-system nawigacji Carminat
-system wspomagania przy parkowaniu
-system kontroli ciśnienia w oponach
-reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami
-felgi ze stopów lekkich 16"
-czyjnik deszczu
-system kontroli ciśnienia w oponach
-pakiet Buissnes (klimatyzacja automatyczna z niezależną regulacją po lewej i po prawej stronie, karta Renault "wolne ręce", przygotowanie do telefonu GSM)
-regulator, ogranicznik prędkości
-elektrycznie otwierane okno dachowe
-klimatyzacja automatyczna z niezależną regulacją po lewej i po prawej stronie
-szyba przednia odblaskowa
.: Privilege :.

-klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym
-samoprzystosowujące się czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
-boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową
-kurtynowe poduszki powietrzne chroniące głowę, na przednich i tylnich miejscach
-ABS + EBV
-układ wspomagania nagłego hamowania
-3 zagłówki tylne z regulacją wysokości
-3 tylne pasy bezpieczeństwa 3-punktowe
-ISOFIX na tylnych bocznych siedzeniach
-przednie pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia
-karta Renault ze zdalnym sterowaniem falami radiowymi
-układ blokady zapłonu (immobiliser) uruchamiany przez transponder
-wspomaganie układu kierowniczego
-szyby przednie opuszczane elektrycznie z włącznikiem impulsowym ze strony kierowcy
-komputer pokładowy
-kolumna kierownicy z regulacją wysokości i głębokości
-szyby przyciemniane zo wysokiej zdolności filtrującej
-fotel kierowcy z regulacją wysokości
-elektryczne lusterka boczne w kolorze nadwozia
-elektrycznie podnoszone szyby tylne
-reflektory przeciwmgielne
-fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego
-fotel pasażera z regulacją wysokości
-ESP + system kontroli podsterowności (wyłącznie 2.0 16V, 2.0T, 2.2 dCi i 3.0 V6)
-skórzana gałka dźwigni zmiany biegów
-skórzna kierownica
-centralny podłokietnik ze schowkiem
-felgi ze stopów lekkich Quercy 16"
-tapicerka welurowo-skórzana
-klimatyzacja automatyczna z niezależną kontrolą po lewej i po prawej stronie, z czujnikiem nasłonecznienia i toksyczności + szyba przednia odblaskowa + żaluzje przeciwsłoneczne na bocznych szybach
-radio 4x15 Mono CD
-system kontroli ciśnienia w oponach
-żaluzje na tylnych bocznych szybach
-elektrycznie składane, podgrzewane lusterka boczne
-przygotowanie do zainstalowania telefonu GSM
-zmienne wspomaganie układu kierowniczego (wyłącznie 2.2 dCi i 3.0 V6)
-karta Renault "Wolne ręce"
-czujnik deszczu
-szyby tylne i od strony pasażera z wyłącznikiem impulsowym i systemem zapobiegającym przycięciu palców
-regulator, ogranicznik prędkości (3.0 V6)

Opcje:

-boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową, na tylnych miejscach
-ESP (wyłącznie 1.8 16V i 1.9 dCi)
-system nawigacji Carminat
-system wspomagania przy parkowaniu
-reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami
-felgi ze stopów lekkich 17"
-przednie fotele ogrzewane i regulowane elektrycznie
-elektrycznie otwierane okno dachowe
-tapicerka skórzana
-sportowa kierownica
-żaluzje na tylnych bocznych szybach + żaluzja na tylnej szybie
-radio 4x30W Mono CD + zmieniacz CD na 6 płyt
-radio 4x40W Mono CD + zmieniacz CD na 6 płyt
-przednie fotele sportowe z trzymaniem bocznym i tapicerką łączoną skóra Elan i Arsene
-przednie fotele sportowe z trzymaniami bocznymi i tapicerką z alcantry łączonej ze skórą


.: Initiale :.

-klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym
-samoprzystosowujące się czołowe poduszki
powietrzne dla kierowcy i pasażera
-boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową
-kurtynowe poduszki powietrzne chroniące głowę, na przednich i tylnich miejscach
-ABS + EBV
-układ wspomagania nagłego hamowania
-3 zagłówki tylne z regulacją wysokości
-3 tylne pasy bezpieczeństwa 3-punktowe
-ISOFIX na tylnych bocznych siedzeniach
-przednie pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia
-karta Renault ze zdalnym sterowaniem falami radiowymi
-układ blokady zapłonu (immobiliser) uruchamiany przez transponder
-wspomaganie układu kierowniczego
-szyby przednie opuszczane elektrycznie z włącznikiem impulsowym ze strony kierowcy
-komputer pokładowy
-kolumna kierownicy z regulacją wysokości i głębokości
-szyby przyciemniane o wysokiej zdolności filtrującej
-fotel kierowcy z regulacją wysokości
-elektrycznie podnoszone szyby tylne
-elektrycznie sterowane siedzenia przednie z pamięcią ustawień (po stronie kierowcy)
-reflektory przeciwmgielne
-fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego
-fotel pasażera z regulacją wysokości
-ESP + system kontroli podsterowności
-skórzana gałka dźwigni zmiany biegów
-skórzana kierownica
-centralny podłokietnik ze schowkiem
-felgi ze stopów lekkich Argos 16"
-tapicerka skórzana
-klimatyzacja automatyczna z niezależną kontrolą po lewej i po prawej stronie, z czujnikiem nasłonecznienia i toksyczności + szyba przednia odblaskowa + żaluzje przeciwsłoneczne na bocznych szybach
-radio 4x40 Mono CD + zmieniacz CD na 6 płyt
-system kontroli ciśnienia w oponach
-system wspomagania przy parkowaniu
-żaluzje na tylnych bocznych szybach
-elektrycznie składane z pamięcią ustawień
-przygotowanie do zainstalowania telefonu GSM
-zmienne wspomaganie układu kierowniczego (wyłącznie 2.2 dCi i 3.0 V6)
-karta Renault "Wolne ręce"
-czujnik deszczu
-szyby tylne i od strony pasażera z wyłącznikiem impulsowym i systemem zapobiegającym przycięciu palców
-regulator, ogranicznik prędkości
-ozdobne dywaniki
-lakier metaliczny

Opcje:

-boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową, na tylnych miejscach
-system nawigacji Carminat
-felgi ze stopów lekkich 17"
-elektrycznie otwierane okno dachowe
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

czy ktos mi wytlumaczy te nazwy??

privilege ??
dynamique ??
expression ??
grandtour ??
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0