Serce

Witam
Od jakis 3 lat uprawiam kolarstwo szosowe, jestem uczniem w iec w roku szkolnym ide na rower ok 3-4 razy w rygodniu a w wakacje prawie codziennie , mam 17 lat i jezdze ze srednia kolo 28-30 i wyżej , w zwiazku z tym mam pyatnie czy tak czynne uprawianie tego sportu moze zaszkodzic mojemu organizmowi szczegolnie sercu , bo ostatnio czytalem o przeroscie miesnia sercowego i raz bylo napisane ze to korzystne zjawisko a raz ze niekorzystne , wiec jak to jest ? Z gory dzienx za odp
Pzdr
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Serce

Idź do dobrego lekarza. Oni całe życie się uczą, żeby odpowiadać na takie pytania. :D

Powodzenia w sporcie i w pozostałym życiu!

Witam

Większośc zawodowych sportowców ma przerost mięśnia sercowego, a jest to wywołane niczym innym jak ciągłymi ( regularnymu) obciążeniami.
Serce jest zmuszone do większego wysiłku w efekcie czeko dochodzi do powiększenia patologicznego komór serca.

CZy jest to zdrowe?
Pytanie retoryczne!!

Fachowo mówi sie o tym zjawisku "Serce Sportowca"
Badania naukowe pzreprowadzone na szerokim gronie sportowców wykazały że mają oni duża skłonnośc do pzrerostu lewego przedsionka serca. W tak zwanym " Sercu Sportowca" możemy zaobserwowac 3 typy zmian 1. Zmiany morfologiczne 2 . Zmiany czynnościowe 3. Zmiany metaboliczne.

TAk w wielkim skrucie pisząc at.

1.np. Wzrost wielkości komór serca
2.np.mniejsza pojemnośc minutowa czy Bradykardia ( wolniejszy rytm)
3.Zmiana przemian katabolicznych w mieśniu sercowym

To nie jest nawet kropla w morzu tematu.

Pozdrawiam Lek . Wet. Bartosz Ropelewski

Tacoo napisał(a):

> Pozdrawiam Lek . Wet. Bartosz Ropelewski

Gazu, chłopcze, gazu! Będziesz miał serce jak koń! :D :D :D

no wlasnie nie wiem czy jest to zdrowe :)

Yary moje uznanie bez przygotowania medycznego takie wyczucie tematu no no ..!!!