Siła przyzwyczajenia - Cyrk Egzystencjalny

Temat dostępny też na forum: Siła przyzwyczajenia - Cyrk Egzystencjalny
Opinie do spektaklu: Siła przyzwyczajenia - Cyrk Egzystencjalny.
Siła przyzwyczajenia (Die Macht der Gewohnheit) - Cyrk egzystencjalny
Thomas Bernhard

Przekład: Monika Muskała

Ile poświęci prawdziwy artysta, by stworzyć dzieło na miarę "wszystkich belzebubów świata"? Wystarczy tylko chcieć.
Ćwiczy!
Ćwiczy!
Ćwiczy!
Aż do śmierci.

Caribaldi, nad którym wisi faustowskie przekleństwo, by dotknąć istoty tworzenia - poświęci wszystko. Bez wątpienia, ...
Przejdź do spektaklu.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jaki jest czas trwania?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

90 min
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

To 1,5h czy 90 min?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

1,5h
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Sztuka doskonała

Wspaniała sztuka, bardzo ciekawa interpretacja Berharda. Wiekie brawa dla pana Ochodlo, ktory jak zwykle zachwycil przekazem intelektualnym i wizualnym. Jestem pod wrazeniem wszystkich aktorskich kreacji, kazdy z nich był dla mnie świetny, zwłaszcza sam Caribaldi. Szczerze polecam!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

O "Sile przyzwyczajenia" słów kilka

Intrygujący tekst - znakomity spektakl teatralny.

Siła przyzwyczajenia Thomasa Bernharda w reżyserii André Hübnera-Ochodlo to niezwykła przygoda emocjonalna i intelektualna.

Mała, ciemna sala cyrkowa staje się pułapką dla dyrektora, Caribaldiego, i członków jego trupy. Caribaldi, maniakalnie dążący do wyimaginowanego ideału, terroryzuje swoich artystów, depcze ich uczucia odbierając im prawo do własnego życia i marzeń. Im dłużej próbuje, tym bardziej czuje, że jest dalej od celu, co doprowadza go do jeszcze większej złości, szyderstw i okrucieństwa.

Reżyserowi świetnie udaje się przenieść trudny, wymagający tekst Bernharda na scenę. Z umiejętnością i wyczuciem akrobaty cyrkowego, niczym na linie, balansuje między komedią i tragedią, wprowadzając wiele zaskakujących rozwiązań inscenizacyjnych. Precyzyjnie poprowadzeni aktorzy tworzą wyśmienite role, w czym walnie pomagają im niezwykle pomysłowe i sugestywne kostiumy. Całości dopełnia muzyka Adama Żuchowskiego, doskonale zniuansowana, tworząca klimat spektaklu.

W sumie powstał bardzo spójny, przejmujący spektakl, istny emocjonalny roller-coaster, trzymający w napięciu od początku do samego końca. Tego spektaklu się nie ogląda w nim się uczestniczy! Myślę, że w finale wszyscy jesteśmy na scenie i czujemy ból Pogromcy niemo uderzającego w klawisze fortepianu poranionymi rękami.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Beznadziejna

Pierwszy raz wyszłam z teatru. Inni też wychodzili. Nie dało się tego oglądać. Szkoda czasu na taką "sztukę".
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum

Kajtuś Czarodziej (3 odpowiedzi)

Opinie do spektaklu: Kajtuś Czarodziej . Teatr Czwarte Miasto Kajtuś Czarodziej Janusz Korczak...

Opowieści wiejskich Dziewuch (13 odpowiedzi)

Opinie do spektaklu: Opowieści wiejskich Dziewuch . Jest to autorski spektakl muzyczny, w...

Dom wariatów (7 odpowiedzi)

Opinie do spektaklu: Dom wariatów . Nadia, a od teraz właściwie już Narcyza, ma nadzieję na...