Skoda Fabia I

Auto z Mlada Boleslav, jako następcę Felicii, zbudowano na zupełnie nowej platformie, opracowanej dla małych aut VW. Patrząc z róznych stron na Fabię można się dopatrzyć zarówno VW Golfa, Audi A3 czy nawet Opla Astry. Stuprocentowo charakterystyczny jest przód - zaokrąglony, o zderzaku idealnie wkomponowującym się w linię nadwozia. Za taki a nie inny design Fabii odpowiedzialny jest Belg Dirk ...
więcej
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Z samochodu jestem zadowolony .Ostatnio oglądając samochód od spodu zauważyłem po lewej stronie z przodu pod akumulatorem wtyczkę luźno leżącą na zderzaku z dwoma kablami (biało- brązowy). Jest to chyba czujnik ale nie wiem na pewno znajomy twierdzi że może od poduszki powietrznej .Proszę o pomoc co to może być i gdzie to włączyć .
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

mis

mam 3letniom fabie po przekręceniu kluczyka cisza pochwili pali co jest grane
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

fabia 1.2

ja mam skode fabie z 2003 roku, jezdze nia od prawie roku i zadnych powazniejszych usterek nie mialam. dopiero teraz moj samochod przestal nagle jezdzic. w warsztacie po podlaczeniu pod komputer okazalo sie to glowny przewoznik obwodowy (cokolwiek mialoby to znaczyc)- mechanicy sami nie wiedzieli. po konsultacjach z kumplem z serwisu skody okazalo sie ze to moze byc rozrzad. (ja mam lancuchowy). i faktycznie blokada rozrzadu przeskoczyla i trzeba wymieniac calutki rozrzad, podobno to typowe w tych skodach ale nigdzie w necie nie znalazlam takich informacji, czy ktos wie ile to moze kosztowac?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

skodziarz

Naprawdę solidne autko o wystarczających osiągach . Dobre wyposażenie , wysoki komfort i właściwości jezdne.
Spalanie w mieście to około 7l/100 km ( 1,4 75 KM , 16V )
Samochodzik rodzinny do spokojnej jazdy . Mam go 4 lata , kupiłem fabrycznie nowy , do tej pory bezusterkowy . Autko godne polecenia
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

KRIS

TAK SOBIE CZYTAM ROZNE WYPOWIEDZI ZA I PRZECIW FABI,I STWIERDZAM ŻE CI CO TAK NARZEKAJA TOCHYBA FIATAMI NIE JEZDZILI MIAŁEM FIATA 7 LAT OD 2-LAT MAM FABIĘ KOMBI 1.4 I 30-TYSI NALICZNIKU I NA PRZEGLADACH TYLKO OLEJ WYMIENIAŁEM.A TAK NA MARGINESIE TO DUZO ZALEZY OD SERWISU BO W WARSZAWIE SA TYLKO 2-GODNE UWAGI RESZTE OMIJAM SZEROKIM ŁUKIEM BO Z KLIENTAMI SOBIE W KULKI LECA W FIACIE ZAWIESZENIE PADŁO MI PO 20-TYSIACH TU CISZA PO 30-STU NIGDY WIĘCEJ FIATA ,SKODA JEST PRAKTYCZNIE NIEMIECKIM SAMOCHODEM CZESKIE SA DROBNE DETALE SPALANIE PO MIESCIE OK 7.2 L JESTEM ZADOWOLONY Z SAMOCHODU ALE SERWISY TO JEST PORAZKA
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

SKODA FABIA 1.2 HTP

Fabią przez cztery lata przejechałem 200.000 tysięcy kilometrów. Nigdy mnie nie zawiodła; silniczek 1.2 jest może trochę za słaby ale jak na swoja moc to ma zaskakujące osiągi tyle ze trzeba go krecić do maksymalnych obrotów za czym idzie większe spalanie.
Na trasie nie przekraczając 120km można zejśc poniżej 5L
Trzeba zwracać uwagę na łańcuch rozrządu strzelił pierwszy raz przy 90 tys póżniej przy 170 tys AUTO WIMAR na Modlińskiej naprawił to w ramach gwarancji
Moim zdaniem skoda fabia to samochód godny uwagi
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

naprawdę super autko !!!!

Fabia 1,4 75 KM Sedan 2004 . Jestem bardzo zadowolony , bezawaryjne , dość komfortowe , bogato wyposażone .Spalanie w mieście ok 7 l /100 km . Jak dla 3 osobowej rodziny wystarczy . Za te pieniądze autko godne polecenia !!!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

fabia 1,2 HTP

mam ją od 2003 roku, przejeździłam ponad 163 tyś km, nie zamienie nigdy na inny samochód, miesci duzo ludzi i dużo bagażu (sedan),serwisuję regularnie, od 3 lat LPG, usterki tylko w elektyce (klima itp), ostatnio I-sza poważna- wymiana cewki w 1 cylindrze.
Skoda to najlepsze auto w tej cenie i po takich kosztach, zwłaszcza jak trzeba codziennie daleko dojechać do pracy
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

fabia 1,4 mpi 2001

totalny złom w ciągu 2lat użytkowania zaznaczając że mało jeżdżę wymieniłam już tłumnik środkowy końcowy całą wiązkę pompę od wspomagania ateraz ciągle wyświetla się kontrolka epc
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Fabia Choice czy jakoś tak

Po 40000 poszła głowica - 2800 zł i dwa tygodnie w serwisie. Serwis oddał ją do jakiegoś kowala i w efekcie głowica padła po 6 miesiącach. Podobno wypalają się zawory. Powód nieznany. Obecnie naprawa gwarancyjna trwa już blisko miesiąc.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Fabia 1.4 MPI Classik

Namyslam sie nad kupnem tego auta .Auto po ogolnych ogledzinach b.dobre.2002r 61tys km 20500zl.PROSZE O RADE
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

FABIA 1.9 SDI 2000R.

JAK DO TEJ PORY AUTO BEZ AWARYJNE PRZEJECHAŁEM 310000 KM TAK 310 TYS KM CO 90 TYS WYMIANA CAŁEGO ROZRZĄDU WRAZ Z POMPA WODY. PRZEZ 8 LAT UZYTKOWANIA RAZ WYMIENIŁEM CZUJNIKSKRĘU, ORAZ 3 RAZY KLOCKI HAMULCOWE,ŚR SPALANIE TO 4,6 LITRA ON W TRASIE NIE OSZCZĘDZAJAC SILNIKA. POTRAFI WYCIAGNĄC 170 KM/H JEST TO MÓJ 6 SAMOCH I JAK DOTĄD NAJLEPSZY
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

moze być 1,4mpi

mam fabie od 4 lat i jesli chodzi o zawieszenie to jest super ale na ruwne drogi na zakretach sie trzyma swietnie a jesli droga troche wyboista to juz nietak przyjemnie sie prowadzi zresztą co tu duzo muwic zawiesze ma wolswagena . wsrodku troszke malo miejsca ale da sie wytrzymac. jak dlamnie wielkim minusem jest silnik ma prawie te 70 KM ale przy wyprzedzaniu nieobedzie sie bez redukcji i to tez tzreba dobrze sie napocic zeby cos wyprzedzic . ja ten samocho oceniam 6/10
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Mam Skodę 1,2 już 5 lat i jest OK!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

NR 1 w POLSCE

Kochani uważam że zły samochód takiej spżedarzy nigdy nie osiągnie.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ja jestem ciekaw co wy robicie z tymi samochodami:|

Czytając opinie zastanawiam się jak użytkownicy traktują swoje samochody. Wielu tutaj mówi o serwisie, ale chyba nie wszyscy mają na myśli ASO Skoda tylko znajomego "Pana Heńka". Awaryjnośc Fabi i jej silników 1.4 z początków produkcji to informacja dawno potwierdzona i temat jest w zasadzie zamknięty. Producenci Skody uczą się na błędach i takie rzeczy jak awaryjne cewki są już historią. Aby auto się nie psuło należy je regularnie serwisować (co 15.000 km) w ASO Skoda i szczerze mówiąć nie zdarzyło mi się jeszcze aby ktoś tam mnie olewał czy oszukiwał. Ale jeśli ktoś jeździ ze swoim autem do jakiegoś poprlowskiego warsztatu to rzeczywiście dziwne sytuacje mogą go potem czekać. Następna rzecz, mam wrażenie że wiele osób wypowiadających się tutauj wogule nie posiada Fabii albo "kolega im powiedział", dlatego niech darują sobie wypisywanie rzeczy typu "rower jest lepszy od Skody", bo to świadczy tylko o fatanym stanie psychiki takich ludzi... Jeśli ktoś uważa że 20 -letni zdezelowany Golf II to lepsza propozycja to jego sprawa, mogę tylko mu współczuć. I tak wydaje mi się, że chodzi tutaj o zwykłą zazdrość, a jeśli ktoś wypowiada teksty typu: "Drugi raz tego samochodu nie kupię", to jest to jego decyzja i może po prostu Skodą już sobie pojeździł i mu się znudziła, co nie oznacza! że jest to zły samochód. Moją Fabią 1.4 16V przejechałem 56.000 km i spisuje się świetnie. Nie dzieje się absolutnie nic, zarówno silnik jak i zawierszenie spisują się rewelacyjnie, pomimo tego że często jeżdżę po szutrowych, dziurawych drogach. Wszystkim właścicielom oraz przyszłym właścicielom Skód życzę szerokiej drogi, no i poświęcania minimum uwagi swoim autom.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

1.2HTP 2003

Padło:
Cewka zapłonu - gwarancja
2 x świece zapłonowe - gwarancja
Znów cewka 130zł
Mnóstwo żarówek świateł mijania
Woda leje sie do srodka przez uszczelki
Czujnik płynu chłodzącego - 30zł
--------------------------------------------------
Przebieg 43.000 km poza tym ok nie narzekam za takie pieniądze czyli 34.000 zł nic nowego nie kupimy - chyba że ktoś chce fiatem panda jeździć :) pozdrawiam

Następny zakup:
Jakaś terenówka RAV 4 jak interes sie rozwinie
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

blade94@vp.pl

Witam Posiadam Fabię 1.4 MPI 44Kw 60 KONI z GAZEM WERSJA CONFORT

CZytam tutaj opinie ludzi i sądze ze 90% ludzi nigdy nie miało fabii pisze tylko bezsęsowne bzdury !!!

Moja fabia jest z 2000 r obecnie jej przebiek wynosi 328 tys km z tego jakies 300 tys na gazie

Samochód mimo swojego przebiegu spisuje sie świetnie
Silnik nie otwierany cały czas na pelnosyntetyku Wycieków brak lekkie przypocenie od pokrywy zaworów wystarczyło dokręcić

Ludzie bzdury wypisuja o awaryjnym zaawieszeniu VW POLO okular GOLF4 SEAT IBIZA CORDOBA od 2000R AUDI A3 MAJĄ to samo zawieszenie wiec jest równie awaryjne a tamte samochody są sporo droższe Wiec niech ludzie nie pisza ze skoda to złom albo cos w tym stylu W VW Polo czy golfie jest tpo samo zawieszenie i nikt nic nie mówi o awarynosci Skoda Świetnie sie prowadzi dobrze 3ma sie drogi A jesli juz ktos wspomina o naprawach zawieszenia to niech poda Ceny częsci kosztuja grosze i mozna dostac je wszedzie

Jedyne do czego mam zastrzezenia to do Serwisu ASO Ceny kosmiczne a jakosc napraw......
Kotoś wspominał o palących Żarówkach w serwisie mozna zakupic (kabelek około 4 cm z opornikiem koszt 2.50zł na strone i problem znika W polo był ten sam problem ze wzgledu na elektryczne wspomaganie kierownicy tyle tylko ze tam ten opornik jest w standardzie !!!! Ludzie prosze jesli juz cos napiszecie o zawieszeniu itp sprawdzcie Inne samochodu z koncenu VW

SAMOCHOD MIMO SWOJEGO PRZEBIEGU NIGDY NIE ZAWIÓDŁ NA TRASAIE Samochodu uzywam do pracy POLECAM w100%
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

FABIA

taaak, cieknące drzwi, padające łączniki stabilizatora i łożycka z przodu to najczęściej wykazywana usterka w serwisach niemieckich SKODY. Nie wiem czy ktoś jeszcze to przeczyta, ale i ja napiszę historie moich skodzianek. Po przeczytaniu wcześniejszych postów trochę sie zdziwiłem, że wadą jest zużycie sie klocków hamulcowych po przebiegu 120 tys. km - to chyba normalne. Z własnego doświadczenia wiem, że moje wydatki na naprawy fabi były mniejsze niż napawy golfa czy toledo. Pierwszą fabię kupiłem 2003 roku 1.4 MPI 44kW z LPG od nowości. 2 razy w okresie gwarancji padła cewka zapłonowa (koszt ok 700 zł / szt. + laweta - pokrył serwis). Podobno była wadliwa seria cewek? Skrzypiące zawieszenie - skrzypi guma z której są wykonane łączniki stabilizatora. Ubytki płynu chłodzącego - ASO skody nie potrafiło sobie z tym poradzić - zwalali winę na LPG, które sami montowali. Zresztą do kompetencji ASO sam mam dużo zastrzeżeń - nie potrafią za pomoca WAGa prawidłowo zdiagnozować usterki. Przyczyna wycieków - niedokręcony króciec do chłodnicy - dokręciłem własnoręcznie. 65 tys. - łożycko przód - koszt ok 300 zł z wymianą u pana "Zenka". Przy około 40 tyś kilometrów znaczy spadek mocy silnika - usterka nie usunięta z powodu próby naciągnięcia mnie na koszty przez ASO (wymiana sprawnych części). Dodam jeszcze bardzo wysokie zużycie paliwa i LPG. Wracając do ASO - nie przeprowadzają akcji serwisowych i robią wielkie oczy gdy im się zwróci na to uwagę - dziwne - w Niemczech przeprowadzają. W 2006 zamieniłem FABIE 1.4 MPI na FABIE 1.4 TDI w wersji kombi (w poprzednie nie mieścił sie wózek) i w chwili obecnej moge powiedzieć, że jestem zadowolony. Silnik (Audi A2) jest oszczędny (śr. 5 l ON na 100) i dynamiczny co rekompensuje głośny klekot (3 cylindry i pompowtryskiwacze). Zresztą hałas silnika w trasie jest mniejszy niż w benzyniaku.
Na koniec kącik porad:
1. Akcja serwisowa - auta wyprodukowane przed 2006 rokiem - główna wiązka jest ściśle zaizolowana powoduje sie gromadzenie wody. Powoduje to gnicie izolacji przewodów elektrycznych a co za tym idzie w przyszłości zwarcie. Należy odkręcići zdjąć obudowę filtra powietrza, delikatnie rozciąć izolacje głównej wiązki na fragmencie, która leży na podłużnicy, a następnie podwiązać opaskami samozaciskowymi tak, aby wisiała w powietrzu.
2. Przepalające się żarówki - należy zakupić w ASO zestaw naprawczy (nie pamiętam nr części - nie wszystkie ASO w Polsce wiedzą o co chodzi) i zamontować na przewód podłaczeniowy do żarówki. Jest to kawałek kabla z opornikiem.
3. Cieknące drzwi - winę za to ponosi aluminiowa pokrywa, która nie całą powierzchnią uszczelki przylega do drzwi - należy zasilikonować pokrywę, ale tak by można było w przyszłości ja oderwać. W nowszych modelach fabi pokrywa jest nitowana, co dodatkowo utrudnia całą operację.
Informacje te pochodzą z ASO w Niemczech.
Wracając do usterkowości fabii to tylko nadmienię, że polo jest na tej samej płycie podłogowej i zawieszeniu, i serwisy VW maja takie same problemy.
Pozdrawiam
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ankieta

Witam serdecznie, zajmuję się badaniami społecznymi i mam wielką prośbę do wszystkich użytkowników samochodów o wypełnienie poniższej ankiety. Serdecznie dziękuję!!

Link do ankiety:
http://www.imentor.pl/eankiety1.php
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0