Skoda Fabia I

Auto z Mlada Boleslav, jako następcę Felicii, zbudowano na zupełnie nowej platformie, opracowanej dla małych aut VW. Patrząc z róznych stron na Fabię można się dopatrzyć zarówno VW Golfa, Audi A3 czy nawet Opla Astry. Stuprocentowo charakterystyczny jest przód - zaokrąglony, o zderzaku idealnie wkomponowującym się w linię nadwozia. Za taki a nie inny design Fabii odpowiedzialny jest Belg Dirk ...
więcej
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

skoda fabia run 1,4

mam zamiar kupić to autko rok prorukcji 2003,27500km, 60KM, pojemność skokowa1400cm3,instalacja gazowa,pierwszy właściciel .Czy ktoś poleca???Nie wiem co robić
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Do roger

To musisz do serwisu jechac na komputerze sprawdza i powiedza co jest...pozdrawiam
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

skoda fabia

Witam .
Mam pytanie co oznacza palaca sie na Zołto kontrolka na desce rozdzielczej kontrolka ma postac silnika ,od paru dni mi sie pali i nie wiem o co chodzi.
prosze o pomoc.
pozdrawiam.
roger.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

fabia

fabia 1,2 12V gaz sekwencyjny, zakup 2005 kwiecien, obecnie 28900km bezawaryjnie bdobrze sie prowadzi -lekki silnik- srednie salanie miasto-trojmiasto 7,3 ; po za miastem okolo 5l, i na razie nic nie trzeszczy pozdr :-),...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

SZAJS - TO JEST VOLKSWAGEN DLA WREDNYCH LUDZI...

Żebym Tylko wiedział jak jest SZAJS po Czesku to napewno bym walnął to czcionką 100 :P
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Przecieki w drzwiach

3 ltetnia Fabia i juz cieknie woda do środka przez drzwi przednie nikt nie potrafi naprawic może ktoś podpowie co z tym można zrobić. Poza tym łożyska kół co pół roku do wymiany
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Seat tańszy

Mam seata 1,4- 60 kM silnik VW typ APQ, porownywałem części zamienne myśląc że od Skody dobiorę tańsze (a w sumie te same) części i tu duże zdziwienie SKODA jest droższa, a najdroższy oczywiscie VW (Zaznaczam ze chodzilo o łańcuszek i świece). Wtedy też porównałem cenę nowego samochodu z identycznym wyposazeniem i silnikiem VW (nie skodowskiego) to wychodzi że seat jest tańszy. Skoda oferuje jednak ubogie wersje (tanie), których w seacie nie ma.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Fabia

moja fabia ma silnik 1.4 60 KM totalna poraszka elektronika szfankuje autko fajne ale niedopracowane felicja leprza mniej awaryjna
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

:)

SKODA FABIA 1.9TDI 2000r Jestem bardzo zadowolny z auta szczególnie z wersji wyposazenia jaka posiadam no i silnika. Typowa jednosta z grupy VW oszczedna i baaardzo dynamiczna
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

lakier beznadziejny

mam skode od trzech lat,lakier tzw.butelkowy(zielony metalik), po pierwszych miesiącach jazdy miałem już kilka ładnych rys na kaoserii,a myłem go zawsze miekką szmatka ,przed myciem spłukiwałem brud i piasek,i nic to nie dało ,lakier jest taki miękki ze można go zarysować dosłownie paznokciem.Nie wiem jak jest z innymi kolorami ale kolor butelkowy to dno!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Fabia - dalej tylko kląć....

Mam od 4,5 roku Fabie Basic z silnikem 1,4 AZE (czeski - skoda) i tylko ten silnik jest pozytywnym elementem tego auta - mimo sporego przebiegu - 243708 km (na dziś). Jestem jego pierwszym właścicielem i uważam, że gdyby wywalić z tego auta wszystkie elementy elektroniczne to moglo by byc ok. Wymienilem w nim 2 razy centralke, 3 razy trafo na świecach - skutek niekompetencji serwisu - bo wystarczylo wymienic element elektroniczny za 150 zł. :-( z wtrysku zostala tylko obudowa.nie wspomne o innych elektrycznych drobiazgach + notorycznie przepalające się żarówki. Hałas skrzyni zwłaszcza na 5 biegu a ostatnio (dziś) zepsuty potencjometr w pedale gazu potrafią wnerwić. trzaski deski, trzeszczenie przedniej szyby, stuki z zawieszenia, rozpad wkladu katalizatora po 80000, RAŻĄCA NIEKOMPETENCJA SERWISÓW - odwiedzilem ich sporo w Polsce i nie tylko. No i "perełka" - mój model Fabii posiada sporo elementów z VW Lupo/Seata Arozy - co powoduje nieodmiennie atrakcje przy doborze części zamiennych.
Czas na pozytywy: niskie zużycie paliwa - warto od czasu do czasu zresetować centralkę :--); niezbyt często konieczność wymiany klocków hamulcowych.
Ogólnie do przebiegu ok 50000 bylo ok, potem TRAGEDIA.
Stanowczo odradzam zakup tego auta.
BTW jeśli ktoś potrzebuje VAGA, serwisówek,ETKI i schematów elektrycznych do fabii to moge sie podzielic takowymi - po kilku latach przerwy musialem w zwiazku z zakupem Fabii powrócic do mechanikowania :-).
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Fabia 1,2

Mam fabię elegance 1,2 12V. Po założeniu (samodzielnym) magnetyzerów i wysłychaniu wybychów śmiechu w jednym z serwisów skody (taka była reakcja jego pracowników, jak je zobaczyli pod maska mojego auta), mogę stwierdzić tylko tyle, że mam spalanie na trasie: 4,6 l/100 km (z klimą 4,9), w ruchu mieszanym 5,4 l/100 km (z klimą 5,8), a w mieście 6,0 l/100 km (z klimą 6,5). Mam pytanie do innych posiadaczy takich samych aut, ale bez magnetyzerów: Jakie spalanie jest w waszych egzemplarzach? Pytam, bo wielu ludzi mówi mi, że te magnetyzery to pic na wodę. Z góry dzięki za info.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Mój egzemplarz jakoś się toczy...

Ja też podam trochę historii.
Zakup: październik 2001 - wersja classic.
1. 90 kkm. - wymana łączników stabilizatora - koszt 80 zł z montażem (za komplet) - (to chyba nie tak źle jak na polskie drogi?)
2. 105 kkm - klocki hamulcowe
3. 120 kkm - łożysko przód prawe + łańcuch rozrządu (uważam, że wytrzymał długo)
4. 150 kkm - łożysko przód lewe i odbojnik tył prawy (guma za 40 zł)
5. 165 kkm - tylny tłumik i rura środkowa - auto jeździ na LPG - przepaliły się od podwyższonej temperatury spalin.
6. 180 kkm - stabilizator +łączniki + tarcze hamulcowe + klocki (nic nie jest wieczne...)
7. 195 kkm - odbojnik tył lewy
8. 225 kkm - tulejki na wahaczach
9. 255 kkm - amortyzatory (komplet) + hamulce tył + łańcuch rozrządu
10. 270 kkm - wydech (komplet) + wtryskiwacze do LPG i Pb
Obecnie przebieg 308 kkm - bez jakiegokolwiek remontu silnika. Silnik 1,4 MPI 60 Km Serwisowany zgodnie z instrukcją. NIkomu ani nie zachwalam, ani nie odradzam tego auta - niech każdy sam wyciąga wnioski. Uważam jednak, że awaryjność tega auta zależy głównie od... kierowcy.
Pozdrawiam wszystkich Skodziarzy.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Fabia Combi Classic 1.4 55kw 2001 130tyś km

Nie polecam !!! To na wstępie teraz trochę historii:
1. 20tyś - wymana łączników stabilizatora + nieudolna próba usunięcia trzasków w desce rozdzielczej (i tak co 20tyś)
2. 40tyś - wymiana łączników i gum na stabilizatorze + trzeszcząca deska
3. 45tyś łożysko przód (Bieranowski Bydgoszcz ok. 1tyś zł - takie były początki)
4. 60tyś łożysko przód + łączniki stabilizatora + wymiana zapieczonych okładzin
5. 80 tyś wymiana uszczelki pod głowicą, pierwsza wymiana klocków - (serwis proponuje wymianę tarcz - śmiech na sali, czyżby tarcze były jednorazowe ??)
6. 85tyś Wymiana pompy wody i termostatu (po prostu wypluł cały płyn z silnika - shock)
7. 120 tyś wymiana łączników, gum na stabilizatorze, gum na wachaczach, cewki, łańcuszka rozrządu

Reasumując to dziwadło zawsze dojechało i nigdy nie stało - sam w to nie wierzę ;-) ale to fakt.
Faktem też jest że przy takim przebiegu w dalekiej przeszłości jeżdżąc maluchem nie miałem tylu "jaj" z zawieszeniem i nie tylko, swoją drogą kto ma w samochodzie plastikowe tulejki na stabilizatorze i w gumach wachacza ?? Ja o dziwo mam. Moim zdaniem ten kto projektował zawieszenie Fabii powinien mieć zapewnioną opiekę lekarską wiadomej specjalności. Ogólnie Fabia to jeden wielki i w dodatku nieudany eksperyment panów z WV.
Samochodzik twardy jak smok - na trasy się nie nadaje bo ma niewygodne fotele, za to na miasto idealny (poza spalaniem)
Serwis fabryczny w Bydgoszczy odpada - bez komentarza - ceny - jakość
Awaryjność - kompromitacja WV ;-) tym panom już dziękujemy
Ostatnio walczę ze znacznym spadkiem mocy - serwis fabryczny stwierdza że jest ok - ręce opadają - szczerze mówiąc - nie kupujcie jak nie musicie.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Fabia

Moja mama ma Fabie i jest zadowolona,jest mało awaryjna.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Zapraszamy !

Zapraszamy wszystkich posiadaczy Skody Fabii do Fabia Club Polska - http://www.fcp.pl

Pozdrawiam :)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ost. kupiłem rower

napewno lepszy od Fabii i mniej pali bo nic.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Fabia lepsza od Golfa IV ???

Człowieku, co ty za bzdury piszesz, a może masz febrę ? Nawet 15 Golf II jest lepszy pod każdym względem od nowej samochodopodonej Skodziny...
SKODA KASY !
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Spoko

No spoko, mam już kilka lat, zbytnio niewyeksploatowana, fajne zderzaki. Pali tylko 13 fajek dziennie.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Dużo zalet, mało wad

polecam z silnikiem 1.4 16V 75 KM, spoko dynamika, mało pali (6.4-7 LPG)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum

Jacek - ocena (3 odpowiedzi)

Szkoła nie warta czasu i nakładu finansowego. Totalny brak kontaktu z wychowawcą i dyrekcją...

Olivier R - ocena (3 odpowiedzi)

Profesjonalne przygotowanie do egzaminu i każdego jego aspektu, miła atmosfera podczas jazd i...

Rodzic - opinia (5 odpowiedzi)

Nasze dziecko przeniosło się z tej szkoły, bo było źle traktowane przez wychowawcę, nauczycielkę...