Test Coopera- trasa
Jest wersja tego testu dla rowerzystów, chętnie bym się sprawdził, ale brakuje mi dobrej trasy. Moje wymagania:
1. w miarę gładki asfalt,
2. płaski teren - minimum różnicy wzniesień
3. brak świateł, przejść dla pieszych i innych przeszkód, przynajmniej w czasie przeprowadzania testu, przynajmniej małe prawdopodobieństwo konieczności zwalniania/przepuszczania innych
4. pętla zamknięta, lub trasa "w tę i z powrotem" w celu minimalizacji wpływu wiatru. Test lepiej przeprowadzać przy bezwietrznej pogodzie, ale w naszym regionie jakiś wiaterek wieje zawsze, nawet o zmierzchu.
5. łagodne zakręty, włącznie z nawrotką, żeby nie trzeba było zwalniać i przyspieszać.
6. długość trasy z nawrotką ok 4 km, żeby nawrotka była tylko jedna, lub pętla min 2 km.
W zeszłym roku próbowałem na niemal idealnej trasie, tj. ścieżce na Nowatorów. Ustawiłem się w połowie domniemanego dystansu od skrzyżowania ze Słowackiego - pojechałem i wróciłem około połowę z wiatrem i połowę pod wiatr. Wszystko ok, poza tym, że trasa nie spełnia punktu 5: zawracanie wymaga wyhamowania niemal do zera.
Czy jest w Gdańsku jakaś taka trasa? Ideałem byłoby skorzystanie z toru kolarskiego, którego u nas nie ma, a jakby był, to by był niedostępny dla amatorów.
Na swoje potrzeby mam też trasę Osowa-Klukowo-ścieżka wzdłuż lotniska- Klukowo-Osowa. 14 km, z jednymi światłami, jednym rondem, ale nadaje się do sprawdzania formy. Nie mogę jednak nic powiedzieć, że jak na swój wiek i totalną amatorszczyznę jestem - dobry/średni/słaby.
1. w miarę gładki asfalt,
2. płaski teren - minimum różnicy wzniesień
3. brak świateł, przejść dla pieszych i innych przeszkód, przynajmniej w czasie przeprowadzania testu, przynajmniej małe prawdopodobieństwo konieczności zwalniania/przepuszczania innych
4. pętla zamknięta, lub trasa "w tę i z powrotem" w celu minimalizacji wpływu wiatru. Test lepiej przeprowadzać przy bezwietrznej pogodzie, ale w naszym regionie jakiś wiaterek wieje zawsze, nawet o zmierzchu.
5. łagodne zakręty, włącznie z nawrotką, żeby nie trzeba było zwalniać i przyspieszać.
6. długość trasy z nawrotką ok 4 km, żeby nawrotka była tylko jedna, lub pętla min 2 km.
W zeszłym roku próbowałem na niemal idealnej trasie, tj. ścieżce na Nowatorów. Ustawiłem się w połowie domniemanego dystansu od skrzyżowania ze Słowackiego - pojechałem i wróciłem około połowę z wiatrem i połowę pod wiatr. Wszystko ok, poza tym, że trasa nie spełnia punktu 5: zawracanie wymaga wyhamowania niemal do zera.
Czy jest w Gdańsku jakaś taka trasa? Ideałem byłoby skorzystanie z toru kolarskiego, którego u nas nie ma, a jakby był, to by był niedostępny dla amatorów.
Na swoje potrzeby mam też trasę Osowa-Klukowo-ścieżka wzdłuż lotniska- Klukowo-Osowa. 14 km, z jednymi światłami, jednym rondem, ale nadaje się do sprawdzania formy. Nie mogę jednak nic powiedzieć, że jak na swój wiek i totalną amatorszczyznę jestem - dobry/średni/słaby.