Węzeł Okopowa, wyjazd z centrum Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego, "jazda na swuak"

Temat dostępny też na forum: Na drogach Trójmiasta
Witam wszystkich!
Mój temat dotyczy wyjazdu ze śródmieścia w stronę Pruszcza Gdańskiego i Orunii.
Od dłuższego czasu wyjazd ten jest znacznie utrudniony poprzez kumulujące się korki na zwężeniu do jednego pasa za tunelem.

Chciałbym rozpocząć dyskusję, która usprawniłaby ruch w tym miejscu.

1)Większość ludzi stoi w korku na prawym pasie już od skrzyżowania na Hucisku i niejednokrotnie tamuje ruch na owym skrzyżowaniu.

2)Inni zmieniają lewy pas na prawy tuż przed tunelem.

3)Trzecią opcją jest jazda niemal do samego skrzyżowania przy urzędzie wojewódzkim i tam wjazd na prawy pas.

Sam do tej pory byłem zwolennikiem wersji 2), gdyż przed tunelem stosunkowo prosto jest wjechać na prawy pas, a nie blokuję Huciska stojąc w ogonku, a też nie wyprzedzam zbyt wielu grzecznie stojących w korku.

Jednak po zastanowieniu się i skonfrontowaniu przedstawionych opcji z akcją "jazda na suwak" myślę, że najlepszym rozwiązaniem byłoby skorzystać z pierwszej opcji.

Do tej pory osoby jadące do końca lewym pasem uważane były za cwaniaków i nikt nie chciał ich wpuścić. Rozumiem i ten pogląd.

Jednak czy nie lepszym rozwiązaniem byłaby kulturalna jazda lewym pasem do końca i wpuszczanie siebie nawzajem?
Ruch stałby się o wiele płynniejszy, a zgodnie z metodą "jazdy na suwak" powinniśmy to skrzyżowanie pokonać szybciej, a przecież o to właśnie nam wszystkim chodzi.

Pozdrawiam i zachęcam do dyskusji
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Węzeł Okopowa, wyjazd z centrum Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego,

Kolego gdyby nie cwaniaki wpychający sie przed samym skrzyżowniem z lewgo pasa na prawy to nie było by tego korka tak wielkiego. Ostatnio jechałem o 19:00 i też ku mojemu zdziwieniu stanąłem tam w korku i chyba przez to że już niekomu aż trak straszliwie sie nie spieszyło do domu to nie było wpychających się z lewgo pasa. Stanąłem przed tunelem w koreczku i na 2 światłach byłem już za skrzyżowaniem z UW. Ja grzecznie w tym korku codziennie stoję i NIGDY nie wpuszczam wpychających się z lewgo. Wczoraj gościu transitem chciał mnie staranować ale jeżeli tak chce mi robić lewy bok to proszę bardzo i zrezygnował jak zobaczył że nie odpuściłęm. STOP CHAMSTWU NA DRODZE!!!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Węzeł Okopowa, wyjazd z centrum Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego,

Nazywanie kierowcow, ktorzy jada do konca lewego pasa i dopiero tam (czyli za tunelem w tym przypadku) zmieniaja go na prawy, cwaniakami, jest najwieksza glupota z mozliwych. Tym kierowcom trzeba medal wreczyc - tak medal !!! Gdyby nie oni, korek siegalby dworca glownego (wlasciwie to w szczycie juz siega, nawet dalej).
To nie zadne CHAMSTWO NA DRODZE, tylko myslenie o innych kierowcach, zasada "suwaka" czy inaczej "na zakładke", powoduje ze korek jest 2 razy krotszy (auta stoja na dwoch pasach, a nie na jednym - owszem bedziemy stac w nim tak samo dlugo, ale przede wszystkim, i to jest cale sedno sprawy, skracajac go dajemy mozliwosc innym kierowcom szybszego opuszczenia tej drogi, mowie tu o kierowcach, ktorzy w tym przypadku chca na Hucisku skrecic w lewo lub prawo. Takich przykladow moznaby mnozyc i mnozyc, wspomne tylko o znakach, ktore na szczescie, pojawily sie na niektorych ulicach (np. 2 zwezenia na Armii Krajowej w kierunku obwodnicy). Mam apel do redaktorow i wszystkich, ktorzy wiedza po co te znaki w tych miejscach stoja - mowcie o tym, piszcie i informujcie jak najwiecej, niech kierowcy zrozumieja (bo widac po wpisie "~Juszkowiaka", ze nie wszyscy rozumieja), ze jazda lewym pasem do konca i wjazd na prawy na zasadzie "suwaka" to nie cwaniactwo, tylko WŁAŚCIWE i POTRZEBNE zasady ruchu na drogach, bez nich korki beda jeszcze wieksze.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Węzeł Okopowa, wyjazd z centrum Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego,

tak kolego masz racje, pasem wyłączonym z ruchu+ kawałek na podwójnej ciągłej to za to medal, często to widać na słowaka w dół, Ja myślę ze medal to mało, lepiej nobla, przecież to rozwiązanie problemu korków i myślenie o innych kierowcach
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Węzeł Okopowa, wyjazd z centrum Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego,

kolego, jedna kwestia ci chyba umknela, nigdzie w swoim poscie nie napisalem ze popieram tych co sie wcinaja na prawy z pasa wylaczonego z ruchu lub na podwojnej jak piszesz, a na slowaka w dol to jak widze palanta ktory ledwo co przejechal skrzyzowanie i zaraz za zebra hamuje do "0" i wlacza kierunek probujac sie wbic na prawy to mnie szlag trafia. Po to jest ten lewy pas na dlugosci 100-200 metrow zeby go w pelni wykorzystac - czytaj dojechac do konca i zgodnie z przepisami (nie po podwojnej czy polu wypaskowanym) wlaczyc kierunek i na "suwaka" wjechac na prawy, tylko wtedy pojawia sie problem takich wlasnie "ANTYCWANIAKOW" jak ~Juszkowiak - przeciez "CHAMA" nie wpuszcze bo jechal do konca pasem i cwaniakuje a ja kulturalnie zaraz za zebra sie na prawy wbilem !!! Proponuje juz pod IKEA na prawy sie wbic - wtedy to bedzie dopiero kultura przez wielkie "K" Pozdrawiam.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Węzeł Okopowa, wyjazd z centrum Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego,

Lewy pas jest do skrętu w lewo a nie do wjeżdżania na samym końcu na prawy. A na pewno udrażniają tym sposobem ruch dla ludzi skręcających w lewo gdy stają na połowie jednego i drugiego pasa blokując im dalszą jazdę bo udało mu się wepchnąć w wolne 50 cm. Wierz mi że gdyby nie było wpychania się to na jednej parti świateł przejechało by 2 razy tyle stojących legalnie na prawym pasie więc nie gadaj mi głupot że udrażniają w ten sposób inne skrzyżowania. Jeszcze rozumiem wjazd na prawy przed samym tunelem ale nie przed skrzyżowaniem koło UW. Tym bardziej że dużo wcześniej masz znak informujący o tym że ten pas służy do skrętu w lewo. A metoda suwaka jaką przytoczyłeś słuzy do wpuszczania ludzi z pasa któy się kończy lub jest na nim przeszkoda np roboty drogowe lub wypadek. A nie wpieprzanie się na chama przed ludzi którzy stoją na odpowiednim pasie i wściekają się bo mogli przejechać na tych światłach ale paru takich cwaniaków jak ty wepchnęło się przed autobus lub inne auta któe zostawiły więcej miejsca i dzięki temu oni szczęśliwi przejeżdżają a reszta niech stoi na czerwonym bo "przecież ja jestem mistrz w BMW czy Audi i mnie korek nie dotyczy". Żal jak czytam takich jak ty i przez kulturę nie życzę ci na gościa któy chce wymienić sobie zderzak i podczas twojego "legalnego" zjazdu na jego pas da po gazie i ci p***nie w twoje cudowne auto i zrobi sobie je na twój koszt, a widziałem już kilka razy tam taką sytuację i wierz mi że ludzie ze starych drutów to wykorzystują aby trochę gotóki zarobić z twojego ubezpieczenia. Mimo wszystko pozdrawiam
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Węzeł Okopowa, wyjazd z centrum Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego,

Lewy pas w tym miejcu jest do skretu w lewo dopiero gdy zaczyna sie ciagla linia, poki jest przerywana sluzy do jazdy na wprost, poza tym nie martw sie az tak o tych ktorzy skrecaja tam w lewo na Torunska lub do UW, bo jezdze do domu codziennie na Torunska i jakos mi to nie doskwiera, owszem zdarzy sie ze jedna zmiana swiatel mi umknie przez tych "cwaniaczkow" ale jak sobie pomysle ze wczesniej wystalem 15 min (juz od blednika) wlasnie przez to ze wczesniej wiekszosc jechala jak te fizdy to wole jednego "cwaniaczka" niz 10 takich dziadkow w beretach na glowie, ktorzy ruszaja sie jak mucha w smole (i nie chodzi mi tu o rodzaj auta, bo widze ze ty juz okresliles grupy kierowcow i przypisane im marki aut). Zreszta zamiast sie spierac, chyba lepiej cos tam sensownego wymyslec, a wedlug mnie nieduzym kosztem mozna tam udroznic ten odcinek i to baaardzo.
Wg mnie warto by sprobowac takiego rozwiazania: dwa pasy spod tunelu sa dla tych co jada w kier. Pruszcza, w miejscu gdzie te dwa pasy spotykaja sie z pasem z Armii Krajowej (tym po prawej) przemalowujemy linie w taki sposob zeby powstał lewoskręt do Torunskiej i UW i 2 pasy na wprost do Pruszcza, jadacy z Armii Krajowej (tam tez ida dwa pasy - najpierw trzeba je zwezic do jednego - prawego, lewy na koncu wylaczamy z ruchu) maja znak STOP, swiatla nie sa tam wedlug mnie potrzebne, bo w godzinach szczytu przy korkach (choc przy tym rozwiazaniu beda o wiele mniejsze ale ich nie zlikwidujemy zupelnie) kierowcy jadacy do Pruszcza wpuszcza te pare aut z Armii, przy mniejszym ruchu bedzie to normalne wlaczanie sie do ruchu z drogi podporzadkowanej, jedyny minus to ludzie jadacy z Armii nie beda mogli bezposrednio skrecic w Torunska czy do UW ale powiedzmy sobie szczerze, dla tych kilku kierowcow ktorzy straca ta mozliwosc udroznimy ruch dla 85% samochodow znajdujacych sie w tym obszarze, a wlasciwie nie widze przeszkod zeby na Torunska lub UW, jadac z Armii Krajowej, dostac sie jadac prosto na Podwale i potem pierwsza w prawo na Rzeznicka. Co o tym sadzicie?
Pozdrawiam


popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Węzeł Okopowa, wyjazd z centrum Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego,

Taki pomysł już ktoś wrzucił. Również jestem za takim rozwiązaniem i puszczeniem jadących z Armii Krajowej na Toruńską przez podwale jest strzałem w 10-tke bo jadących w ten sposób jest niewiele więc nie zrobiłoby to większej różnicy. Ale co z tego że będziemy tu opisywać co i jak jeżeli potrzeba to zgłosić do odpowiednich organów a nie wiem czy ktoś by się podjął żeby iść z papierami do urzędu. Chyba żeby nagłośni sprawę artykułem na tej stronie
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Węzeł Okopowa, wyjazd z centrum Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego,

Widać to Ty jesteś jednym z tych cwaniaczków!
Znaki drogowe "jazda na suwak" są nielegalne! Nie ma ich w polskim kodeksie drogowym!
Lepiej jakby służby drogowe już za Huciskiem a na Słowackiego przed Rondem Jana de Salle ustawiły znaki A-33 (zator drogowy)!
Te nielegalne znaki to tylko usatysfakcjonowanie chamstwa i chuligaństwa na drogach!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Węzeł Okopowa, wyjazd z centrum Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego,

Nie wiem jak tam jest ale zazwyczaj przed krętem jest linia ciągła między pasami, żeby właśnie nie cwaniakować i nie wpychać się na chama.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Węzeł Okopowa, wyjazd z centrum Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego,

Prawda jest taka, że wielu kierowców rusza się jak ślimaki. Gdyby wszyscy sprawnie ruszali, to by nie było problemu wpychających się. Z reguły wygląda to tak, że zanim taka pierdoła ruszy, to powstaje miedzy nią a poprzedzającym samochodem miejsce na autobus. Więc pretensje miejcie do nich a nie do "wpychających się".
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Węzeł Okopowa, wyjazd z centrum Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego,

To prawda że to skrzyżowanie nie jest typowym skrzyżowaniem "na suwaka". Jednak droga jadąca od śródmieścia do Pruszcza jest drogą główną. Ograniczenie ruchu nie występuje tutaj w tradycyjny sposób jak np. roboty drogowe. Jest to jednak zwężenie głównej drogi o jeden pas.

Moim zdaniem organizacja ruchu w tym miejscu powinna wyglądać zupełnie inaczej, tzn. oba pasy powinny dalej lecieć w kierunku Orunii, a pas do skrętu w lewo koło UW powinien być dołączającym. Napisałem o tym, ale "jest to niemożliwe". Trudno, musimy więc sobie sami poradzić.

Moją propozycją jest propagowanie jazdy "na suwak" w tym miejscu.
Gdybyśmy wszyscy tak jeździli, nikt nie byłby poszkodowany, a ruch odbywałby się sprawniej.
Dodatkowo zaoszczędzilibyśmy sobie sporo nerwów.

Przykład
Prosta sytuacja skręcam na Hucisku z ronda Sobieskiego w stronę Pruszcza. Środkowy pas jest już zatkany, lewy jest pusty. W tym wypadku nie mam wyjścia muszę pojechać lewym, ale poprzez skrajną nieuprzejmość kierowców bardzo ciężko jest mi zjechać na prawy pas.

popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Węzeł Okopowa, wyjazd z centrum Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego,

Też mi się wydaje że rozwiązanie tego aby nadal 2 pasy szły na Orunię a jeden był dołączający do skrętu w lewo i byłoby po problemie tyle że jadący od Armii Krajowej chcący skręcić na UW czy w toruńską nie mieli by szans przeskoczyć przez 2 pasy aż na trzeci do skrętu w lewo. Niestety te skrzyżowanie jest tak ch*jowo zorganizowane że trzeba kombinować żeby dojechać do celu w jednym kawałku. A mogły by usiąść przy stoliku te łby od infrastruktury drogowej i pomyśleć co z tym można zrobić bo przy coraz większej ilości aut jazda w tym miejscu będzie megamasakryczna
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Węzeł Okopowa, wyjazd z centrum Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego,

Jazda na suwak ma sens gdy jest równomierne zapełnienie obydwu pasów. Pomijając zamiejscowych kierowców, którzy nieświadomie jechali lewym pasem i są zmuszeni do zmiany pasa oraz pomijając tych którzy musieli wjechać na lewy pas, żeby nie zatrzymać się na skrzyżowaniu Hucisko, mam jednak wrażenie ze duża część jadących lewym pasemto są jednak "cwaniaki". Klasyczny przypadek: samochód stoi chwilę na prawym pasie (do jazdy na Łódź" ale zniecierpliwiony odbija na pusty lewy, przejeżdża 100-200m i z powrotem wciska się na prawy. Być może mam wyjątkowe szczęście ale takich obrazków widzę kilka prawie za każdym razem jadąc tą trasą w godzinach szczytu.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Węzeł Okopowa, wyjazd z centrum Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego,

Również widzę takie sytuacje codziennie wracając do domu więc jak czytam że takim powinno się dać medal to nóż sam się w kieszeni otwiera...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Węzeł Okopowa, wyjazd z centrum Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego,

Dwa pasy spod tunela na wprost, a Ci "z góry" (z Armii Krajowej czy z Podwala Przedmiejskiego) no wlasnie, zrobić tam światła. Wydaje mi się, że dałoby się to zrobić. Aż tak dużo samochodów "z góry" nie jedzie i też mieli by dwa pasy do dyspozycji. Tuż za połączeniem ulic z tunela i "z góry" byłyby trzy pasy: dwa na wprost (Orunia, Pruszcz) i jeden w lewo (UW, Toruńska). Oczywiście światła trzeba by przeprogramować i trochę linii namalować na jezdni. Ale warte próby. Dodam, że teraz wszystkie autobusy jeżdżą tunelem (kiedyś cześć jechała "z góry", bo był przejazd na wprost.
Przy okazji skręt w prawo z Okopowej na Al. Armii Krajowej (gdzie teraz tylko można skręcać w prawo), można by poszerzyć (a dużo nie trzeba) na dwa pasy.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Węzeł Okopowa, wyjazd z centrum Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego,

Wg mnie warto by sprobowac takiego rozwiazania: dwa pasy spod tunelu sa dla tych co jada w kier. Pruszcza, w miejscu gdzie te dwa pasy spotykaja sie z pasem z Armii Krajowej (tym po prawej) przemalowujemy linie w taki sposob zeby powstał lewoskręt do Torunskiej i UW i 2 pasy na wprost do Pruszcza, jadacy z Armii Krajowej (tam tez ida dwa pasy - najpierw trzeba je zwezic do jednego - prawego, lewy na koncu wylaczamy z ruchu) maja znak STOP, swiatla nie sa tam wedlug mnie potrzebne, bo w godzinach szczytu przy korkach (choc przy tym rozwiazaniu beda o wiele mniejsze ale ich nie zlikwidujemy zupelnie) kierowcy jadacy do Pruszcza wpuszcza te pare aut z Armii, przy mniejszym ruchu bedzie to normalne wlaczanie sie do ruchu z drogi podporzadkowanej, jedyny minus to ludzie jadacy z Armii nie beda mogli bezposrednio skrecic w Torunska czy do UW ale powiedzmy sobie szczerze, dla tych kilku kierowcow ktorzy straca ta mozliwosc udroznimy ruch dla 85% samochodow znajdujacych sie w tym obszarze, a wlasciwie nie widze przeszkod zeby na Torunska lub UW, jadac z Armii Krajowej, dostac sie jadac prosto na Podwale i potem pierwsza w prawo na Rzeznicka. Co o tym sadzicie?
Pozdrawiam
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Węzeł Okopowa, wyjazd z centrum Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego,

If your articles are always this hlpeful, "I'll be back."
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Węzeł Okopowa, wyjazd z centrum Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego,

Można też jechać lewym pasem do samego końca i pojechać sobie dołem - jeżeli ktoś jedzie przed 8-mą to między 7:45 a 7:55 jest szlaban otwarty i z Oruni dolnej można wyjechać. Równa do połowy rozkopana ale w stronę centrum jest większa kolejka.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Węzeł Okopowa, wyjazd z centrum Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego,

Jazda na suwak - to zielone światło dla chamów, cwaniaków i piratów drogowych!
Znak informujący o takiej metodzie jest nielegalny!
Niech drogowcy się nie wstydzą powinien tam stać znak ostrzegawczy A-33 (zator drogowy) a tak w ogóle takie znaki powinny stać na wszystkich ulicach wjazdowych do Gdańska!
Najlepszym rozwiązaniem byłoby udrożnienie przejazdu wzdłuż torów z 3 Maja na ulicę Zaroślak z pominięciem Huciska, Okopowej!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Węzeł Okopowa, wyjazd z centrum Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego,

a ja bym proponował dwa pasy zrobić tak jak są na armi krajowej w stronę centrum od skrzyżowania z łostowicką tj są dwa pasy a potem przesuniecie ich na lewo i zostało to upłynnione i powstał do skrętu w prawo na chełm,tak samo można by było zrobić przy urzędzie woj. tj, lewy i prawy za mostem przesuwamy w prawo w miejsce tego od podwala przedmiejskiego i tam stawiamy ustąp pierwszeństwa dla jadących z podwala, ruch jest o wiele mniejszy niż ci którzy jadą pod mostem
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Węzeł Okopowa, wyjazd z centrum Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego,

No i niestety pomysł większości tu opisujących nie przeszedł

http://korki.trojmiasto.pl/Mniej-korkow-dzieki-naszym-czytelnikom-n36065.html
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Węzeł Okopowa, wyjazd z centrum Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego,

ten pomysł niestety nie miał szans.
Już podczas poprzedniej akcji pisania pomysłów dotyczących organizacji ruchu w Trójmieście wysłałem niemal identycznył i skończył się taką samą odpowiedzią. Powiedzieli jedynie że zrobią tam lewoskręt i rzeczywiście jest w planach! :D

Teraz wysłałem kolejny projekt jak rozwiązać ten problem.

Chodzi o to, żeby ułatwić i usprawnić przejazd jadącym Śródmieście-Orunia, a przy okazji nie utrudnić wjazdu pojazdom z Armii Krajowej, co by zablokowało tę drugę ulicę.




Oto moja koncepcja:




http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fba1489167a51989.html

image




Opis koncepcji:

"Załącznik do rysunku.

Opis koncepcji rozwiązania komunikacji na skrzyżowaniu ulic Okopowa-Toruńska w kierunku Pruszcza Gdańskiego.


Zacznijmy od wyjazdu z tunelu prowadzącego z centrum Gdańska.

Po około 100 m od wyjazdu z tunelu znajduje się sygnalizacja świetlna numer 1.
Pojawia się także lewoskręt dla kierowców chcących skręcić w ulicę Toruńską.
Dwa pasy jadą w kierunku Pruszcza Gdańskiego.

Zjeżdżając z ulicy Armii Krajowej mamy dwa pasy.
Lewy dla kierowców chcących skręcić w ulicę Toruńską lub skręcić w ulicę Okopową i jechać w stronę Pruszcza Gdańskiego.
Prawy dla kierowców chcących jechać w stronę Pruszcza Gdańskiego.
Znajduje się tam sygnalizacja świetlna numer 2.

Na dalszym odcinku ulicy Okopowej, po około 100 m od sygnalizacji świetlnej numer 1, mamy kolejną sygnalizację świetlną numer 3.
Na tym odcinku drogi dwa prawe pasy jada w kierunku Pruszcza Gdańskiego.
Lewy pas skręca w ulicę Toruńską.


Na tym skrzyżowaniu istnieje już sygnalizacja świetlna numer 3.

Sygnalizacje świetlne numer 1 i 2 służą ułatwieniu włączenia się do ruchu kierowcom zjeżdżającym z ul. Armii Krajowej. Obecnie ich nie ma.



Moim pomysłem na skorelowanie pracy sygnalizacji świetlnej 1, 2 i 3 jest:
-sygnalizacja numer 3 pracuje tak jak dotychczas
-na sygnalizatorze numer 1 czerwone światło włącza się na około 3 sekundy przed czerwonym światłem na sygnalizatorze numer 3. Jednocześnie na sygnalizatorze numer 2 zapala się zielone światło.
-czerwone światło na sygnalizatorze 1 trwa około 5 sekund, po czym znów zapala się zielone, a na sygnalizatorze numer 2 czerwone.

Dzięki takiemu rozwiązaniu sygnalizacji świetlnej kierowcy wyjeżdżający z tunelu są zatrzymywani na chwilę na sygnalizacji świetlnej numer 1. Umożliwia to wjazd na ulicę Okopową kierowcom jadącym z ul Armii Krajowej. Odcinek pomiędzy sygnalizacją świetlną 1 i 3 powinien być stosunkowo wolny, gdyż zielone światło na sygnalizatorze numer 3 paliło się 3 sekundy dłużej niż na sygnalizatorze numer 1.


Podane przeze mnie czasy są jedynie pomysłem, który powinien zostać dopracowany.

Przedstawiona koncepcja powinna zwiększyć przepustowość skrzyżowania.
Dzięki takiemu rozwiązaniu sygnalizacji świetlnej przepustowość omawianego skrzyżowania znacząco się zwiększy, a kierowcy zjeżdżający z Armii Krajowej będą mieli ułatwiony przejazd."



Proszę o jak najliczniejsze komentarze, by go jeszcze usprawnić

Pozdrawiam,
Michał
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Inne tematy z forum

Chore zatoki? (23 odpowiedzi)

Cześć i czołem! Od kilku tygodni mam problemy z przewlekłym katarem i nie mam pojęcia jak sobie...

Gdynia Centrum (Międzytorze) - opinie i oceny (11 odpowiedzi)

Semeko Grupa Inwestycyjna S.A. wspólnie z należącą do grupy PKP S.A. spółką Xcity Investment...

Meble biurowe na zamówienie - najlepsza firma? (21 odpowiedzi)

Hej, szukam firmy z Trójmiasta, która zajmuje się produkcją mebli na zamówienie - chodzi o meble...