Wybory parlamentarne i zmiana okręgu

Temat dostępny też na forum: Inne
Witam, jestem studentem mieszkającym w trójmieście aczkolwiek pochodzę z innego województwa. Przychodzi czas wyborów a ja wolałbym głosować tutaj niż w miejscu, w którym jestem zameldowanym. Dlatego, że jest to długa droga i duże koszty a poza tym wolę głosować tutaj bo tutaj też chcę zostać. Moje pytanie brzmi co muszę zrobić i gdzie się udać, abym mógł głosować w okręgu w Gdyni ? Znajduje się tam mój kandydat i tam chciałbym głosować. Domyślam się że muszę udać się do jakiegoś urzędu i złożyć jakiś wniosek. Ale dokładnych informacji już nie posiadam. Dlatego proszę kogoś życzliwego o opisanie tego zagadnienie jak najprościej ;)
Pozdrawiam
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Wybory parlamentarne i zmiana okręgu

Możliwości sa dwie. Wybierasz metodę wygodniejszą dla siebie:
1. W miejscu stałego zameldowania, w Urzędzie Miejskim / Gminy bierzesz zaświadczenie o prawie do głosowania. Z automatu jesteś skreślony z listy wyborców w miejscu zameldowania. Z takim zaświadczeniem wchodzisz do dowolnej komisji wyborczej w kraju i głosujesz. W szczególnym przypadku: możesz głosować również w komisji, gdzie zostałeś skreślony :)
2. Wiedząc o tym, gdzie będziesz przebywał w dniu wyborów, udajesz się do właściwego terytorialnie urzędu Misata / Gminy i dopisujesz się do spisu wyborców. Z automatu jesteś wykreślany z listy w miejscu stałego zameldowania. Głosujesz w wybranym miejscu - nigdzie indziej nie możesz.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum

Gdynia Centrum (Międzytorze) - opinie i oceny (11 odpowiedzi)

Semeko Grupa Inwestycyjna S.A. wspólnie z należącą do grupy PKP S.A. spółką Xcity Investment...

Chore zatoki? (23 odpowiedzi)

Cześć i czołem! Od kilku tygodni mam problemy z przewlekłym katarem i nie mam pojęcia jak sobie...

Meble biurowe na zamówienie - najlepsza firma? (21 odpowiedzi)