"Za segregowanie śmieci zapłacę więcej"

Opinie do artykułu: \"Za segregowanie śmieci zapłacę więcej\".

Pan Mirosław z Gdyni wyliczył, że segregacja śmieci mu się nie opłaca, bo za dzierżawę pojemników do surowców w sumie zapłaci więcej niż gdyby wrzucał wszystko do jednego kubła. - Nikt nikomu nie każe płacić za wynajem, a worki na surowce są w Gdyni za darmo - ripostują urzędnicy.Pan Mirosław mieszka w domu jednorodzinnym i według stawki powierzchniowej za nieposegregowane śmieci miał płacić 58 zł miesięcznie. W jego przypadku dochodzi jeszcze koszt dzierżawy pojemnika - to kolejne 8 zł, ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nice bede segrowac smieci

Banda zlodziei znowusz chce zarabiac na naiwnych.Zadam mozliwosc zwrotu za puszki I butelki,Place za nie I chce dostac bonus za zwrot.Kupuje ogromne ilosci wody w plastikach,bo kranowka jest do d...y.Niech madry nad tym pomysli a smieci zaczna sie segregowac.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

sanipor

Ja juz zgłupialem co sie dzieje w saniporze, poczytajcie sobie najlepiej forum pracowników ... masakra!!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

przeoczylem jeden wazny szczegół..

Kwota 229 pln/os jest za okres od lipca 2013 do grudnia 2015 (30 miesięcy), co daje miesięczną kwotę na mieszkańca poniżej 8 złotych...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Oj chyba przesada?

Wynik postępowania przetargowego (suma ok.57.000.000 pln na 250.000 mieszkancow czyli ok.229 pln/osoba:
"14/05/2013 S92 Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Udzielenie zamówienia - Procedura otwarta
I.
II.
IV.
V.
VI.

PL-Gdynia: Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

2013/S 092-156054

Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia

Usługi
Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe

Gmina Miasta Gdyni
al. Marszałka Piłsudskiego 52/54
Osoba do kontaktów: Bartosz Frankowski
81-382 Gdynia
POLSKA
Tel.: +48 586688480
E-mail: wydz.ochrony_srodowiska@gdynia.pl
Faks: +48 58668470

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.gdynia.pl
I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie

Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy Miasta Gdyni z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy.
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Usługi
Kategoria usług: nr 16: Usługi w dziedzinie odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości; usługi sanitarne i podobne
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Gmina Miasta Gdyni.

Kod NUTS PL633
II.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
II.1.4)Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na:
-- odbiorze odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy Miasta Gdyni z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy,
-- zagospodarowaniu odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy Miasta Gdyni z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy.
Przedmiot zamówienia został podzielony na 7 części (sektorów):
-- część I obejmującą odbieranie i zagospodarowanie odpadów z sektora I,
-- część II obejmującą odbieranie i zagospodarowanie odpadów z sektora II,
-- część III obejmującą odbieranie i zagospodarowanie odpadów z sektora III,
-- część IV obejmującą odbieranie i zagospodarowanie odpadów z sektora IV,
-- część V obejmującą odbieranie i zagospodarowanie odpadów z sektora V,
-- część VI obejmującą odbieranie i zagospodarowanie odpadów z sektora VI,
-- część VII obejmującą odbieranie i zagospodarowanie odpadów z sektora VII.
II.1.5)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

90511200, 90513000, 90514000
II.1.6)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.2)Całkowita końcowa wartość zamówienia (zamówień)
II.2.1)Całkowita końcowa wartość zamówienia (zamówień)
Wartość: 57 474 268,67 PLN
Łącznie z VAT. Stawka VAT (%) 8

Sekcja IV: Procedura
IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystano aukcję elektroniczną: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą
MN.271.132.2012
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia

Wstępne ogłoszenie informacyjne

Numer ogłoszenia w Dz.U.: 2012/S 169-280048 z dnia 4.9.2012

Ogłoszenie o zamówieniu

Numer ogłoszenia w Dz.U.: 2012/S 237-390574 z dnia 8.12.2012

Inne wcześniejsze publikacje

Numer ogłoszenia w Dz.U.: 2012/S 4-003482 z dnia 5.1.2013

Sekcja V: Udzielenie zamówienia
Część nr: 1 - Nazwa: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenów dzielnic: Redłowo, Orłowo, Mały Kack, z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy
V.1)Data decyzji o udzieleniu zamówienia:
16.4.2013
V.2)Informacje o ofertach
Liczba otrzymanych ofert: 4
V.3)Nazwa i adres wykonawcy, na rzecz którego została wydana decyzja o udzieleniu zamówienia

Przedsiębiorstwo Robót Sanitarno-Porządkowych Sanipor Sp. z o.o.
ul. Sportowa 8
81-300 Gdynia
POLSKA
E-mail: sekretariat@sanipor.pl
Tel.: +48 586609600
Adres internetowy: http://www.sanipor.pl
Faks: +48 586609601
V.4)Informacje na temat wartości zamówienia
Początkowa szacunkowa całkowita wartość zamówienia:
Wartość: 7 531 529 PLN
Łącznie z VAT. Stawka VAT (%) 8
Całkowita końcowa wartość zamówienia:
Wartość: 5 205 218,12 PLN
Łącznie z VAT. Stawka VAT (%) 8
V.5)Informacje na temat podwykonawstwa
Przewidywane jest zlecenie podwykonawstwa w ramach zamówienia: nie
Część nr: 2 - Nazwa: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenów dzielnic: Karwiny, Dąbrowa, Wielki Kack, z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy.
V.1)Data decyzji o udzieleniu zamówienia:
16.4.2013
V.2)Informacje o ofertach
Liczba otrzymanych ofert: 6
V.3)Nazwa i adres wykonawcy, na rzecz którego została wydana decyzja o udzieleniu zamówienia

Przedsiębiorstwo Robót Sanitarno-Porządkowych Sanipor Sp. z o.o.
ul. Sportowa 8
81-300 Gdynia
E-mail: sekretariat@sanipor.pl
Tel.: +48 586609600
Adres internetowy: http://www.sanipor.pl
Faks: +48 586609601
V.4)Informacje na temat wartości zamówienia
Początkowa szacunkowa całkowita wartość zamówienia:
Wartość: 11 750 939 PLN
Łącznie z VAT. Stawka VAT (%) 8
Całkowita końcowa wartość zamówienia:
Wartość: 8 168 570,07 PLN
Łącznie z VAT. Stawka VAT (%) 8
V.5)Informacje na temat podwykonawstwa
Przewidywane jest zlecenie podwykonawstwa w ramach zamówienia: nie
Część nr: 3 - Nazwa: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenów dzielnic: Śródmieście, Kamienna Góra, Wzgórze Świętego Maksymiliana, z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy.
V.1)Data decyzji o udzieleniu zamówienia:
16.4.2013
V.2)Informacje o ofertach
Liczba otrzymanych ofert: 4
V.3)Nazwa i adres wykonawcy, na rzecz którego została wydana decyzja o udzieleniu zamówienia

Przedsiębiorstwo Robót Sanitarno-Porządkowych Sanipor Sp. z o.o.
ul. Sportowa 8
81-300 Gdynia
POLSKA
E-mail: sekretariat@sanipor.pl
Tel.: +48 586609600
Adres internetowy: http://www.sanipor.pl
Faks: +48 586609601
V.4)Informacje na temat wartości zamówienia
Początkowa szacunkowa całkowita wartość zamówienia:
Wartość: 9 722 190 PLN
Łącznie z VAT. Stawka VAT (%) 8
Całkowita końcowa wartość zamówienia:
Wartość: 7 695 869,62 PLN
Łącznie z VAT. Stawka VAT (%) 8
V.5)Informacje na temat podwykonawstwa
Przewidywane jest zlecenie podwykonawstwa w ramach zamówienia: nie
Część nr: 4 - Nazwa: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenów dzielnic: Leszczynki, Grabówek, Działki Leśne, z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy.
V.1)Data decyzji o udzieleniu zamówienia:
16.4.2013
V.2)Informacje o ofertach
Liczba otrzymanych ofert: 4
V.3)Nazwa i adres wykonawcy, na rzecz którego została wydana decyzja o udzieleniu zamówienia

Przedsiębiorstwo Robót Sanitarno-Porządkowych Sanipor Sp. z o.o.
ul. Sportowa 8
81-300 Gdynia
POLSKA
E-mail: sekretariat@sanipor.pl
Tel.: +48 586609600
Adres internetowy: http://www.sanipor.pl
Faks: +48 586609601
V.4)Informacje na temat wartości zamówienia
Początkowa szacunkowa całkowita wartość zamówienia:
Wartość: 8 818 123 PLN
Łącznie z VAT. Stawka VAT (%) 8
Całkowita końcowa wartość zamówienia:
Wartość: 7 051 095,36 PLN
Łącznie z VAT. Stawka VAT (%) 8
V.5)Informacje na temat podwykonawstwa
Przewidywane jest zlecenie podwykonawstwa w ramach zamówienia: nie
Część nr: 5 - Nazwa: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenów dzielnic: Chwarzno Wiczlino, Witomino Leśniczówka, z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy.
V.1)Data decyzji o udzieleniu zamówienia:
16.4.2013
V.2)Informacje o ofertach
Liczba otrzymanych ofert: 6
V.3)Nazwa i adres wykonawcy, na rzecz którego została wydana decyzja o udzieleniu zamówienia

Przedsiębiorstwo Robót Sanitarno-Porządkowych Sanipor Sp. z o.o.
ul. Sportowa 8
81-300 Gdynia
POLSKA
E-mail: sekretariat@sanipor.pl
Tel.: +48 586609600
Adres internetowy: http://www.sanipor.pl
Faks: +48 586609601
V.4)Informacje na temat wartości zamówienia
Początkowa szacunkowa całkowita wartość zamówienia:
Wartość: 8 683 303 PLN
Łącznie z VAT. Stawka VAT (%) 8
Całkowita końcowa wartość zamówienia:
Wartość: 7 405 596,08 PLN
Łącznie z VAT. Stawka VAT (%) 8
V.5)Informacje na temat podwykonawstwa
Przewidywane jest zlecenie podwykonawstwa w ramach zamówienia: nie
Część nr: 6 - Nazwa: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenów dzielnic: Cisowa, Chylonia, Pustki Cisowskie - Demptowo, z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy.
V.1)Data decyzji o udzieleniu zamówienia:
16.4.2013
V.2)Informacje o ofertach
Liczba otrzymanych ofert: 5
V.3)Nazwa i adres wykonawcy, na rzecz którego została wydana decyzja o udzieleniu zamówienia

Przedsiębiorstwo Robót Sanitarno-Porządkowych Sanipor Sp. z o.o.
ul. Sportowa 8
81-300 Gdynia
POLSKA
E-mail: sekretariat@sanipor.pl
Tel.: +48 586609600
Adres internetowy: http://www.sanipor.pl
Faks: +48 586609601
V.4)Informacje na temat wartości zamówienia
Początkowa szacunkowa całkowita wartość zamówienia:
Wartość: 15 186 266 PLN
Łącznie z VAT. Stawka VAT (%) 8
Całkowita końcowa wartość zamówienia:
Wartość: 10 510 843,83 PLN
Łącznie z VAT. Stawka VAT (%) 8
V.5)Informacje na temat podwykonawstwa
Przewidywane jest zlecenie podwykonawstwa w ramach zamówienia: nie
Część nr: 7 - Nazwa: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenów dzielnic: Pogórze, Babie Doły, Obłuże, Oksywie, z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy.
V.1)Data decyzji o udzieleniu zamówienia:
16.4.2013
V.2)Informacje o ofertach
Liczba otrzymanych ofert: 6
V.3)Nazwa i adres wykonawcy, na rzecz którego została wydana decyzja o udzieleniu zamówienia

Przedsiębiorstwo Robót Sanitarno-Porządkowych Sanipor Sp. z o.o.
ul. Sportowa 8
81-300 Gdynia
POLSKA
E-mail: sekretariat@sanipor.pl
Tel.: +48 586609600
Adres internetowy: http://www.sanipor.pl
Faks: +48 586609601
V.4)Informacje na temat wartości zamówienia
Początkowa szacunkowa całkowita wartość zamówienia:
Wartość: 16 405 450 PLN
Łącznie z VAT. Stawka VAT (%) 8
Całkowita końcowa wartość zamówienia:
Wartość: 11 437 075,59 PLN
Łącznie z VAT. Stawka VAT (%) 8
V.5)Informacje na temat podwykonawstwa
Przewidywane jest zlecenie podwykonawstwa w ramach zamówienia: nie

Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
VI.2)Informacje dodatkowe:
VI.3)Procedury odwoławcze
VI.3.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587701
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
VI.3.2)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: W toku postępowania o udzielenie zamówienia przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w Dziale VI ustawy z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) - odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej i skarga do sądu okręgowego wnoszone w sposób i w terminach określonych w Ustawie. Środki ochrony prawnej określone w ww. dziale VI przysługują Wykonawcom, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów Ustawy.
Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli korzystano ze środków, o których mowa w art. 27 ust. 2 ustawy, albo w terminie 15 dni - jeżeli korzystano z innych środków;
Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej;
Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się w przypadku zamówień w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia;
Jeżeli zamawiający nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
a) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;
b) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
VI.3.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587701
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
VI.4)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
10.5.2013
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jaki adres ;) ?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

A ja korzystałem z Clean-Budu i naprawdę było jak należy. Potrafili nawet przeprosić jak był problem komunikacyjny i specjalnie przyjechali po odpady osobnym transportem. Mam nadzieję, że jakoś sobie teraz radzą pracownicy i bossowie Clean-Budu.. Jeszcze 2,5 roku i nowy przetarg będzie :)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Płacę 3 x taniej

Mam w Gdańsku małą restaurację. Do tej pory płaciłem ok.350 zł.za 15 miejsc konsumpcyjnych - tyle co cała reszta kamienicy. Teraz zapłacą 90 zł.Będę jednak głosował na Adamowicza. Ale Tusk to już przesadą.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

w OBI

185 zł ;)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

który urzędnik podpisał umowę z Saniporem

na warunkach sprzecznych z ustawą ?
Według ustawy ODBIORCA śmieci powinien dostarczyć pojemniki na własny koszt , a NIE obciążać nimi dostarczyciela SUROWCÓW WTÓRNYCH na których odbiorca czytaj Sanipor ZAROBI
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

nie ma darmowych worków

można jedynie kupić vis a vis Saniporu za 6,50 /szt ;))))
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Śmieci

Oj gostku coś nie tak ,mieszkam w Gdańsku jestem sam płaciłem 4,12 pln teraz płacę 18,00 pln.No jednak Zaje...sta różnica.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

śmieci

Oj tak chodzi tylko o kasę czyli POdwyżki.Płaciłem 4,15 teraz płacę 18,00.Tylko kasiorka.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Pojemników do segregacji odpadów w Gdyni BRAK

Worków do segregacji w Gdyni BRAK

A śmieci nie są odbierane w innych workach !

Ktoś za to odpowie ?
Czy najspokojniej w świecie odbierze kolejną pensję , wszystko zganiając na bałagan jaki panuje
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

do: Dlatego ja nic nie bedę segregował.Powiedziałem to już w swojej wspólnocie

Super, że jesteś bogaty, bo w moim przypadku zabiera mi się co m-c 40zł w przypadku nie segregowania, jak to ustaliła Wspólnota, a moja emerytura wzrosła o 50zł, to i tak dużo, a wielu starszym osobom ŚMIECI pochłonęły całą podwyżkę przyznaną w marcu!!!!!!!! Zadziwiające jak wszyscy się godzicie z takim podejściem do ludzi starych Waszych Ojców i Matek, bo to oni właśnie osoby samotne chyba najbardziej ucierpiały na wprowadzonej Ustawie, ale Urzędnicy w mieście Gdynia zabezpieczyli sobie co miesięczne wpływy w wysokości 600tyś zł!!!!! Sanipor twierdzi, że oni nic nie zyskują mimo wygranego przetargu i 3 osoby obsługują całą gminę Gdynia. To jest rozbój w biały dzień, a wszyscy się martwicie o kubły i oto chodzi, żeby umknęła WAM istota sprawy!!!!!!!!!!!!!!!!
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

4 metody liczenia

No wlasnie. Sa 4 metody:
- wg meldunku
- wg deklaracji
- wg zuzycia wody
- wg powierzchni
Wszystkie maja na celu ustalic liczbe mieszkancow. Najlepsza metoda jest deklaracja. Ale ilu z nas pomyslalo o wpisaniu 1 osoby...
Meldunek - lipa, bo majac dzieci na studiach czy na wyspach mieszkamy sami a i tak placimy za nich.
Woda - dla wielu nieporozumienie, ale jednak zuzycie wody pozwala szacowac ile osob mieszka. Zamiast biegac po mieszkaniach i sprawdzac faktyczny stan, urzednikom wystarczylo by zestawienie z wodociagow.
I nieszczesns powierzchnia - uznali, ze srednio na 1 osobe przypada x m2 powierzchni. Wspolczuje starszym osobom w kamienicach czy domach o pow. 80-100 metrow.
Dla samorzadu ostatnia metoda jest najprostsza. Mamy katastr i wiemy ile macie pow. Nie musimy wiec biegac po mieszkaniach. A co wazniejsze, zbierzemy wiecej kasy... Jeden z postow pow mowi o rodzinie wieloosobowej na 50 m2. Oni zaoszczedza :)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

A pamieta ktos jeszcze co lezy u podstaw ustawy smieciowej...

Moze sie myle, ale chodzilo przede wszysrkim o likwidacje dzikich smietnikow w lasach i rowach, o uporzadkowanie smietnikow "niczyich" z okolic cmentarzy, dzialek, itp. Oplaty nalozone na kazdego mieszkanca mialy eliminowac te problemy. Najwyrazniej byloby zbyt latwo i wymyslili segregacje... Przed laty modne bylo segregowanie. Na ulicach i przy osiedlach wszyscy stawiali pojemniki na to, na siamto. I wielu naturalnym odruchem czynilo to. Sam dlugo segregowalem. Ku mojemu zdziwnieniu, pewnego dnia widzialem jak po zawartosc koszy przyjechal jeden woz. Paka bez podzialu na poszczegolne frakcje. Zabrala tworzywo sztuczne i papier. Znajomy z urzedu przyznal wowczas, ze koszt paliwa jest zbyt wysoki. A miasto i tak lat kilka temu oddalo do uzytku nowcie niesmigana sortownie za kilka milionow euro z unii. Ochrona srodowiska jedno, a zysk ekonomiczny to drugie. Nadal segregowalem smieci, choc wrzucajac je do pojemnikow pytalem "po co". Wystarczala mi swiadomosc, ze to robie.I chyba o nia powinnismy zadbac. Kazik spiewal "Miej swiadomosc...". Na koniec jeszcze troche o przekornej naturze Polaka :) kiedy nie musial, sortowal kazdy. Pod przymusem szukamy rozwiazan na skale wozu Drzymaly. "To my Polacy" :)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Chyba jednak nie...

Bo skoro tak, to dlaczego jwdno miasto nalicza oplaty od ilosci osob zadeklarowanych, inne od zameldowanych, jeszcze inne od zuzytej wody czy w koncu od powerzchni lokalu.Dlaczego segregacja w jednym miescie to podzial na frakcje sucha i mokra, w innym na szklo, papier, tworz. sztuczne, itd. Najglupsze segregowanie spotkalem w powiecie slupskim, gdzie kaze sie mieszkancom szklo dzielic na kolory, a z gazet wyciagac zszywki (jakoze metalowe). Ustawa jako bubel prawny pozwala samorzadom w swietle prawa okradac obywateli. Jak szybko urzedy zweszyly pieniadze na fotoradarach tak i teraz na maxa doja ludzi.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

tj. rozbój, z dnia na dzień mam płacić prawie 5-krotną stawkę z 10,20zł na 48zł, mimo ze nic się nie zmieniło!!!!

W Wydziale Ochrony Środowiska UM Gdynia w budynku Rzemiosła 10 Lutego 24 można uzyskać informację,że koszty wdrażania i funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi OSZACOWANO PRECYZYJNIE, gdyż przed podjęciem uchwały określającej stawkę opłaty przeprowadzono i rozstrzygnięto przetarg na usługę w którym wygrała f-ma SANIPOR.Dowiadujemy się dalej, że w oparciu o RZECZYWISTE koszty odbioru i zagospodarownia odpadów wynikające z ROZSTRZYGNIĘTEGO przetargu oraz dokładnie znane pozostałe koszty urząd informuje, że m-czne koszty systemu w Gdyni wynoszą: - ok. 2,3 mln, tj. koszty SANIPORU, wg urządnika na odbieranie+transport+zbieranie w kwocie ok. 1,95mln zł i o,35mln na odzysk i unieszkodliwianie odpadów - ok. 0,10 mln zł tworzenie i utrzymanie punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych - ok. 0,60mln zł na obsługę administracyjną systemu,stąd miesięczne koszty systemu gospodarowania odpadami komunalnymi wynoszą ok. 3,0mln. Jak wynika z tych danych opłacić musimy rzeszę urzędników do obsługi podjętej Uchwały, przerzuca się na nas koszty wysypisk, no i pojemników!!!!!!
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

No

P o j e b n cy :) postawili 3 pojemniki, szklo, papier i plastik, a resztki jedzenia mam sobie trzymac w domu, kretyni
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

jak zaczniesz uczciwie segregować to zrozumiesz, co to sa mokre i po co!!!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0