Zobacz, jak będzie wyglądał Port Zewnętrzny w Gdyni

Opinie do artykułu: Zobacz, jak będzie wyglądał Port Zewnętrzny w Gdyni.
Artykuł na temat: Port Gdynia - inwestycje


Ma prawie podwoić obszar Portu Gdynia i ma być gotowy na przyjmowanie kontenerowców przyszłości o pojemności 30 tys. TEU. Zarząd Morskiego Portu Gdynia przedstawił harmonogram prac. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, to już w 2026 roku do nowych nabrzeży przybiją pierwsze statki.

Centralną częścią Portu Zewnętrznego ma być terminal kontenerowy z możliwością przeładunku w pierwszym wariancie 2 mln TEU - zdecydował Zarząd Morskiego Portu Gdynia. W przygotowywanym projekcie ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

no i co narzekasz
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Gdynia powstała jako port morski.

Panie Pawle, Gdynia powstała jako port morski właśnie. Polsce czasów budowy Gdyni nie było potrzebne nowe miasto, był potrzebny nowy duży port głębokowodny. Port pełnomorski. Miasto "oblazło port jak strup" , że tak powiem za cytatem. To dzięki portowi powstało i rozwinęło się miasto Gdynia. To port jest głównym motorem rozwoju miasta. A miejsca wbrew malkontentom starczy i dla plaży miejskiej i dla rozbudowy nowoczesnego portu. A jak ktoś ma szczególną alergię na port gdyński, nie musi korzystać z plaż w pobliżu portu. Może udać się gdzieś dalej, choćby na Hel , do Rewy, Sopotu, Jelitkowa, czy nawet tylko nieco dalej w Gdyni okolice klifu.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Gdynia zablokowana

Na skutek chorych pomysłów prez. Szczurka Gdynia zostanie zablokowana, a my zginiemy w pyle i w hałasie. Jeden wielki statek to dwieście pociagów wywożących kontenery.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Dobrze im tak....

Byłem w Gdańsku latem. Wszędzie niebiesko od okupacyjnych flag, między nimi
kurczyły się biało-czerwone. Przeciągąłbym im nabrzeże portu aż pod ratusz....
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

to będzie PORT na miarę misia szczurusia

JFK!
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

niech zbudują lotnisko dla statków kosmicznych. ufo juz leci. handel bedzie :-D

do 26tego roku to bedzie kryzys i wszystko bedzie puste
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Kiedy i gdzie ten film będzie wyświetlany? W budowę jakoś nie wierzę.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

Moto

Wszysxy na motocykle :)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

jajko czy kura?

Do tego można sprowadzić te dywagacje na temat sensu istnienia Gdyni.
Okoliczności sprawiły, że w np. Europie Zachodniej istnieje wiele portów. Teoretycznie, mogłoby ich być przynajmniej połowę mniej. Ale istnieją i dają sobie radę.
Podobnie jest z Trójmiastem.
Należy sobie jedynie życzyć, aby koniunktura pozwoliła na dalszy rozwój a długofalowa polityka (o ile taka istnieje) na tym terenie spowoduje, że będzie on bardziej zrównoważony. Oraz, że rozsądek przeważy nad partykularyzmami i ambicjami dla których wybiera się jedynie rozwiązania "tu i teraz".
Niewątpliwie jest sukcesem dct. należy jednak mieć na względzie fakt, że to nie jest port gdański (będzie może nim za 16 lat) a jego rekordy to i tak okolice 10% Hamburga, tylko jednego z niemieckich portów.
Więc jest z kim się ścigać a dywagacje "po co nam Gdynia" są, mówiąc wprost, mało rozsądne i stronnicze.
Najnowsza historia pokazuje, że łatwo oddajemy potencjał, który posiadamy. Również miało to miejsce w Gdyni.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

oczywiście, masz zamiar sobie poturlać bekę

Celowo umieściłem wszytkie możliwości, nawet marginalne i niezbyt dorzeczne.
Ale to zawsze zalezy od klienta. Ma potrzebę, ma kasę, ma usługę.
I w tym miejscu można mu ją dostarczyć.
Faktycznie jesteśmy chyba bandą narzekaczy i niewolników, którzy widzą tylko przeszkody a nie zadania i szanse...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Poniekąd słusznie odniosłeś się do kryterium czasowego. Obecnie budowa portu gdyńskiego nie miałaby sensu, skoro lepsze warunki są w okolicach odzyskanego po wojnie Gdańska. Chodzi mi głównie o dostępność morską i lądową tamtego portu, a właściwie portów. To głównie dlatego tam umiejscowiło się DCT, czego zdają się nie zauważać opluwacze poprzedniego zarządu portu. Niemniej, nie da się nie zauważyć, że port w Gdyni jest, i to dosyć nowoczesny i stale się modernizujący. Jego potencjał przeładunkowy jest dla Polski niebagatelny i nie można tego zlekceważyć i zaprzepaścić. Poza tym, istotą i gospodarczym kołem napędowym dla miasta Gdyni i okolic jest właśnie ten port, dzięki któremu to miasto powstało i osiągnęło rozwojowy sukces. Gdyby zlikwidować port, to z Gdyni zrobiłaby się głównie sypialnia dla Gdańska i trochę apartamentów dla przysłowiowej "warszafki". Osobiście nie zgadzam się na marginalizację portu gdyńskiego, ale też uważam, że między bajki należy włożyć obietnice jego znacznej rozbudowy, w szczególności na zatoce, o ile wcześniej nie znajdą się niepaństwowi poważni inwestorzy do budowy i eksploatacji ewentualnego rozbudowanego portu, jak to ma miejsce np. w przypadku gdańskiego DCT, który stał się hubem dla międzynarodowych gigantów przewozów oceanicznych.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Chodzi ci o feedery wiślane? :) i samoloty kontenerowe? :)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

Treść komentarza jest adekwatna do poziomu tej propagandy i do poziomu jej odbiorców.

Wiele razy merytorycznie komentowałem tu sprawy związane z portem, ale w tym przypadku i w tym czasie nie uważam, żeby to zasługiwało na lepszy komentarz.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

już słyszałem że Elbląg

Jeden pisowiec zapewniał że Port w Elblągu będzie miec potencjał przeładunkowy 10 milionów ton.
Jak uważasz.. będzie mieć..????.. a dlazcego nie 20 mln.???
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Na raze terminuja w zawodzie

Wladza to jeszcze nie jest.
I niewielu z nich ma szanse na czeladnika.
Jednak inni maja je jeszcze mniejsze . A my bedziemy utrzymywac kolejnego impotenta na dobrej pensji.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

miasto cofnęło swoją przychylność dla tej ekspansji na wschód.

Plaża jest wartością unikalną (Australia to dobrze wie) a pudełka to sobie można układać w mniej cennym miejscu.
Jest w tym na pewno wyborcza hipokryzja ale bunt mieszkańców powinien jednak nieco ostudzić radnych PO. A konstelacja na pewno się nieco zmieni.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

tak, władze miasta nie mają/miały nic wspólnego z portem

oprócz stanowisk w radzie nadzorczej i udziałów.
Nadanie dla pracowników portu są różne - miejskie też. Mówimy tu o ostatnich 20 latach "wielkiej smuty" w tej instytucji.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

przejrzyj zamieszczone pod tym artykułem opinie.

Metody zasadniczo sa cztery:
a. feedery
b. kolej
c. ciężarówka
d. samolot

Feedery to oczywistość.
Linia (praktycznie dedykowana) kolejowa jest budowana.
Największy problem dla Gdyni to transport drogowy, bo tu zaniedbania są wielkie. Jednak do czasu uruchomienia, zostanie nadrobione. Gdzie było S7, Sucharskiego, tunel w 2004 roku, gdy ruszała budowa DCT?
Lotnisko jest niedaleko.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Port

A jak będzie wyglądał transport tych kontenerów w głąb Kraju? Którędy?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 4

Czego czepiacie się władz miasta ?

T są pomysły obecnego Zarządu Portu Gdynia który nie ma nic wspólnego z władzami miasta a większość pracowników pochodzi wprost z nadania miłościwie nam panującej partii.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 3