Zobacz, jak będzie wyglądał Port Zewnętrzny w Gdyni

Opinie do artykułu: Zobacz, jak będzie wyglądał Port Zewnętrzny w Gdyni.
Artykuł na temat: Port Gdynia - inwestycje


Ma prawie podwoić obszar Portu Gdynia i ma być gotowy na przyjmowanie kontenerowców przyszłości o pojemności 30 tys. TEU. Zarząd Morskiego Portu Gdynia przedstawił harmonogram prac. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, to już w 2026 roku do nowych nabrzeży przybiją pierwsze statki.

Centralną częścią Portu Zewnętrznego ma być terminal kontenerowy z możliwością przeładunku w pierwszym wariancie 2 mln TEU - zdecydował Zarząd Morskiego Portu Gdynia. W przygotowywanym projekcie ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

udziały

i miejsca w radzie nadzorczej
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

O widzę tu dewelopera który chce podnieść wartość planowanego do wybudowania nowego wieżowca w rejonie portu :P
Ironizując: "zlikwidujmy port i postawmy mieszkania, centra handlowe i biurowce, przecież usługi związane z portem to samo zło..."
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

a jaki był dojazd do DCT

w 2004 roku?

Jest prowadzona modernizacja linii 201 i port będzie miał własną, towarową linię kolejową.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

niewiele więcej niż kosztowało PKM i tunel w Gdańsku

więc o co chodzi?
DCT wybudowano za niecały miliard przez 15 lat. Bez kosztów otoczenia ;)
Czy polskie "biznesy" funkcjonują w takim horyzoncie czasowym? Większość z nich krócej istnieje a to jest tylko jedno przedsięwzięcie.
Opłacało się?
No chyba tak, skoro główny udziałowiec wystawia swój udział z 100% przebiciem.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

paragmatyka określa je na max. 15m

więc meterek zapasu jet na miejscu
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

ad vocem

"odzyskać dla miasta najcenniejsze tereny centrum" - dyskusyjna i subiektywna ocena. Są cenne, bo uzbrojone i oplątane siecią interesów. Nic faktycznie "cennego" tam się nie znajduje.
"jednym trójmieście dwa konkurencyjne porty" - konkurencja tkwi jedynie w głowach plemiennych kacyków, podsysających animozje w celu "zarządzania" krótką kołdrą i odpędzenia wyimaginowanej konkurencji. Wypisz-wymaluj, myślenie "gdańskiej spółdzielni". Mamy z kim konkurować, bo "rekordowe" wyniki DCT to zaledwie 10% Hamburga.
"Port należy wybudować poza miastem" - to miasto powinno budować się poza portem a nie pasożytować na uzbrojonych terenach. Od tego jest miastem i od tego jest urbanistyka.
"doskonałą lokalizacją jaką są Stogi" - powiedz to mieszkańcom Stogów, również zasypywanych węglowym pyłem i dręczonych hałasem
"pracowali w porcie na Stogach" - dojedź na Stogi z Gdyni i opłać tego koszty.
"nie muszą iść do pracy piechotą" - jesteś nie na czasie, właśnie w XXI wieku do pracy chodzi się piechotą albo w ogóle nie chodzi.
"Port należy przenieść w oddalenie od osiedli" - port jest nad wodą, nie w Radomiu. To osiedla powinny być budowane w odpowiedni sposób, z zapewnieniem izolacji i strefy buforowej a nie tam gdzie opłaca się developerowi i gdzie ma zachciankę robić kasę. Oczywiście, są odwrotne sytuacje. Ale w tych przypadkach, nowy port buduje się PRZED oddaniem terenu miastu. Tak tworzone m.in Hamburg, często powoływany jako przykład.
"Gdyni nie będzie miejsca niezależnie" - w Gdyni jest cała dolina wokół Oksywia. Jej zagospodarowanie hamowane jest partykularyzmami miejscowych kacyków i gerontów, którzy wolą stworzyć SOBIE spokojne habitaty, kosztem żyjących tu ludzi. Zachęcając ich do wędrówek do pracy na Stogi. Albo na emigracji.

Więc demagogia czystej wody te tezy.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

Po co port w Gdyni?

Ja rozumiem historyczne uwarunkowania, które w początkach XX wieku tak ukształtowały Gdynię, która po prostu wyrosła wokół budowanego portu.

Ale dziś mamy XXI wiek, gdzie po pierwsze należy odzyskać dla miasta najcenniejsze tereny centrum zajmowane obecnie przez stocznie i porty, włącznie z powtórnym zasypaniem basenów portowych.

Port należy wybudować poza miastem i prawdę mówiąc w Gdyni nie ma na to miejsca.
Niepotrzebne są w jednym trójmieście dwa konkurencyjne porty.

Port należy rozbudowywać jako jeden, z doskonałą lokalizacją jaką są Stogi, a nie Gdynia.

Dziś jest XXI wiek, pracownicy do portu nie muszą iść do pracy piechotą (co uzasadniało w latach 20-tych budowę miasta bezpośrednio wokół zakładów przemysłowych), a każdy ma samochód, jest komunikacja i nie ma dziś przeszkód żeby mieszkańcy Gdyni pracowali w porcie na Stogach.

Port należy przenieść w oddalenie od osiedli, gdzie ani hałas, ani zapachy nie będą nikomu przeszkadzać.
Gdzie ruch kołowy do i z portu nie będzie przebiegał drogami w mieście (jak Estakada), czy trójmiejską trasą średnicową (nazywaną historycznie obwodnicą).

A budując się za miastem, jest miejsce i na węzły drogowe i centra logistyczne, magazyny, firmy, przemysł. Na który w Gdyni nie będzie miejsca niezależnie czego by nie kombinować z umiejscowieniem samego portu, choćby miał być na sztucznej wyspie na środku zatoki.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 10

z tego co pamiętam, Holendrzy pomagali po wojnie w tworzeniu PRCiP

oraz Ratownictwa Morskiego. Byli pod wrażeniem tempa odgruzowania portów oraz umiejętności pracujących przy tym ludzi.
Ale to już przeszłość.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

a masz pojęcie, że PKM i tunel w Gdańsku kosztowały kwotę porównywalną

Do budowy DCT?
Nie są to "drobne" ale równiez nie są to ogromne kwoty w skali tego interesu. A w odróżnieniu do wymienionych przedsięwzięć, budowa portu jest faktyczną inwestycją, przynoszącą realny dochód.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

tak... nowe "centrum" z dźwigowymi/operatorami 150m bramownic zaglądającymi do okien - one sa wyższe od SeeTower!

Z hałasem, zapachami, pyłem i wszelkimi cechami strefy przemysłowej.

Rozumiem, że przekuwanie klęsk w sukcesy i doklejanie się do osiągnięć przeciwników jest obecnie bardzo popularne ale może bez przesady? Bo jak coś jest popularne, to jest łatwe do identyfikacji.
Po pierwsze, to jedynie plany i pobożne życzenia. Oby dało się je zrealizować. W tym miejscu lub, np. bardziej na północ, u ujścia Redy. To kwestia rachunku i przyjętych rozwiązań.
Po drugie, nabrzeża po Dalmorze powinny być przeznaczone dla ruchu pasażerskiego a nie zabudowywane mieszkaniówką. Z powodu oczywistego konfliktu interesów
Po trzecie, powinien zostać wyartykułowany czytelny komunikat "quo vadis" dla Gdyni ze strony właściciela. Bez tego buldogi rozgrywają swoje pod dywanem i na naszych plecach.

Most? Może kiedyś...
Jak na niego zarobimy. Bo to nie jest koncert życzeń.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

faktycznie, Adrian jesteś

a raczej "janusz" - pies ogrodnika.
Teza nie jest rewolucyjna, to oczywistość, która jest szokująca dla takich "burków".
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

niestety/szczęście to tak nie działa

Administracja rządowa (wojewoda) i państwowa (samorząd) mają rozdzielne kompetencje i zakresy działania. Mniej-więcej, gdzie kończy się rząd, zaczyna się samorząd. Pewna dwuwładza występuje na poziomie województwa (marszałaka i sejmiku) i "nieco" te osoby depczą sobie po palcach.
I o to obecnie idzie gra...
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

jak w cieśninach duńskich za płytko, to Jarek ma łopatkę i też przekopie!
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Bałtyk to jezioro, Morze Północne, to jest morze
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 3