Zobacz, jak będzie wyglądał Port Zewnętrzny w Gdyni

Opinie do artykułu: Zobacz, jak będzie wyglądał Port Zewnętrzny w Gdyni.
Artykuł na temat: Port Gdynia - inwestycje


Ma prawie podwoić obszar Portu Gdynia i ma być gotowy na przyjmowanie kontenerowców przyszłości o pojemności 30 tys. TEU. Zarząd Morskiego Portu Gdynia przedstawił harmonogram prac. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, to już w 2026 roku do nowych nabrzeży przybiją pierwsze statki.

Centralną częścią Portu Zewnętrznego ma być terminal kontenerowy z możliwością przeładunku w pierwszym wariancie 2 mln TEU - zdecydował Zarząd Morskiego Portu Gdynia. W przygotowywanym projekcie ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Pieknie

Wszystko cudownie i wygląda całkiem obiecująco :) Niestety jednak czas pomyslec o drogach Nie da rady to co w tej chwili jest przy takim natężeniu ruchu i rozbudowie Północnych dzielnic
Wezcie sie opamiętajcie i nie zaczynajcie od du...strony tylko najpierw drogi a potem rozbudowa portu i inwestycje i budowanie nowych dzielnic
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

A zatoka to już/jeszcze nie morze..?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

U nich bez zmian

Super lotnisko , super port , co jeszcze wymyślą pisowcy mężowie i żony stanu ?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

a czy Horała i wyżej wymieniona spółka

to nie przedstawiciele miłościwie nam panujących ?
Doskonale pamiętam konferencję prasową zorganizowaną przed ostatnimi wyborami parlamentarnymi, gdzie wyżej wymienieni wbijali łopaty na końcu obwodnicy odgrażając się czego to oni nie wybudują jak tylko pis dojdzie do władzy ...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

zaiste rewolucyjna teza !

coś na miarę miłościwie nam panujących i idei lotniska w Radomiu położonego bliżej Egiptu!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

marudy!!!!!!!!

Jeszcze rok temu było narzekanie, że Gdynia sprzedaje tereny po Dalmorze deweloperom i "oddala " się od Morza. Był płacz o port. Teraz jak powstanie port zewnętrzny to zaczyna się marudzenie, że źle. Przecież ten port to spełnienie wizji Eugeniusza Kwiatkowskiego.

Jak się okazało koncepcja sprzedaży dalmoru i międzytorza była słuszna. W Gdyni powstaje nowe centrum a stare centrum będzie wpisane do unesco.

Koncepcja jest słuszna i ciekawa bo budowa portu wymusza rozwój Gdyni Północnej, dróg dojazdowych itd.

"Wypchnięcie" kontenerowców, promów, statków pasażerskich z "miasta" daje szanse na budowę mostu z Centrum do Oksywia

Lotnisko też ruszy.
Zobaczycie Marudy!
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 6

widocznie jeszcze nie doszli

a na pewno nie doszły wymienione osoby...
Może i dobrze...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

dokładnie te same argumenty podnoszono, gdy Australiczycy proponowali DCT Gdyni.

Nie da się, po co, nie opłaca się...
I jednak się opłacało i teraz ślina kapie z opadniętych paszczęk.
Udziały głównego inwestora wystawione są na sprzedaż ze 100% przebitką, nie licząc przychodów w bieżącej działalności. Musiało jednak upłynąć 14 lat konsekwentenj pracy i, mówny szczerze, przychylności władz. Bo na lądzie samo się nie zrobiło.
Czy gdy DCT startował (~2000) było S7 i tunel? Były mgliste plany, które też wielu uważało za mżonki. To sa jednak szanse i zadania dla inzynierów a nie dla biurokratów i polityków myślących kategoriami kadencji.
Więc kto tu jest "januszem"?
Masz rację, to trudne przedsięwzięcie. Ale to znaczy że mamy nie wstawać z łóżka, bo mozna się zmęczyć?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

nie pomyliłem

Ale blisko jesteś. To ten sam "myk", co w Gdyni i innych miastach portowych. Tylko w Gdyni prezydent nie był na tyle odważny (głupi, pazerny, nierozsądny, ...) jak gdański aby pchać się na takie stanowisko, nie mając zaplecza i poparcia u właściciela (struktury centralne). Ale miał/ma od tego ludzi. I pomimo braku zaangażowania w działania portów, miasta miały/mają dziwnym trafem opanowane Rady Nadzorcze.
I starannie to wykorzystano, o mały włos nie doprowadzając do zaduszenia i zmarginalizowania portu w Gdyni.
Teraz jest, niewielka bo niewielka ale szansa, że zacznie on lepiej i dynamiczniej funkcjonować...
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Dobra Janusze pisaliście sobie i tak nie macie pojęcia o gospodarce portowej a szczególnie pan Meller który dostał się po przez protekcję na stanowisko prezesa portu Gdynia .On chce się w jakiś sposób wykazać a i tak nie zbuduje żaden inwestor tego terminala dlatego że niema przesłanek ekonomicznych.Kto tam będzie przypływał ,za jakie stawki miały być przeładowywane kontenery .Koszty nowych falochronów pogłębianie akwenu gdzie miał by być ten terminal są tak ogromne że kilka banków musi udzielić kredytu.A patrząc na Gdański terminal DCT który już jest i ms świetna komunikację z autostradą i droga S7 może oferować znaczenie lepsze warunki.Czyli Banki nie dadzą kasy na budowę i wybijcie sobie z głowy że takie coś zostanie wybudowane!!!!
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 3

głównym wykonawcą DCT jest firma z...

Belgii.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Gdańsk też się zapcha.

Wygodniej jest kierunek wschodni obsługiwać osobnym składowiskiem i linią kolejową. Elbląg dobrze się do tego nadaje. Zasilać moga go niewielkie "kapcie", kursujące pomiędzy portami. To bardziej ekonomiczne od kolei a na pewno od ciężarówek. W planach jest bezpośrednia linia kolejowa do wschodniej granicy.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Słoiczku, zerknij pls czym jest Zatoka Gdańska i nie pisz głupot. A tak przy okazji to Kołobrzeg leży na Pomorską, kra kończy się w Gąskach.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

ha ha ha

dla kogo te bajery ?!!!!!
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

Port nie należy do Gdyni. To firma państwowa - jest w gestii rządu.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wybory, wybory, wybory

Swoją drogą dziwnym trafem przed wyborami gazetki dzielnicowe ze szCZurkową propagandą zaczęły znów się pojawiać w skrzynkach na listy. Przypadek po kilku latach?
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

Oby tylko Chińczyk na tym łap nie położył.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0