Zobacz, jak będzie wyglądał Port Zewnętrzny w Gdyni

Opinie do artykułu: Zobacz, jak będzie wyglądał Port Zewnętrzny w Gdyni.
Artykuł na temat: Port Gdynia - inwestycje


Ma prawie podwoić obszar Portu Gdynia i ma być gotowy na przyjmowanie kontenerowców przyszłości o pojemności 30 tys. TEU. Zarząd Morskiego Portu Gdynia przedstawił harmonogram prac. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, to już w 2026 roku do nowych nabrzeży przybiją pierwsze statki.

Centralną częścią Portu Zewnętrznego ma być terminal kontenerowy z możliwością przeładunku w pierwszym wariancie 2 mln TEU - zdecydował Zarząd Morskiego Portu Gdynia. W przygotowywanym projekcie ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

są dwa przedsięwzięcia

Modernizacja Gdynia Port.
Modernizacja linii 201.
Faktycznie trwaja ponad dwa lata.
Odpryskiem drugiego przedsięwzięcia ma być elektryfikacja PKM i modernizacja połączeń w Borach Tucholskich. Niestety, nie wszystkich.
Na szczęście, EU dotuje kolej i marszałek zaczął mówić nie tylko o odtwarzaniu dawych linii ale nawet o linii kolejowej do Bytowa. sic!
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 3

hotel miał być pod wodą

ale to nie w miejcu portu a w okolicach "Oceanarium" i basenu jachtowego.
Tak, to jest właśnie stylistyka UM, według której miała być Gdynia przystrojona...
A w porcie marina jak w Monako i gondole wożące "letników" z dworca kolejowego do SeeTower.

Gdy o tym przeczytałem (chyba jeszcze poprzednia kadencja), zapaliło mi się czerwone światło.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 2

Priorytetem ma być połączenie kolejowe

Sprawy związane z projektem portu i infrastruktury oraz wszelkimi pozwoleniami trwa już od ponad 2 lat......
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

już nie może

Bo szkodził i to długo.
"Szczurek" w sensie obsady UM i jego "otoczenia gospodarczego", bo im z portem mocno nie po drodze było.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

dadzą

bo będą fragmentem tej drogi. Pod warunkiem rozwiązania kolizji z siecią kolejową i ograniczenia nacisku miasta na tereny przemysłowe.
Wtedy Estakada faktycznie może stać się trasą miejską i służyć np. również PKM.
Dlaczego nie?
To są szanse i zadania do rozwiązania dla inżynierów a nie dla polityków.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 3

na szczesie tu Szczurek nie moze zaszkodzic
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

taaak?

To jesteś słabo zorientowany.
Z udziałem miast portowych w portach zrobiono ciekawy myk, gdzie przedstawiciele miast mieli/mają dużo do powiedzenia ale bez odpowiedzialności i konieczności angażowania środków.
Zapytaj wuja G. o hasło "Gminy okradły porty" i dowiesz się, że lepiej żyć z majątku niż latami budować organiczne interesy... Dlatego miasta wobec portów są agresywnie wrogie. Wyjątkiem jest DCT, bo... to nie jest port gdański i nie da sobie w kaszę dmuchać.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

Sztuczna wyspa z apartamentowcami i hotelem na wodzie, jak w Dubaju. Nawet chyba na Trójmiasto.pl o tym pisali... Takie miał Szczurek plany, ale to było jeszcze przed lotniskiem i kosmodromem.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 4

a gdzie w Gdyni jest plaża?

Od czasu pojawienia sie sinic, nie zbliżam sie do brzegu morza a juz na pewno zatoki...
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 2

no bo przecież miasto to on!

I jemu to obojętne.
Szczególnie, że to nie on będzie robił interes na tych działaniach.
A już witał się z gąską "międzytorza" i gondole szykował...
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

dokładnie taka reakcja spotkała Australijczyków, gdy oferowali zbudowanie DCT w Gdyni

No i teraz miny "śmieszków" nie są takie ubawione.
Wystawiają DCT na sprzedaż ze 100% przebitki, nie licząc zysków z bieżącej działalności.
"Dla nas" ten terminal zacznie pracować za 16 lat.
Jak dobrze pójdzie.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 2

jakoś w Gdańsku dało się zbudować terminal

w szczerym polu...
I tylko daltego tam australiczycy go zbudowali, bo zostali pogonieni z Gdyni. Z dokładnie tami samymi argumentami jak powyżej.
To nie są problemy.
To są szanse i zadania do rozwiązania.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

widzisz, tę prawdę objawił mi pewien starszy pan, sprzedawca ze sklepu meblowego

kiedy go zapytałem, czy nie obawia się powstającego obok większego i nowszego sklepu również z meblami.
"To będzie szcvzęście, jeśli powtaną jeszcze ze cztery!" - bo wtedy przyjdzie tu znacznie więcej ludzi i interes dopiero sie rozkręci. A moja głowa w tym, aby na tym skorzystać.
I tego trzeba się uczyć.
Jedyny zysk z DCT, to czynsz dzierżawny za grunt. Więc to, że tam istnieje, w żaden sposób nie jest konkurencją dla innego portu. To jedynie głupia propaganda. Zarobią na obrocie a ważnym jest, gdzie płyną pieniądze z tego handlu.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 4

tylko nie chinczycy....

byle nie partner z komunistycznych chin tak obecnie promowane w ramach jedwabnego tfu...szlaku.....port w Bangladeszu właśnie przeszedł w ręce chionoli...niedługo w Hajfie (Izrael) też przejdzie nowo wybudowany port w ich ręce tylko dla przypomnienia są to enklawy eksterytorialne bez jurysdykcji lokalnego prawa....trump zaczął robić z nimi porządek po przez wojnę celną a obecnie wydalając szpiegów podszywających się pod studentów.,...cia i Mi6 od dawna informuje ze chinska firma huawei instaluje oprogramowanie szpiegowskie w sowich telefonach ...a u nas nie którzy "celebryci|" jeszcze ich reklamując....jeśli chcecie żyć w ogólnoświatowym gułagu komunistów chińskich to gratuluje dobrego samopoczucia....ja tam byłem kilka razy pracowałem i widziałem ten niewolniczy system wykorzystujący ludzi jak szmaty...tylko bonzowie partyjni i ich rodziny i tzw. nowobogaccy żyją na poziomie reszta wegetuje i żyje w strachu....taka jest prawda o chinach ...a te wszystkie występy, zakładanie instytutów Konfucjusza (zresztą też agendy szpiegowskie) to pic na wodę nie mający już nic wspólnego z dawnymi przed komunistycznymi chinami....
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 0

No racja,

a centrum miasta pod Żukowem :-).
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Kuźwa - to już nie lepiej ten port do Helu wydłużyć?

Byłoby krócej z dojazdem, trojlebus z Placu Kaszubskiego - pół godziny i już
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 4

a czym to się różni od Gdańska

z fg, kunsztem i Brabankiem?
Że było wiele lat szybciej i sasiadowi gul chodził?
To se zrobił swoje... takie same głupoty.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

To już nie tylko wizja. On przeszedł do czynów!

Wbił łopatkę w piasek na plaży i powiedział, że robi przekop do Centralnego Portu Morskiego. Podobno w następnym etapie będzie budował przekop do Morskiego Oka a Zakopanym będzie terminal pasażerski.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 2

Wybory 2018

Jak takie tematy są omawiane to widać niedługo wybory
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1