dlaczego nie na przełaj

Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić dlaczego najlepszym sposobem na przejście harpa nie jest marsz z "kompasem i kątomierzem"?? Dlaczego nie jest najlepiej iść na przełaj i wyznaczać sobie kursy np ide 5km 53 stopnie na N??
Zdaje sobie sprawe że są jeszcze przeszkody typu haszcze, bagna czy rzeczki, ale czy to jest na tyle dużym problemem żeby nadrabiać tyle drogi??
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: dlaczego nie na przłąj

marklin napisał(a):
> Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić dlaczego najlepszym sposobem na
> przejście harpa nie jest marsz z "kompasem i kątomierzem"??
> Dlaczego nie jest najlepiej iść na przełaj i wyznaczać sobie
> kursy np ide 5km 53 stopnie na N??
> Zdaje sobie sprawe że są jeszcze przeszkody typu haszcze, bagna
> czy rzeczki, ale czy to jest na tyle dużym problemem żeby
> nadrabiać tyle drogi??

Jezeli stawiasz takie pytanie to znaczy ze nigdy nie byłeś na nocnej imprezie na orientację w lesie.

Tak, haszcze, bagna, gęste choinki, trawy po kolana pełne rosy, zaorane pola, gospodarstwa, zakłady produkcji rolnej ogrodzone setkami metrów są wystarczającym powodem, by zniechęcić do całkowitego marszu na azymut. Fragmentami sie da. ale nie zawsze i nie wszędzie.

No a poza tym... wykręcisz 6 km/h w gestym lesie po nocy pilnując kompasu?

popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: dlaczego nie na przłąj

Trzeba pamiętać o rzeczkach strumykach itp
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: dlaczego nie na przłąj

Jeśli bedzie kiedys edycja samolotowoa, motolotniowa lub inna latająca to prawdopodobnie Twoja metoda może okazac się skuteczna.

A w przypadku pieszej czy rowerowej - no coments - proponuje abys na wiosnę na starcie, spisał sobie azymuty i kąty pomiedzy punktami a następnie zostawił mapę żeby Cię zbytnio nieobciążała no i tytuł H. jest Twój :-)

popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: dlaczego nie na przłąj

Zdaaje mi się ze tutuł harpa jest już twój !!!!!! heheheh
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0