dostep "publicznosci" do portów

jak wiadomo dostep do polskich portow, w porownaniu chocby z wiekszoscia
zachodnio-europejskich, jest dla "osob nieupowaznionych" znacznie
trudniejszy

...z roznych wzgledow - po czesci sa to pozostalosci mentalnosciowe z okresu
komuno-rezimowego u urzedasow
poza tym zwykla bezinteresowna zawisc czesta w Polsce i olewactwo "a po co
panu ogladac te statki, przeciez w nich nie ma nic ciekawego"
zblazowanym urzedasom czesto nie moze sie pomiescic w ograniczonych glowach,
ze ktos moze miec pasje, taka jak shiploverstwo, albo zazdroszcza
bezinteresownie innym jakiejkolwiek pasji i zainteresowan

niestety, moze byc u nas jeszcze gorzej niz jest, jesli nasze urzedasy
portowe dolacza do chóru histerykow z UE, ktorzy chca sie zasluzyc jako
bohaterowie, ktorzy obronili porty europejskie przed atakiem a'la 11
wrzesnia

EU experts go on tour to assess port terror threat
"Picture yourself as a terrorist and then imagine what you can do in any
harbour." That was how Jean Trestour, head of the maritime policy and
technical unit at the European Commission's energy and transport
directorate, summed up the potential threat facing the maritime and ports
industry after last September's attacks.

- - - -

poki co jest jeden "jasny punkcik"
nowe reprezentacyjne nabrzeze (byc moze tu beda przybijac w sezonie
wycieczkowce) z funkcjami promenadowymi (jest nawet mini-parking) w Nowym
Porcie, przy bazie promowej przed bydynkim kapitanatu
ladnie z niego widac statki wchodzace do portu u z niego wychodzace
ale
jest jedno "ale':
jak zwykle "niby dobrze, ale cos musieli spieprzyc jednak"
statki mozna fotografowac jedynie z perspektywy zaby...
bo plac nabrzeza jest naszpikowany lasem slupow oswietleniowych - latarni
wiec nie mozna zrobic statkowi zdjecia bez tych "patykow" z glebi tego
nabrzeza (trzeba tylko z krawedzi, bedac bardzo blisko statku, co tez
utrudnia zmieszczenie go w obiektywie)
nawet z podwyzszenia terenu, na ktorym stoi budynek kapitanatu (z parkingu
przed kapitanatem) czy nawet ze schodow do wejscia glownego do kapitanatu
zainstalowanie lasu tak wysokich latarni to absolutne kretynstwo
na promenadach nadwodnych powinno sie instalowac oswietlenie niskie, nawet
"przyziemne" lub "podlogowe"
np. takie "chodnikowe" lapmy ze szklem pancernym, jak przed centrum gemini w
gdyni
ale po co mieli myslec? po co komu ogladac statki nie pozaslaniane
latarniami?
przeciez statki to najmniej wazny element w porcie!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: dostep "publicznosci" do portów

Całkowicie się z Tobą zgadzam!!! W zeszłym roku w wakacje miałam okazję "gościć" w jednym z portów we Francji (dokładniej był to Brest). Cudowne miasto, port, klimat, itp. Na teren przeładunkowy portu można było wejść bez żadnych przeszkód. Mało tego, okoliczni mieszkańcy przychodzili tam nad kanał portowy aby połowić sobie trochę rybek (pomijam oczywiście sprawę zdrowia po spożyciu takich dań...). Ale faktem jest, że nikt nie miał najmniejszego "ale". Nie raz widywałam tam podczas mego pobytu ludzi, którzy biegali tu i tam z aparatmi fotograficznymi.
Ale dobre czasy się skończyły...niestety. Od jakiegoś czasu i tam wprowadzili przepustki, postawili płot. Nawet sami marynarze pracujący na statkach przybijających do nabrzeża muszą mieć chyba jakieś specjalne pozwolenia... Cóż, trzeba ponoć zrozumieć "względy bezpieczeństwa"......
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum

Gdzie wynajem busa ? (12 odpowiedzi)

Polecicie jakąś firmę na wynajem busa ? Planujemy pojechać większą grupą do Zakopanego na kilka...

Przeróbki krawieckie Gdynia Obłuże, Pogórze Dolne- gdzie? (13 odpowiedzi)

Witam, mam do wymiany zamki w spodniach i kurtce jesiennej macie jakieś namiary na osobę...

Nocleg w Gdańsku (41 odpowiedzi)

Witam :) Szukam noclegu w Gdańsku w dniach 17-19 maj. Czy ktoś może polecić hotel lub pensjonat...