jakie koło?

Niedługo grozi mi wymiana przedniego koła i w związku z tym nie mogę znaleźć odpowiedzi, jakie kupić koło, czyli czy na łożyskach maszynowych czy tradycyjne kulkowe.
Wielu znajomych namawia mnie na to pierwsze rozwiązanie, ale ja nie mam doświadczenia czy takie rozwiązania są dobre, więc pragnę zapytać Was co jest bardziej wytrzymalsze?
Chciałbym zaznaczyć, że prowadzę rajdy często po dość ciężkim terenie leśnym. Po szosie nie jeżdzę. A rower to moja ulubiona Merida.
pozdrower
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: jakie koło?

lepiej miec drogie kulki niz tanie maszyny....napisz ile kasy masz na to. ale mysle ze przednie piasty na maszynach reborna beda dawaly rade...

sot napisał(a):
> na > łożyskach maszynowych czy tradycyjne kulkowe?

Mietek, dużo nie ważysz, na rowerze nie skaczesz, więc IMO specjalnych rozwiązań nie potrzebujesz, byleby tylko były niezawodne.

Próbowałeś poszukać poprzednich roczników piast XTR? Z tego co wiem to reborny są bardziej "mocne" niż "finezyjne" ;)

TJ napisał(a):

> sot napisał(a):
> > na > łożyskach maszynowych czy tradycyjne kulkowe?
>
> Mietek, dużo nie ważysz, na rowerze nie skaczesz, więc IMO
> specjalnych rozwiązań nie potrzebujesz, byleby tylko były
> niezawodne.
>
> Próbowałeś poszukać poprzednich roczników piast XTR? Z tego co
> wiem to reborny są bardziej "mocne" niż "finezyjne" ;)
>
Dzięki Ci Tomek, rzeczywiście ja nie potrzebuje piast super wykwintnych, nawet nie mam ochoty wydawać za dużo kasy.
Teraz jeszcze jedno pytanie związane z tym tematem: czy warto założyć piastę pod tarczówkę? wiem, że to zwiększa trochę wagę a i koszt klocków nie jest niski. Czy możesz się wypowiedzieć coś niecoś na ten temat?

TJ napisał(a):

> Próbowałeś poszukać poprzednich roczników piast XTR? Z tego co
> wiem to reborny są bardziej "mocne" niż "finezyjne" ;)

Jezeli bys szukal XTR'a to mam jednego w domu na zbyciu.