Re: łańcuch
Witam,
przede wszystkim szerokością łańcucha, czyli praktycznie tym, z jaką kasetą współpracuje (7,8,9 koronek) - jest to ważne, gdyż łańcuch 8sp nie bedzie dobrze działał na kasecie 9sp i odwrotnie (niektórzy mimo wszystko katują w ten sposób sprzet, ale jest to niehumanitarne:)
W drugiej kolejnosci długościa - do większości rowerów wystarcza łańcuch ze 112 ogniwami, ktory zwykle i tak trzeba skrócic o kilka ogniw.
Na sam koniec pozostaje wybór firmy - na rynku licza sie w tym względzie Shimano, s**** i Connex oraz bardzo drogie lancuchy Rohlofa. (KMC raczej nie polecam), oraz pułap cenowy. Najtansze lancuchy zaczynaj sie (chyba, bo takich nie kupuje, wiec moge sie mylic) od ok 40pln, srodkowa polka to ok 60-80pln no i najlepsze lancuchy w okolicach 100 i wiecej...
Przy wyborze firmy trzeba tez uwzględnic wygode rozpinania lancucha - uzywalem lancuchow wszystkich wpsomnianych firm i pod wzgledem wygody i szybkosci zdejmowania lancucha na pierwszym miejscu stawiam Connexa z jego super spinkami, na drugim s****A - tez ma spinki, ale uwazam, ze sa bardziej klopotliwe w obsludze od Connexa...
Shimano i Rohlof nie maja spinek, tylko specjalne piny, ktore na stale lacza ogniwa lancucha. mozna zalozyc do nich spinki Connexa lub s****A, ale jezeli nie planujesz czestego dokladnego mycia i wymiany rotacyjnej lancuchow, to spokojnie mozna soe zdecydowac na stosowanie pinow - zapnij i zapomnij az do czasu kolejnej wymiany. Stosowanie pinow ma rowniez sens w przypadku wyscigow, bo ja osobiscie spotkalem sie z systuacjami, w ktorych zapinki zarowno s****A jak i Connexa rozpinaly sie przy ekstremalnej jezdzie - pinom to nie grozi, co najwyzje zerwie sie lancuch...
No, to chyba wszystko co trzeba wiedziec:) Reszta to juz kwestia gustu:)
0
0