trzy pytania do szosowców

witam, jako, że przygotowując się do budowy ostrego kółka to posiadłem starą kolarkę raleigh i mam trzy pytania - sory jeżeli lamerskie, ale mimo to proszę o pomoc - ostatnia moja kolarka nazywała się sprint 2

- hamowanie... domyślam się że o zablokowaniu koła mogę zapomnieć, ale co wpływa na siłę hamowania? czy np. aluminiowe obręcze ją zwiększą? mam hamulce weinmann - nie znam się na osprzęcie szosowym, ale ponoć są ok, niestety co do siły hamowania to... jakby to... są słabiutkie

- w związku z powyższym - czy jest sens szukać crossowego widelca z piwotami pod cantilevery? do tego o ile się orientuję będę musiał sprawić sobie też specjalną klamkę.

- jak radzicie sobie z krawężnikami itp.? na pierwszej przejażdżce kilka razy łupnąłem w jakąś krawędź i obawiam się, że na dłuższą metę źle się to skończy... jest jakaś technika pokonywania krawężników?


no i na koniec jeszcze - jak na razie mam obciętego baranka - nie wiecie może gdzie w trójmieście dostanę kierownicę czasową? szczerze mówiąc płacić 160 zeta chłopakom z ostro.com.pl nie mam ochoty...

z góry dzięki za ewentualne odpowiedzi i pozdrower
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: trzy pytania do szosowców

po pierwszych 30 kilometrach do szkoly i spowrotem wycofuje te krawezniki - jakos to bedzie ;)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: trzy pytania do szosowców

witaj. z tego co sie orientuje to: jesli chodzi o hamowanie. duze znaczenie maja hamulce ( mowie o hamulcach szosowych) i roznica pomiedzy "zwyklymi" a tymi z podwojna osia obrotu( chyba tak to sie nazywa). sila wtedy jest rozkladana rownomiernie na dwa klocki a nie jak w przypadku zwyklych na jeden mniej a na drugi bardziej.
co do kraweznikow to jesli masz spd to nie powinen to byc problem:) ( chociaz i tak powinienes uwazac bo zapewne nie chcesz wydawac 100zl na nowa obrecz itp.) a co do kierownicy: czy chodzi Ci o "dodatek" do zwyklej kierownicy( takie cos jak np. Cinelli spinachi) czy osobna kierownice szosowa??
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: trzy pytania do szosowców

nie wiem nic o dodatku - zaraz poszukam - a myslalem o czasowce, najlepiej klasyczna - nowoczesne plywowe sprawy to przynajmniej chwilowo nie dla mnie

co do hamulcow to ja chyba wlasnie mam dwuosiowe...nazywaja sie weinmann symetric i tam gdzie jest ich os jest podluzne miejsce z jakims mechanizmem... tez poszukam w sieci... tak czy inaczej dzieki za odpowiedz
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: trzy pytania do szosowców

- zdecydowanie klasyczna czasówka plus lemondka

- hamulce sa dwuosiowe... widać przyjdzie mi się przyzwyczaić ;)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: trzy pytania do szosowców

grisza napisał(a):
> - hamowanie... domyślam się że o zablokowaniu koła mogę
> zapomnieć, ale co wpływa na siłę hamowania? czy np. aluminiowe
> obręcze ją zwiększą? mam hamulce weinmann - nie znam się na
> osprzęcie szosowym, ale ponoć są ok, niestety co do siły
> hamowania to... jakby to... są słabiutkie

przejście z obręczy stalowych na alu poprawi zdecydowanie jakość hamowania. To raz. Dwa. W przypadku zmoczenia obręczy obręcz alumioniowa będzie nadal hamowałą, czego nie można powiedzieć o stalowej.

>
> - w związku z powyższym - czy jest sens szukać crossowego
> widelca z piwotami pod cantilevery? do tego o ile się orientuję
> będę musiał sprawić sobie też specjalną klamkę.

skalkuluj co się bardziej opłaca. ja bym szukał felgi aluminiowej (polecam hurtownię cyclo sport w chwaszczynie)

> - jak radzicie sobie z krawężnikami itp.? na pierwszej
> przejażdżce kilka razy łupnąłem w jakąś krawędź i obawiam się,
> że na dłuższą metę źle się to skończy... jest jakaś technika
> pokonywania krawężników?

eee. W temacie masz pytanie o szosówkę i wplątujesz w to krawężniki? A co ma jedno do drugiego? :) Ja zawsze jadę asfaltem. Nawet jak jest zakaz poruszania rowerami, bo wjazd na chodnik=krzywa felga, pocięta opona, itd itp (dopisać, skreślić). Jak muszę czasem pokonać krawężnik to podrzucam najpierw tyle potem przednie.

> no i na koniec jeszcze - jak na razie mam obciętego baranka -
> nie wiecie może gdzie w trójmieście dostanę kierownicę czasową?
> szczerze mówiąc płacić 160 zeta chłopakom z ostro.com.pl nie
> mam ochoty...

oj.... nie wiem czy jeszcze są gdzieś do dostania takie stalówki, ale poszukałbym w sklepie Rometu na Partyzantó we Wrzeszczu. Kiedys tam kupiłem fajną stalówkę do mojego roweru miejskiego.

pozdrówka
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: trzy pytania do szosowców

np coz stawiając pierwsze kroki na szosówce szczerze mówiąc bałem się jechać ulicą (hamulce... i w ogóle inaczej jest ) stąd te krawężniki, poza tym nawet jak sie jedzie asfaltem to "krawężników" po drodze co niemiara, ale jak napisałem - ten prblem zniknął - sam złapałem - nie jest to co prawda panaracer 2,1 i pancerne airline1 ale da się żyć ;)

obręcz - o, i to jest informacja, która była mi potrzebna - dzięki serdeczne, podobnie z kierownicą - nie wpadłem na to, żeby poszukać stalowej a to przednia myśl - dzięki serdeczne raz jeszcze.

wrażenia jak do tej pory super (np redukcja czasu dojazdu na uczelnie o 1/3 - 1/2 - zależy czy pod górkę czy z górki) wszystko gra i furczy, tylko ten baranek obcięty już mnie wkurza.

pozdrawiam, grisza
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: trzy pytania do szosowców

> pozdrawiam, grisza

również pozdrawiam
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum

Lekki rower trekkingowy - jaki? (144 odpowiedzi)

Witam, Poszukuję nowego lekkiego(gdyby był do 13 kg to byłoby ekstra, bo póki co widziałam same...

Bagażnik na Hak (4 odpowiedzi)

Cześć, czy może jest szczęśliwym posiadaczem Bagażnika na hak firmy thule lub mont blanc a jeśli...

Zabezpieczenia i drzwi do piwnicy (21 odpowiedzi)

Hej. Na wstępie zaznaczam, że jestem w pełni świadomy tego, iż w piwnicy rowerów się nie...