trzy pytania do szosowców

witam, jako, że przygotowując się do budowy ostrego kółka to posiadłem starą kolarkę raleigh i mam trzy pytania - sory jeżeli lamerskie, ale mimo to proszę o pomoc - ostatnia moja kolarka nazywała się sprint 2

- hamowanie... domyślam się że o zablokowaniu koła mogę zapomnieć, ale co wpływa na siłę hamowania? czy np. aluminiowe obręcze ją zwiększą? mam hamulce weinmann - nie znam się na osprzęcie szosowym, ale ponoć są ok, niestety co do siły hamowania to... jakby to... są słabiutkie

- w związku z powyższym - czy jest sens szukać crossowego widelca z piwotami pod cantilevery? do tego o ile się orientuję będę musiał sprawić sobie też specjalną klamkę.

- jak radzicie sobie z krawężnikami itp.? na pierwszej przejażdżce kilka razy łupnąłem w jakąś krawędź i obawiam się, że na dłuższą metę źle się to skończy... jest jakaś technika pokonywania krawężników?

no i na koniec jeszcze - jak na razie mam obciętego baranka - nie wiecie może gdzie w trójmieście dostanę kierownicę czasową? szczerze mówiąc płacić 160 zeta chłopakom z ostro.com.pl nie mam ochoty...

z góry dzięki za ewentualne odpowiedzi i pozdrower
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: trzy pytania do szosowców

po pierwszych 30 kilometrach do szkoly i spowrotem wycofuje te krawezniki - jakos to bedzie ;)

witaj. z tego co sie orientuje to: jesli chodzi o hamowanie. duze znaczenie maja hamulce ( mowie o hamulcach szosowych) i roznica pomiedzy "zwyklymi" a tymi z podwojna osia obrotu( chyba tak to sie nazywa). sila wtedy jest rozkladana rownomiernie na dwa klocki a nie jak w przypadku zwyklych na jeden mniej a na drugi bardziej.
co do kraweznikow to jesli masz spd to nie powinen to byc problem:) ( chociaz i tak powinienes uwazac bo zapewne nie chcesz wydawac 100zl na nowa obrecz itp.) a co do kierownicy: czy chodzi Ci o "dodatek" do zwyklej kierownicy( takie cos jak np. Cinelli spinachi) czy osobna kierownice szosowa??