stat
Impreza już się odbyła

100nka & Herb Robertson

kwi'25 24

czwartek, g. 17:45

Gdańsk Główny, plac między Bramą Wyżynną a...
bilety 30-50 zł
100nka gra elektryzujący, freakowy i odjechany jazz. Potężne groovy podgrzane dusznymi preparowanymi partiami gitary. Gościem specjalnym będzie zaś Herb Robertson, znakomity przedstawiciel sceny Downtown, znany ze współpracy z Timem Berne, Johnem Zornem czy Billem Frisselem.

Bilety (w przedsprzedaży do 22.02.2008):
20,- normalny; 15,- ulgowy; 10,- zniżkowy (karta klubowa i bilety okresowe SKM)
Bilety (od 23.02.2008):
25,- normalny; 20,- ulgowy; 15,- zniżkowy (karta klubowa i bilety okresowe SKM)
Uwaga! Nie prowadzimy rezerwacji biletów w okresie przedsprzedaży. Miejsca siedzące i stojące; liczba miejsc siedzących ograniczona; miejsca nie są numerowane.


100nka - do ważniejszych występów zespołu zaliczyć należy udział w prestiżowych wydarzeniach kulturalnych takich jak: Warsaw Summer Jazz Days, Jazz Juniors w Krakowie, Jazz Bez we Lwowie, Scena Nowego Jazzu w Poznaniu, Jazz Society Festiwal In Dublin, Festiwal Sztuki Wysokiej na Śląsku, Jaz Festiwal w Zabrzu, Festiwal Filmów Fabularnych w Gdyni, Przestrzeń Dla Sztuki w Sandomierzu, Art. Depott w Gdańsku, Festiwal Filmów Optymistycznych we Wrocławiu, oraz wiele innych mniej lub bardziej znaczących festiwali propagujących sztukę. Debiutancki album zespołu 100nka otrzymał szereg pozytywnych recenzji zarówno w prasie jak i w fachowych portalach internetowych zajmujących się muzyką, co wpłynęło korzystnie na publiczny wizerunek zespołu oraz współtworzących go artystów. Obecnie zespół 100nka promuje drugi z kolei dwupłytowy albumu zatytułowany „Potrawy Strawy + kompot GRATIS”.

Clarence Clifford "Herb" Robertson (tak brzmi jego pełne nazwisko) zdobył międzynarodową sławę jako odkrywczy instrumentalista, kompozytor i aranżer, zarówno w jazzie klasycznym, awangardowym a także muzyce nowej. W 1981 roku Robertson dołączył do grupy Tima Berne'a. Niedługo potem trafił do zespołu Marka Heliasa. To właśnie współpraca z tymi artystami podczas tras w USA i Europie oraz późniejsze nagrania dokumentujące jego oryginalną koncepcję instrumentów dętych blaszanych, przysporzyła Robertsonowi ogromne uznanie krytyków. W latach 1985 - 1992 nagrywał jako lider w wytwórni JMT w Monachium. Powstało wtedy pięć albumów. W innych wytwórniach nagrywał z czołowymi nazwiskami sceny New York Downtown - m.in. Billem Frisellem, Waynem Horvitzem, Johnem Zornem, Bobbym Previtem. Po swoim debiutanckim albumie "Transparency", Robertson stworzył swój własny kwintet, który otworzył Greenwich Village Jazz Fetsival w 1986 roku. Fakt ten odbił się dużym echem wśród krytyki. Pierwszy raz awangardowa grupa otwierała najważniejszy jazzowy festiwal w USA. Zaraz potem kwintet rozpoczął trasę po Europie. Od tej pory Robertson był liderem kilku zespołów. Był zapraszany jako solista i gość do wielu ważnych europejskich produkcji jazzowych i nowej muzyki. Dwukrotnie wystąpił na prestiżowym "October Meeting" w Amsterdamie w 1987 i 1992 roku. Grał tam w gronie m. in. Cecila Taylora, Anthony'ego Braxtona, Gerry'ego Hemingwaya, Steva Lacy'ego, Paula Bleya, Horace'a Tapscotta. Często występuje na festiwalach w Berlinie, Saalfelden, Willisau i Nickelsdor.