Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Chcę przespać ten jałowy czas, kiedy nie ma jej przy mnie - spektakl gościnny

kasy:
58 301-70-21, 301-18-36
czas trwania:
60 min
w ramach wydarzenia:
27. Międzynarodowy Festiwal Szekspirowski w Gdańsku
Oceniasz 5/10
Spektakl / SzekspirOFF
Klaudia Hartung-Wójciak / Nostalgic Boys / Polska
Chcę przespać ten jałowy czas, kiedy nie ma jej przy mnie
reż. Klaudia Hartung-Wójciak


Spektakl bierze udział w konkursie SzekspirOFF

Celem nurtu SzekspirOFF jest zaproszenie do współpracy artystów i zespoły pozainstytucjonalne, dla których punktem wyjścia w projektach jest twórczość Szekspira. SzekspirOFF to konkurs, w którym dofinansowane są nowe produkcje niezależne, które przygotowywane są specjalnie na festiwal i będą oceniane przez międzynarodowe jury. Spektakl jest propozycją jednego z pięciu finalistów.

Artyści o spektaklu

To soap-operowy performance zwierzeń na trzy głosy i trzy ciała powierniczek, inspirowany Antoniuszem i Kleopatrą, Otellem oraz Romeo i Julią Williama Shakespeare'a. Szekspirowskie powiernice wysłuchują sekretów, chronią tajemnic, doradzają, przeżywają nie-swoje miłości, popełniają błędy. Są zawsze krok za heroiną, ich obecność jest widmowa i konieczna, pozostają samotne lub umierają jako drugie.

Wyalienowanie i odosobnienie bohatera modernistycznego unieważniło wyjątkową relację protagonistki i powierniczki. Bohaterka pozostała samotna, potencjał powierniczej relacji nie został rozwinięty. Jak odzyskać powierniczki? Jak uczynić powiernictwo relacją wzajemności? Kto komu może powierzać swoją historie? Czy możemy z widzkami wytworzyć sytuację powierniczą? Kiedy zwierzenia stają się niepożądane i obsceniczne; a kiedy wypowiedzenie tego, co najbardziej osobiste i intymne, otwiera możliwości nowej komunikacji, opartej na pozytywnej naiwności wzajemnego zaufania? Dla powiernic nie ma kwestii niewartych uwagi. W tym, co głupie, błahe i żenujące odnajdują największy sens.

O artystach

Bartosz Lisik - dyrygent chóralny, wokalista (baryton) i trener wokalny. Absolwent Dyrygentury Chóralnej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. W sierpniu 2019 roku zawiązał współpracę z reżyserką i dramaturżką Klaudią Hartung-Wójciak, której owocem jest współrealizacja spektakli m.in. "Manat" (2019, Komuna Warszawa), "Ach, jeżeli przyjdę dać... (2021, Teatr Polski w Bydgoszczy) czy "Wymazywanie" (2022, Teatr Stary w Krakowie).

Hanka Podraza - kostiumografka. Interesują ją ubrania we wszystkich przestrzeniach życia, najmniej w reklamie, bo stara się nie przykładać ręki do konsumpcjonizmu tego świata. Ma więcej zdjęć na Instagramie niż obserwujących. Zaprojektowała kostiumy do m.in. Puppenhaus (TR Warszawa, 2017), Trzy siostry (Teatr im. J. Osterwy w Lublinie, 2018), Jezus (Nowy Teatr, Warszawa, 2019) w reżyserii Jędrzeja Piaskowskiego; Jednak Płatonow (PWST w Krakowie, 2015), Nauka chodzenia (Wrocławski Teatr Współczesny, 2016), Tirza (Wrocławski Teatr Współczesny, 2021) w reżyserii Pawła Miśkiewicza; Ach, jeżeli przyjdę... ( Teatr Polski w Bydgoszczy, 2021) i (Wymazywanie, Teatr Stary w Krakowie, 2022) w reżyserii Klaudii Hartung-Wójciak; Być jak Beata (Teatr Współczesny w Szczecinie 2019) w reż. Magdy Miklasz; Niemęski (Teatr Stary w Krakowie, 2023) w reż. Darii Kubisiak. Kostiumografka serialu The Office PL czy Na Krajowej Jedynce.

Jędrzej Jęcikowski - realizator i reżyser światła na co dzień związany z TR Warszawa, regularnie współpracujący z Komuną Warszawa. Autor świateł do takich spektakli jak: "Turnus mija, a ja niczyja" (Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie), "Gracja Pan" (Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu), "Powrót Tamary" (Teatr Studio w Warszawie) w reż. Cezarego Tomaszewskiego, "Części Ciała" (Komuna Warszawa) w reż. Ramony Nagabczyńskiej, "Jumpcore" w reż. Pawła Sakowicza, "Języki przyszłości" (Nowy Teatr w Warszawie) w reż. Anny Nowak, "PIXO" (Komuna Warszawa) w reż. Marty Ziółek, "Cholernie mocna miłość" (Teatr im. W. Horzycy w Toruniu) w reż. Aleksandry Jakubczak. Z Klaudią Hartung-Wójciak pracował przy spektaklach "Solaris" (Teatr Ochoty), oraz "Video Homemade Stories" (Teatr Nowy Proxima).

Klaudia Hartung-Wójciak - reżyserka, dramaturżka, współpracowała m.in. z Narodowym Starym Teatrem w Krakowie, TR Warszawa, Komuną Warszawa, Teatrem Polskim w Bydgoszczy, Teatrem Ochoty, Instytutem Teatralnym w Warszawie, Teatrem Tm-una w Tel-Awiwie. Stypendystka Miasta Krakowa (2018, 2021), stypendystka Miasta Warszawy (2020), rezydentka Komuny Warszawa (2019), Rezydentka Teatru Lliure w Barcelonie i Teatru Nowego w Warszawie (2022), rezydentka Venuše ve Švehlovce w Pradze w ramach Funduszu Wyszehradzkiego (2022), współzałożycielka i członkini kolektywu Nostalgic Boys.

Małgorzata Biela - aktorka, absolwentka Wydziału Aktorskiego PWST im. L.Solskiego w Krakowie . Współpracowała z wieloma teatrami i instytucjami kultury, m.in. z Komuna//Warszawa, TR Warszawa, Teatrem Ochoty, z Nowym Teatrem w Warszawie, Wrocławskim Teatrem Pantomimy czy ze Starym Teatrem w Krakowie. Członkini kolektywu teatralnego "Nostalgic Boys".

Michał Surówka - w 2017 roku ukończył Państwową Wyższą Szkołę Teatralną im. Ludwika Solskiego w Krakowie z filią we Wrocławiu. Od 2018 roku aktor Teatru Polskiego im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy. Bydgoska publiczność może go oglądać w spektaklach: "Sprzedawcy bajek", "Kopciuszek", "Inna dusza", "Mur", "Twarzą w twarz", "Ach, jeżeli przyjdę dać, tak okrutne, moje ostatnie pożegnanie", "Katyń. Teoria barw", "Kierunek zwiedzania", "Srebrny glob", "F***ing in Brussels"! W 2020 roku otrzymał nagrodę główna aktorska na Wystawienie Sztuki Współczesnej

Piotr Peszat - kompozytor i artysta dźwiękowy działający w Krakowie. Jednym z jego najistotniejszych osiągnięć artystycznych jest wygrana w międzynarodowym konkursie Roche Young Commissions, w którym członkowie Jury - między innymi Pierre Boulez - zamówili u niego utwór na orkiestrę symfoniczną, który został wykonany podczas 77. Festiwalu w Lucernie w 2015 roku. Laureat pierwszej nagrody w konkursie MCI Meetings Composition Competition w Kopenhadze (2014), drugiej nagrody ex aequo w 4. Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Pendereckiego w Sopocie (2017), drugiej nagrody ex aequo w konkursie Kompozytorski koncert roku (2011), jak również finalistą 54. Konkursu Kompozytorskiego im. Tadeusza Bairda w Warszawie (2013). Obecnie asystent w Katedrze Kompozycji (Studio Muzyki Elektroakustycznej) Akademii Muzycznej w Krakowie oraz AST w Krakowie.

Weronika Łukaszewska - absolwentka wydziału aktorskiego Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Współpracuje z kilkoma warszawskimi teatrami, m.in. Och Teatrem, Teatrem Warsawy, Komuną Warszawa czy Teatrem Ochoty. Członkini kolektywu teatralnego Nostalgic Boys. Jej głos można usłyszeć w polskich wersjach dźwiękowych popularnych gier komputerowych oraz filmów, m.in. Death Stranding, Wiedźmin III, Fortnite, Prawie jak gwiazda rocka, itd. Laureatka Nagrody Specjalnej Jury na 36. Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi, za rolę Farah w muzycznym spektaklu dyplomowym "Kochanie, zabiłam nasze koty" na podstawie prozy Doroty Masłowskiej.

Twórcy
scenariusz i reżyseria: Klaudia Hartung-Wójciak
reżyseria światła: Jędrzej Jęcikowski
przestrzeń akustyczna: Piotr Peszat
przygotowanie wokalne i akompaniament: Bartosz Lisik
kostiumy: Hanka Podraza
rzeźba: róża wg projektu Wiktorii Walendzik
grafika/zdjęcie promujące performans: Aga Mura

Obsada
Małgorzata Biela,
Weronika Łukaszewska,
Michał Surówka,
Hanka Podraza

Język - polski z napisami w języku angielskim

Przeczytaj także