Harpagan jest rajdem na orientację co oznacza, że uczestnicy dostają kolorowe mapy z zaznaczonymi na niej punktami kontrolnymi (PK), a pokonanie trasy poprzez wyznaczenie wariantów zależy od umiejętności i możliwości uczestnika. Na trasie pieszej punkty zalicza się w sposób liniowy, czyli kolejno 1,2,3... , natomiast na rowerowej oraz mieszanej obowiązuje formuła "scorelauf", co oznacza, że zawodnik wybiera dowolnie kolejność zaliczania PK, które mają różną "wagę" punktową.
ORGANIZATOR:
Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN z siedzibą w Gdańsku,
ul. Ogarna 72, 80-826 Gdańsk, e-mail: klub@harpagan.pl.
TERMIN I MIEJSCE RAJDU:
Rajd odbędzie się w dniach 19-21 kwietnia 2013 r. w miejscowości: Kolbudy
BAZA RAJDU:
Zostanie podana niebawem
FORMA I KATEGORIE STARTOWE:
TRASY PIESZE:
-TP50: 50 km w 12 godzin, charakterystyka trasy:
1 pętla 50 km, kolejność potwierdzania PK obowiązkowa.
-TP100: 100 km w 24 godziny, charakterystyka trasy:
2 pętle po 50 km, kolejność potwierdzania PK obowiązkowa.
TRASY ROWEROWE:
-TR100: 100 km w 8 godzin, charakterystyka trasy:
100 km, kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa).
TR200: 200 km w 12 godzin, charakterystyka trasy:
200 km, kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa).
TRASA MIESZANA:
UWAGA ZMIANY!
-TM: 50 km pieszo + 100 km rowerem w 18 godzin, charakterystyka trasy:
Najważniejszą nowością na tej edycji rajdu jest zmiana formuły Trasy Mieszanej. Po pierwsze etap pieszy tej trasy ma dowolną kolejność potwierdzania punktów a same punkty mają różne wartości wagowe (podobnie jak na etapie rowerowym), po drugie aby być dopuszczonym do etapu rowerowego wystarczy potwierdzić tylko jeden punkt z etapu pieszego (dotychczas trzeba było mieć potwierdzone wszystkie), wreszcie po trzecie aby być sklasyfikowanym należy potwierdzić przynajmniej po jednym PK z każdego etapu (dotychczas wystarczył pierwszy PK z etapu pieszego).
Wprowadzone zmiany pozwalają na pewne manewry taktyczne, jak np ominięcie części punktów etapu pieszego i wykorzystanie zaoszczędzonego czasu na etapie rowerowym lub na wypoczynek. Jednocześnie zmiany te nie dewaluują Tytułu Harpagana na TM, gdyż aby zdobyć tytuł nadal trzeba pokonać całość trasy, której długość i ilość punktów pozostały niezmienione.
Organizatorzy mają nadzieję, że nowa formuła uatrakcyjni rywalizację i przyczyni się do większego zainteresowania TM.
We wszystkich kategoriach:
klasyfikacja indywidualna z podziałem na płeć, każdy uczestnik ma swój numer startowy, dozwolone jest poruszanie się po trasie w grupach,
organizator nie zapewnia sprzętu.
Osoby niepełnoletnie powyżej 14-go roku życia mogą startować w Rajdzie tylko pod opieką osób pełnoletnich oraz za pisemną zgodą opiekunów prawnych.
Pozwolenie na start osoby niepełnoletniej można pobrać ze
strony Harpagana
NOWOŚĆ:
Podczas tej edycji, będzie można wziąć udział w Trasie Pieszej 10km pt. "Harpuś", którą organizatorzy przygotowali specjalnie dla mieszkańców gminy Kolbudy. Dla nich start będzie darmowy, po okazaniu dokumentu potwierdzającego zameldowanie na terenie gminy. Dla wszystkich chętnych spoza gminy start będzie kosztował 5 zł. Zapisy w Sekretariacie TP10 "Harpuś" w Bazie Rajdu w sobotę. Trasa będzie miała około 10km i rozgrywana będzie w formule 'scorelauf' , co oznacza, że kolejne punkty kontrolne można zaliczać w dowolnej kolejności. TP 10 "Harpuś" jest przeznaczona dla osób zaczynających swoją przygodę z mapą i gwarantuje świetną zabawę każdemu.
MAPY:
Na wszystkich trasach mapy kolorowe,
-trasy piesze, skala 1:50000,
-trasy rowerowe, skala 1:100000,
-trasa mieszana, skala 1:50000 (etap pieszy), 1:100000 (etap rowerowy).
Na wszystkich trasach mapy będą zabezpieczone w worku strunowym.
System potwierdzania punktów kontrolnych SPORTIdent:
Na wszystkich trasach rajdu stosowany będzie elektroniczny system potwierdzania obecności na punktach kontrolnych SPORTident.
W związku z tym uczestnicy nie posiadający własnych kart SPORTident, podczas rejestracji w Sekretariacie Rajdu będą musieli wpłacić kaucję wraz z opłatą za wypożyczenie karty SI w wysokości 60 zł (50 zł kaucja + 10 zł opłata za wypożyczenie). Kaucja (50 zł) będzie zwracana w Sekretariacie po oddaniu karty SI.
RAMOWY PROGRAM RAJDU:
Piątek, 19 kwietnia 2013:
od 16.00 przyjmowanie uczestników w Bazie Rajdu,
17.00 - 20.30 praca Biura Rajdu - tylko TP100, TM150, TR200
20.45 uroczyste otwarcie Rajdu,
21.00 start trasy pieszej TP100 i TM150 (etap pieszy),
22.00 - 24.00 praca Biura Rajdu - TP50, TR100, TR200
Sobota, 20 kwietnia 2013:
05.00 - 06.00 praca Biura Rajdu - TP50, TR100, TR200
06.00 - 07.00 praca Biura Rajdu - TP50, TR100
06.30 start trasy rowerowej TR200,
07.00 - 08.00 praca Biura Rajdu - TR100
07.00 - 14.00 start trasy mieszanej TM150 (etap rowerowy),
07.30 start trasy pieszej TP50,
08.30 start trasy rowerowej TR100,
15.00 meta trasy mieszanej TM150,
16.30 meta trasy rowerowej TR100,
18.30 meta trasy rowerowej TR200,
19.30 meta trasy pieszej TP50,
21.00 meta trasy pieszej TP100,
22.00 uroczyste zakończenie Rajdu w Bazie Rajdu.
Niedziela, 21 kwietnia 2013:
do 09.00 opuszczenie Bazy Rajdu.
Zapoznaj się z pełnym
REGULAMINem