Jesienna, 48 edycja Ekstremalnego Rajdu na Orientację pt. Harpagan odbędzie się w dniach 17-19 października w Lipuszu, niedaleko Kościerzyny. Różne warianty tras umożliwiają podjęcie tematu nawet tym początkującym, którzy stawiają pierwsze kroki w zabawie z mapą i kompasem.
- sprawdzenie granic własnej wytrzymałości i odporności psychicznej, - wyłonienie osób godnych miana HARPAGANA w marszu i rowerowej jeździe na orientację, - popularyzacja imprez na orientację, jako doskonałej formy niekonwencjonalnego wypoczynku, - upowszechnienie tężyzny fizycznej, turystyki oraz obronności kraju, - wymiana doświadczeń przez sympatyków imprez na orientację, - praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem, - ukazanie uczestnikom piękna Ziemi Pomorskiej.
2. NAZWA RAJDU:
Ekstremalny Rajd na Orientację HARPAGAN-48
3. TERMIN I MIEJSCE:
Rajd odbędzie się w dniach 17-19 października 2014 roku z bazą w Lipuszu.
4. ORGANIZATOR:
Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN z siedzibą w Gdańsku, ul. Ogarna 72, 80-826 Gdańsk, tel. +48-606-210-024; e-mail: harpagan@harpagan.pl WWW: Harpagan
5. ZESPÓŁ ORGANIZACYJNY:
Rajd organizowany jest przez grono klubowiczek, klubowiczów oraz sympatyków Pomorskiego Klubu Orientacji HARPAGAN.
Komitet Organizacyjny Rajdu:
- Kierownik Rajdu: Karol Kalsztein, harpagan@harpagan.pl - Sędzia Główny: Julita Linowska, sedzia@harpagan.pl - Biuro Rajdu: Karina Kurek, biuro@harpagan.pl - Punkt Informacyjny: Dominika Bąkowska, info@harpagan.pl - Rzecznik Prasowy: rzecznik@harpagan.pl - Marketing: Anna Popielarska, marketing@harpagan.pl - Wolontariat: Karolina Drobotowicz, wolontariat@harpagan.pl - Administrator strony www, admin@harpagan.pl
6. BAZA RAJDU:
Bazą Rajdu ERnO HARPAGAN-48 będzie Zespół Szkół w Lipuszu, Gmina Lipusz, Powiat Kościerski, Województwo Pomorskie. Baza będzie czynna od godz. 16.00 w dniu 17 października do godziny 9.00 w dniu 19 października 2014 r.
7. UCZESTNICTWO:
Prawo uczestnictwa w Rajdzie mają osoby: - Które ukończyły 18 lat. - Osoby niepełnoletnie mogą uczestniczyć tylko pod opieką osób pełnoletnich oraz za pisemną zgodą rodzica/opiekuna prawnego. (Formularz "Pozwolenia na uczestnictwo osoby niepełnoletniej" do pobrania ze strony Rajdu) -Jeden opiekun może opiekować się maksymalnie 10 osobami niepełnoletnimi. - Każdy uczestnik startuje na własną odpowiedzialność (w przypadku uczestników niepełnoletnich na wyłączną odpowiedzialność rodzica lub opiekuna prawnego). Dopuszcza się do uczestnictwa w Rajdzie wyłącznie osoby posiadające dobry stan zdrowia, nie posiadające przeciwwskazań medycznych do uczestnictwa w Rajdzie. Ten fakt uczestnik potwierdzi własnoręcznym podpisem na formularzu przygotowanym przez Organizatora. - W przypadku osób niepełnoletnich potwierdzenie dobrego stanu zdrowia, braku przeciwwskazań medycznych oraz wyrażenie zgody na udział w Rajdzie potwierdza na formularzu "Pozwolenia na start osoby niepełnoletniej własnoręcznym podpisem rodzic lub opiekun prawny nieletniego uczestnika oraz osoba, której opiekunowie prawni powierzyli opiekę nad nieletnim w czasie trwania Rajdu.
- Zgłoszenie będzie ważne w momencie wpłynięcia opłaty rajdowej na konto organizatora. - W przypadku nie wpłynięcia opłaty rajdowej zgłoszenie jest nieważne. - Po potwierdzeniu wpłynięcia opłaty rajdowej na konto organizatora, uczestnik zostaje wpisany na listę startową. - W Biurze Rajdu, osoby zgłoszone będące na liście startowej wypełniają formularz Rajdowy dotyczący akceptacji regulaminu Rajdu. -Osoby nie zgłoszone wypełniają cały formularz zgłoszeniowy wraz z częścią dotyczącą akceptacji regulaminu Rajdu. - Odpowiednie formularze będą dostępne w Biurze Rajdu.
9. FORMA I KATEGORIE STARTOWE:
- TRASA PIESZA 10 km (TP10) HARPUŚ: 10 km w 5 godzin, charakterystyka trasy: 1 pętla 10 km, kolejność potwierdzania PK obowiązkowa.
- TRASA PIESZA 25 km (TP25): 25 km w 8 godzin, charakterystyka trasy: 1 pętla 25 km, kolejność potwierdzania PK obowiązkowa.
- TRASA PIESZA 50 km (TP50): 50 km w 12 godzin, charakterystyka trasy: 1 pętla 50 km, kolejność potwierdzania PK obowiązkowa.
- TRASA PIESZA 100 km (TP100): 100 km w 24 godziny, charakterystyka trasy: 2 pętle po 50 km, kolejność potwierdzania PK obowiązkowa. Uczestnicy, którzy ukończą całą trasę otrzymują tytuł HARPAGANA.
- TRASA ROWEROWA 50 km (TR50): 50 km w 6 godzin, charakterystyka trasy: 50 km, kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa).
- TRASA ROWEROWA 100 km (TR100): 100 km w 9 godzin, charakterystyka trasy: 100 km, kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa).
- TRASA ROWEROWA 200 km (TR200): 200 km w 12 godzin, charakterystyka trasy: 200 km, kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa). Uczestnicy, którzy ukończą całą trasę otrzymują tytuł HARPAGANA.
- TRASA MIESZANA (TM150): 50 km pieszo + 100 km rowerem w 18 godzin, charakterystyka trasy 1 pętla 50 km pieszo - kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf, następnie 100 km rowerem - kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf. Uczestnicy, którzy ukończą całą trasę otrzymują tytuł HARPAGANA.
We wszystkich kategoriach:
- klasyfikacja indywidualna z podziałem na płeć K- kobiety, M- mężczyźni, - każdy uczestnik ma swój numer startowy, - dozwolone jest poruszanie się po trasie w grupach, - organizator nie zapewnia sprzętu startowego (buty, rowery itp. itd.).
10. ZASADY WSPÓŁZAWODNICTWA:
Zasady współzawodnictwa opisane są w Zasadach współzawodnictwa w Rajdzie. Są one integralną częścią Regulaminu i można znaleźć je poniżej Regulaminu
11. SYSTEM POTWIERDZANIA PUNKTÓW KONTROLNYCH SPORTIDENT
- Na wszystkich trasach (oprócz TP10 HARPUŚ) stosowany będzie elektroniczny system potwierdzania obecności na punktach kontrolnych SPORTident. - Na trasie TP 10 HARPUŚ stosowany będzie tradycyjny sposób potwierdzania punktów kontrolnych w postaci papierowych kart startowych. - Uczestnicy nie posiadający własnych kart SPORTident, podczas identyfikacji w Biurze SPORTIdent będą musieli wpłacić kaucję wraz z opłatą za wypożyczenie karty SI w wysokości 60 zł (50 zł kaucja + 10 zł opłata za wypożyczenie). Kaucja (50 zł) będzie zwracana w biurze SPORTIdent po oddaniu karty SI. Kaucji ani opłaty za wypożyczenie nie należy wpłacać bezpośrednio na konto bankowe Organizatora!!! - Do Biura SPORTIdent udajemy się po dokonaniu wszelkich formalności w Biurze Rajdu. - Dozwolone są tylko karty dostarczone przez organizatora lub własne typu SI 6, 8, 9 lub 10. - Z systemem SPORTident można zapoznać się nieco bliżej na stronie https://www.sportident.com. Informacja na temat systemu SPORTident na Harpaganie znajduje się w tym dokumencie .
12. MAPY:
Na wszystkich trasach mapy kolorowe, zabezpieczone w foliowym worku strunowym:
- trasy piesze TP10 HARPUŚ, skala 1:10000, - trasy piesze TP25, skala 1:25000, - trasy piesze TP50, TP100, skala 1:50000, - trasy rowerowe TR50, skala 1:50000, - trasy rowerowe TR100, TR200, skala 1:100000, - trasa mieszana TM150, skala 1:50000 (etap pieszy), 1:100000 (etap rowerowy).
13. PUCHAR POLSKI PPwPMnO i PPwMRnO:
- Trasy piesze TP50 i TP 100 zaliczane są do klasyfikacji Pucharu Polski w Pieszych Maratonach na Orientację. - Trasy rowerowe TR100 i TR200 zaliczane są do klasyfikacji Pucharu Polski w Maratonach Rowerowych na Orientację.
14. RAMOWY PROGRAM RAJDU:
Piątek, 17 października 2014:
-od 16.00 przyjmowanie uczestników w Bazie Rajdu, -20.50 uroczyste otwarcie Rajdu, -21.00 start trasy pieszej TP100 i TM150 (etap pieszy),
Sobota, 18 października 2014:
- 06.30 start trasy rowerowej TR200, - 07.00 - 14.00 start trasy mieszanej TM150 (etap rowerowy), - 07.30 start trasy pieszej TP50, - 08.30 start trasy rowerowej TR100, - 09.30 start trasy pieszej TR25, - 10.30 start trasy rowerowej TR50, - 11.00 start trasy pieszej TP10 HARPUŚ, - 15.00 meta trasy mieszanej TM150, - 16.00 meta trasy pieszej TP10 HARPUŚ, - 16.30 meta trasy rowerowej TR50, - 17.30 meta trasy pieszej TP25, - 17.30 meta trasy rowerowej TR100, - 18.30 meta trasy rowerowej TR200, - 19.30 meta trasy pieszej TP50, - 21.00 meta trasy pieszej TP100, - 22.00 uroczyste zakończenie Rajdu w Bazie Rajdu,
Niedziela, 19 października 2014:
- do 09.00 opuszczenie Bazy Rajdu.
15. WYŻYWIENIE:
Organizatorzy zapewniają jeden ciepły posiłek (mięsny) w Bazie Rajdu, wydawany w sobotę 18 października 2014 roku w godzinach 11.00 - 22.00. Uczestnicy mają do dyspozycji w Bazie Rajdu miejsce, w którym będzie można otrzymać wrzątek do własnych naczyń.
16. NOCLEGI:
Uczestnicy mają do dyspozycji w Bazie Rajdu wiele miejsca na podłodze w wyznaczonych lokalizacjach (w tym: sali gimnastycznej, korytarzach szkolnych, klasach oraz innych zakamarkach bazy). Organizatorzy nie zapewniają materaców ani śpiworów.
17. NAGRODY:
-Uczestnicy, którzy ukończą trasy TP100, TR200 oraz TM150 potwierdzając wszystkie punkty kontrolne w regulaminowym czasie uzyskają tytuł HARPAGANA udokumentowany pamiątkowym certyfikatem i pamiątkowym medalem (w kształcie litery H). -Wszyscy uczestnicy otrzymają pamiątkowy dyplom uczestnictwa. -Uczestnicy sklasyfikowani na miejscach I - III na poszczególnych trasach otrzymają pamiątkowe statuetki (w kształcie litery H). -Wśród osób obecnych na zakończeniu Rajdu zostaną rozlosowane upominki i nagrody.
18. ŚWIADCZENIA STARTOWE:
- Możliwość uczestnictwa w Rajdzie. - Dwa noclegi w Bazie Rajdu w warunkach turystycznych (należy posiadać własny śpiwór i karimatę). - Jeden ciepły posiłek regeneracyjny (mięsny) w Bazie Rajdu. - Opieka medyczna w Bazie Rajdu oraz oznaczonych symbolami na mapach danych Punktach Kontrolnych. - Komplet map (w foliowym worku strunowym) i materiałów startowych. - Opracowane trasy Rajdowe wraz obsługą Punktów Kontrolnych na trasie. - Obsługę wyników elektronicznym systemem SPORTIdent (oprócz TP10). - Przechowalnie bagaży i rowerów, toalety, prysznice w Bazie Rajdu. - Parkingi dla samochodów w okolicy Bazy Rajdu. - Komunikat techniczny. - Okolicznościowy numer startowy. - Numer startowy na rower (trasy rowerowe i mieszana). - Samoprzylepną naklejkę Rajdową. - Odciski okolicznościowych pieczęci. - Pamiątkowa "smycz" rajdowa. - Wrzątek do celów spożywczych. - Potwierdzenie i weryfikacja OInO (wszystkie trasy 1 pkt), OTP i KOT. - Inne materiały w miarę napływu świadczeń.