A... B / Lighting
Polska produkcja: Podlaskie Stowarzyszenie Tańca / koprodukcja: Cricoteka, Stowarzyszenie Krakowski Teatr Tańca, Fundacja Performa, Danceoffnia;
Partner: Instytut Muzyki i Tańca, Białostocki Teatr Lalek
Kuratorka projektu i koorydnatorka polskiej premiery: Anna Królica / prapremiera: 18 i 19 września 2013, Muffathalle, Monachium.
A...B
Prapremiera: 20 listopada 2016, Maszyna choreograficzna, Cricoteka
Choreografia: Anna Konjetzky
Tancerze: Karolina Garbacik, Eryk Makohon
Muzyka: Brigitta Muntendorf
Kuratorka: Anna Królica
To dialog pomiędzy dwoma ciałami, który czyni je słyszalnymi. Dwa ciała w rozmowie między ruchem a dźwiękiem. Jedno porusza drugie, wyzwala reakcje, impulsy, które przemieszczają się między ciałami. Ping pong pomiędzy dwojgiem osób.
---
LIGHTING
Premiera: 20 listopada 2016, Maszyna choreograficzna, Cricoteka
Choreografia, dyrektor artystyczny: Anna Konjetzky
Asystentka choreografa: Quindell Orton
Wykonawcy: Viviana Defazio, Julia Dondziło, Karolina Garbacik, Sahra Huby, Piotr Skalski, Paweł Łyskawa, Eryk Makohon, Michele Meloni,Quindell Orton
Muzyka: Sergej Maingardt
Światła: Robert Irman
Lighting - "zapalanie", "spalanie", "rozniecanie" - to tytuł najnowszej choreografii tanecznej Anny Konjetzky, w ramach której choreografka kieruje uwagę widowni na ciała dziewięcioro tancerzy i pustą scenę. Dziewięcioro tancerzy tworzy pulsującą, niepokojącą masę, której napięcie zdaje się wciąż rosnąć. Zainspirowane obrazami ruchów protestowych z całego świata Lighting bada ten płomyk, ten moment rozpadu, rozładowania.
Taniec Anny Konjetzky narasta, staje się coraz intensywniejszy, masa stopniowo nabiera większej mocy, energii i napięcia. Rozproszony, niekontrolowany proces zostaje wprawiony w ruch i kulminuje w głowach widowni.
"Tytuł Lighting ma dla mnie podwójne znaczenie, ponieważ w aktywnym procesie biorą udział zarówno przedmiot, jak i podmiot. Jeśli coś zapalę, akcja nie pozostaje już pod moją kontrolą, ale tworzy «płonący» obiekt, który tli się dalej samodzielnie, bez mojego wpływu". (Anna Konjetzky)
Koprodukcja z Narodową Operą i Baletem Wietnamskim (Vietnam National Opera and Ballet), Instytutem Goethego w Hanoi oraz Muffathalle Munich.
Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu "Zamówienia choreograficzne 2016".
Zrealizowano przy wsparciu "NATIONALES PERFORMANCE NETZ - International Guest Performance Fund for Dance", finansowanego ze środków Federalnego Pełnomocnika Rządu do spraw Kultury i Mediów na mocy decyzji Bundestagu.
Polska produkcja: Podlaskie Stowarzyszenie Tańca / koprodukcja: Cricoteka, Stowarzyszenie Krakowski Teatr Tańca, Fundacja Performa, Danceoffnia;
Partner: Instytut Muzyki i Tańca, Białostocki Teatr Lalek
Kuratorka projektu i koorydnatorka polskiej premiery: Anna Królica / prapremiera: 18 i 19 września 2013, Muffathalle, Monachium.
A...B
Prapremiera: 20 listopada 2016, Maszyna choreograficzna, Cricoteka
Choreografia: Anna Konjetzky
Tancerze: Karolina Garbacik, Eryk Makohon
Muzyka: Brigitta Muntendorf
Kuratorka: Anna Królica
To dialog pomiędzy dwoma ciałami, który czyni je słyszalnymi. Dwa ciała w rozmowie między ruchem a dźwiękiem. Jedno porusza drugie, wyzwala reakcje, impulsy, które przemieszczają się między ciałami. Ping pong pomiędzy dwojgiem osób.
---
LIGHTING
Premiera: 20 listopada 2016, Maszyna choreograficzna, Cricoteka
Choreografia, dyrektor artystyczny: Anna Konjetzky
Asystentka choreografa: Quindell Orton
Wykonawcy: Viviana Defazio, Julia Dondziło, Karolina Garbacik, Sahra Huby, Piotr Skalski, Paweł Łyskawa, Eryk Makohon, Michele Meloni,Quindell Orton
Muzyka: Sergej Maingardt
Światła: Robert Irman
Lighting - "zapalanie", "spalanie", "rozniecanie" - to tytuł najnowszej choreografii tanecznej Anny Konjetzky, w ramach której choreografka kieruje uwagę widowni na ciała dziewięcioro tancerzy i pustą scenę. Dziewięcioro tancerzy tworzy pulsującą, niepokojącą masę, której napięcie zdaje się wciąż rosnąć. Zainspirowane obrazami ruchów protestowych z całego świata Lighting bada ten płomyk, ten moment rozpadu, rozładowania.
Taniec Anny Konjetzky narasta, staje się coraz intensywniejszy, masa stopniowo nabiera większej mocy, energii i napięcia. Rozproszony, niekontrolowany proces zostaje wprawiony w ruch i kulminuje w głowach widowni.
"Tytuł Lighting ma dla mnie podwójne znaczenie, ponieważ w aktywnym procesie biorą udział zarówno przedmiot, jak i podmiot. Jeśli coś zapalę, akcja nie pozostaje już pod moją kontrolą, ale tworzy «płonący» obiekt, który tli się dalej samodzielnie, bez mojego wpływu". (Anna Konjetzky)
Koprodukcja z Narodową Operą i Baletem Wietnamskim (Vietnam National Opera and Ballet), Instytutem Goethego w Hanoi oraz Muffathalle Munich.
Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu "Zamówienia choreograficzne 2016".
Zrealizowano przy wsparciu "NATIONALES PERFORMANCE NETZ - International Guest Performance Fund for Dance", finansowanego ze środków Federalnego Pełnomocnika Rządu do spraw Kultury i Mediów na mocy decyzji Bundestagu.