Przy molo odbędzie się kolejna edycja pikniku ABC Bezpieczeństwa. Spotkania z rajdowcami, pokazy z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, konkursy z nagrodami to tylko część atrakcji.
W dniu 20 sierpnia o godz. 14.00 przy sopockim molo rozpocznie się kolejna edycja pikniku ABC Bezpieczeństwa. W tym roku kulturę motoryzacyjną i dobre nawyki na drodze promować będą ambasadorowie programu "LOTOS Optymalna Jazda":
- Natasza Caban - żeglarka, która opłynęła samotnie Ziemię, startująca aktualnie w motocyklowych rajdach terenowych
- Michał Kościuszko - najbardziej utytułowany polski kierowca młodego pokolenia i jedyny Polak startujący w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC, ambasador marki Red Bull
- Kajetan Kajetanowicz - rajdowy mistrz Polski, LOTOS Dynamic Rally Team.
Dla uczestników pikniku przygotowano interaktywne strefy, porady ekspertów i liczne konkursy z nagrodami. W programie m.in. pokazy precyzyjnej jazdy skuterem, gokartem, prezentacja bezpiecznego motocyklisty, elementy egzaminu na prawo jazdy kategorii A, pokazy i szkolenia pierwszej pomocy. Najmłodsi sprawdzą swoją znajomość przepisów i umiejętności poruszania się na drogach w miasteczku rowerowym.
Piknik uświetni duża dawka muzyki klubowej, którą zapewni DJ Bratos.
O godz. 20:00 rockowym zwieńczeniem imprezy będzie koncert zespołu Golden Life.
Wstępem do tegorocznego pikniku ABC Bezpieczeństwa 2011 będzie spotkanie z mediami na Targu Drzewnym (róg z ul. Szeroką) w Gdańsku w dniu 19 sierpnia o godz. 11.00. Krótkie prelekcje nawiążą do kierunków polityki bezpieczeństwa ruchu drogowego Unii Europejskiej na lata 2011-2020. Towarzysząca spotkaniu wystawa zabytkowych i nowoczesnych samochodów oraz motocykli wraz z oprawą merytoryczną Kuby Bielaka przybliży uczestnikom aspekt rozwijającej się kultury motoryzacyjnej.
Partnerzy ABC Bezpieczeństwa 2011:
Grupa LOTOS S.A.
Amber One - Autostrada A1
Patronat Honorowy:
Przewodniczący Pomorskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Mieczysław Struk
Marszałek Województwa Pomorskiego
Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Organizator i pomysłodawca: Agencja Link PR