Wystawa Epifanie codzienności jest zbiorem obrazów zbudowanych przez światło, bliskich kontemplacji i jednocześnie abstrakcyjnych w swoim wyrazie.
Pokryte laserunkami echa malarstwa Giovanniego Bellininiego, ukłon ku obrazom Edwarda Hoppera -horyzontalne malarstwo Agnieszki Wielewskiej. Jej tak zwane- długie obrazy- przybliżają percepcję i postrzeganie chwili, to kadry stroniące od dynamiki. Adam Brincken określił malarstwo Wielewskiej jako obrazy ułożone i uporządkowane. Rzeczywiście obrazy emanują spokojem, są harmonijną kompozycją- czasem opowiadają o architekturze danej przestrzeni, innym razem skupiające się na sylwetce ludzkiej, zatopionej w świetle.
Tytułowe Epifanie stanowią opowieść o codziennej krzątaninie, o obserwacji otaczającego nas świata. Przeszklone ściany biurowych molochów, innym razem taras i plastikowe krzesła, znowu fasady i ukryte za nimi ogrody z leżakami. Kompozycje utrzymane w duchu malarstwa Davida Hockneya a innym razem Edwarda Hoppera są hołdem dla malarstwa zakorzenionego w XX wieku. Obrazy nie są jednak tylko cytatem czy inspiracją wielkimi poprzednikami - są odważne dlatego, że dotykają pola sztuki teoretycznie domkniętego- pejzażu miejskiego i interpretują ten obszar na nowo.
Agnieszka WielewskaUrodzona w 1992 roku w Gdańsku, absolwentka Malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie (dyplom w 2017). Jest laureatką stypendiów, m. in. Stypendium im. Henry'ego J.T. Dorena, Stypendium Twórczego Marszałka Województwa Pomorskiego, Stypendium Kulturalnego Miasta Gdańsk oraz Stypendium Rektora ASP w Krakowie. W 2018 roku otrzymała Nagrodę Teatralną Miasta Gdańsk za scenografię do spektaklu "Nie wierzę w śmierć", została nagrodzona za dyplom malarski przez Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie i wyróżniona przez Galerię Zofii Weiss w Krakowie. W latach 2011-2013 studiowała również Malarstwo na ASP w Gdańsku oraz Historię Sztuki na UJ w Krakowie.
Jej obrazy prezentowane były na wystawach indywidualnych i zbiorowych m.in. w Krakowie (Pałac Sztuki; Galeria Promocyjna ASP; Wojewódzka Biblioteka Publiczna), Sopocie (Państwowa Galeria Sztuki, SOPOTEKA, Teatr BOTO), Debreczynie na Węgrzech (MODEM Modern and Contemporary Arts Centre), Bielsku-Białej (Galeria Wzgórze), Warszawie (Galeria Stalowa, MNiSW), Kazimierzu Dolnym, Radomiu (Galeria Łaźnia) i Gdańsku.
Poza malarstwem zajmuje się plakatem (m.in. plakaty teatralne), animacją filmową oraz scenografią. Jako scenograf przygotowała projekty do spektakli w reżyserii Tomasza Kaczorowskiego m.in. w Teatrze Współczesnym w Szczecinie, Teatrze im. J. Kochanowskiego w Opolu, Miejskim Teatrze Miniatura w Gdańsku, w Teatrze Lalki Tęcza w Słupsku, Teatrze im. W. Horzycy w Toruniu, Teatrze im. A. Fredry w Gnieźnie. Jej projekty scenograficzne do Chimer Afanasjewa prezentowane były na wystawie Wymiary scenografii 2017 w Centrum Scenografii Polskiej w Muzeum Śląskim w Katowicach w ramach finału konkursu o Nagrodę Scenograficzną im. J. Moskala. Jest zaangażowana również w działania edukacyjne - m.in. we współpracy z Domem Pomocy Społecznej w Sopocie (warsztaty teatralne z seniorami) i Teatrem Polskim w Poznaniu (Lato w Teatrze).
"Zrealizowano ze środków Miasta Gdańska w ramach Stypendium Kulturalnego Miasta Gdańska".