Akademia Nowych Mediów zaprasza na kolejne warsztaty dla kadr kultury. 15. kwietnia Michał Pałasz opowie o wydarzeniach na Facebooku i ich roli w promocji instytucji kultury, 16. kwietnia Maria Świerżewska podzieli się doświadczeniami związanymi projektem "Otwarta Zachęta", a 21 i 22 kwietnia Anna Gabryś opowie o zrządzaniu i budowie kolekcji cyfrowej. Udział w zajęciach jest bezpłatny, obowiązują zapisy: karina.rojek@ikm.gda.pl.
W ramach Akademii Nowych Mediów Instytut Kultury Miejskiej od 2014 roku prowadzi szereg szkoleń i warsztatów dla szeroko pojętych kadr kultury (animatorów, nauczycieli, muzealników) dotyczących m.in. wykorzystywania nowych mediów i technologii w działaniach edukacyjnych i animacyjnych. Do tej pory odbyły się m.in. szkolenie z Wordpressa (platformy pozwalającej na łatwe i szybkie stworzenie strony internetowej), edycji i montażu filmów, podstaw prawa autorskiego, strategii cyfrowej w instytucji kultury czy programowania w języku wizualnym Scratch.
Podczas warsztatu pt. "Wydarzenia na Facebooku - ich rola w promocji Twojej instytucji" Michał Pałasz, menedżer kultury, doktorant Uniwersytetu Jagiellońskiego w tematyce promocji kultury i sztuki w mediach społecznościowych, pokaże jak prawidłowo założyć wydarzenie, jakie dobrać grafiki, jak prowadzić promocję imprezy przed jej rozpoczęciem, w trakcie wydarzenia oraz jak podsumować nasze działania.
Kolejne spotkania w ramach Akademii Nowych Mediów poświęcone będą digitalizacji zbiorów muzeów i innych instytucji czy organizacji. Co zrobić ze zdigitalizowanymi zbiorami, jak zbudować kolekcję cyfrową, jak nią zarządzać? Czy wiedza doświadczonych muzealników, opiekujących się swoimi skarbami może mieć przełożenie na pracę z ich zdigitalizowanymi wizerunkami?
Na te pytania, 16 kwietnia odpowie Maria Świerżewska - Franczak, koordynatorka projektu "Otwarta Zachęta". Galeria Narodowa Zachęta, jako jedna z pierwszych, tak otwarcie podeszła do swoich zbiorów. Podczas seminarium opowie ona o przyczynach, dla których publiczna instytucja kultury decyduje się na otwieranie, o plusach, minusach, przeszkodach i sztuce negocjacji, a także o tym dlaczego jest to bardziej proces niż projekt.
Pod koniec kwietnia (21-22.04) Anna Gabryś, historyczka, muzealniczka i redaktorka zarządzająca projektami związanymi z wdrażaniem najnowszych technologii w instytucjach kultury (w Polsce, Francji i innych krajach), opowie jak budować i zarządzać kolekcją online. Czy udostępniać wszystko, czy podobnie jak w tradycyjnych salach muzeum tworzyć kolekcje - wystawy? Jak w prezentację naszych zbiorów włączyć nowe technologie i media? Pokaże kilka przykładów zdigitalizowanych kolekcji muzealnych, opowie o podstawach technologicznych i funkcjonalności kolekcji online, która jest najważniejsza dla odwiedzających stronę czy aplikację użytkowników.
Wszystkie warsztaty są bezpłatne, obowiązują zapisy na poszczególne zajęcia: karina.rojek@ikm.gda.pl, ilość miejsc ograniczona.
Harmonogram Akademii Nowych Mediów - kwiecień
15 kwietnia, godz. 11:00 - 16:00 - "Wydarzenia na Facebooku - ich rola w promocji Twojej instytucji", prowadzenie: Michał Pałasz.
16 kwietnia, godz. 11:00 - 16:00 - "Otwarta Zachęta - proces", prowadzenie: Maria Świerżewska-Franczak.
21-22 kwietnia, godz. 13:00 - 18:00 (poniedziałek, 21.04), godz. 10:00 - 15:00 (wtorek, 22.04), "Budowa i zarządzenie kolekcja cyfrową", prowadzenie: Anna Gabryś.
Zapisy prosimy kierować na mail: karina.rojek@ikm.gda.pl. Ilość miejsc ograniczona. Osobom spoza Trójmiasta zwracane są koszty podróży. Zajęcia odbywają się w Instytucie Kultury Miejskiej w sali 108, 1p.
Akademia Nowych Mediów jest realizowana w ramach programu Medialab Gdańsk, który łączy kulturę, aktywizm społeczny, edukację i technologię. Akademia korzysta z doświadczeń zrealizowanych projektów Medialabu Gdańsk (efekty zeszłorocznych działań, m.in. materiały materiały edukacyjne "(Nie)bój się bloga!" oraz gra "Twoje Prawa w sieci", znajdują się na stronie www.pracownia.medialabgdansk.pl) i kontynuuje niektóre wątki programu, w szczególności ten poświęcony blogowaniu. Projekt "Akademia Nowych Mediów" jest dofinansowywany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
---
Organizator: Instytut Kultury Miejskiej
Partnerzy: Fab Lab Trójmiasto, Zakład Filozofii Wychowania i Studiów
Kulturowych w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego, Fundacja 5medium, Stowarzyszenie Wikimedia Polska.
Patron medialny: Charaktery - magazyn psychologiczny
Projekt "Akademia Nowych Mediów" dofinansowano z środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Więcej informacji o Akademii Nowych Mediów na: https://www.akademia.medialabgdansk.pl/.