stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Akademickie Forum Dyskusyjne - SHOFAR

paź 16-18

środa - piątek

bilety 5000 - 6000 zł
paź 24-25

czwartek - piątek, g. 9:00 - 21:00

bilety 200 - 250 zł
Akademickie Forum Dyskusyjne zaprasza na kolejną debatę na ważny temat! W piątek 20 października spotkamy się, by podyskutować o stanie kultury i sztuki w Gdańsku z osobami, które w Gdańsku mieszkają i tworzą. Oprócz możliwości udziału w ważnej i ciekawej rozmowie, wszyscy przybyli goście będą mogli na własnej skórze odczuć jak przejawia się sztuka w mniejszy, bądź większy sposób powiązana z Gdańskiem – na wystawie sztuki współczesnej oraz dwóch koncertach.
Wszystko to jednego wieczoru. Wszystko to za darmo.

koncerty w Trójmieście



godz. 19.00 - Galeria Spiż 7 ul. Chmielna 113; Wyspa Spichrzów 

Wystawa sztuki współczesnej; Rogulus "Ciało niebieskie" (instalacje, obiekty interaktywne, fotografia, videoart)  

 
godz. 20.15 - Turbot pod Ratuszem Staromiejskim; ul. Korzenna 33/35 

- Spotkanie z autorem wystawy
- koncert Rogulus X Szwelas und Gos
- Akademickie Forum Dyskusyjne - dyskusja z udziałem:

Mikołaj Trzaska – saksofonista; wraz z Tymonem Tymańskim, Maciejem Sikałą, Leszkiem Możdżerem i Jackiem Olterem tworzył grupę Miłość; prekursor trójmiejskiego yassu; współpracował z Joe Giardullo oraz Peterem Brötzmannem.

Mieczysław Abramowicz – historyk teatru zajmujący się dziejami teatru w Gdańsku i historią teatru żydowskiego. Jego książka "Każdy przyniósł, co miał najlepszego" nominowana była do nagrody Nike 2006.

Marek 'Rogulus" Rogulski – artysta, muzyk, performer. Prowadzi niezależną galerię Spiż 7 oraz Ośrodek Badań Przestrzeni Wewnętrznej


- koncert  SZOFAR

Mikołaj Trzaska - saksofon, klarnet basowy
Macio Moretti – perkusja
Raphael Rogiński - gitara elektryczna

Ideą tego składu jest odnalezienie wspólnego mianownika w tradycyjnej muzyce chasydzkiej i jazzie free oraz kontynuowanie tradycji muzyki żydowskiej. Utwory pochodzą z przedwojennych badań muzykologicznych z terenów Ukrainy, Polski i Mołdawii. Są to najczęściej "niguny" (magiczne pieśni religijne mające wprowadzać w trans i ekstazę), "frejlaksy" (utwory bardziej taneczne i wywodzące się z liturgii żydowskiej). Zachowując w niezmienionej formie materiał dźwiękowy utworów, jest możliwe poznanie całego spektrum muzyki chasydzkiej i kultury z nią związanej. Wszystko to jest połączone z tradycją jazzu free lat 60.


WSTĘP WOLNY
(ilość miejsc ograniczona)