Algorytmy i ludzie. Jak Facebook wpływa na nasze decyzje - Prelekcja Grzegorza Piechoty
Prawie dwa miliardy ludzi korzysta z Facebooka; dla blisko miliarda to źródło informacji o świecie. Kim jest redaktor tej największej gazety? Czym się kieruje podejmując decyzje? Czy i jaką ponosi za nie odpowiedzialność?
Fascynująca opowieść o świecie algorytmów, które coraz częściej decydują o tym, co czytamy, oglądamy i czego słuchamy w wolnym czasie? Co robimy w pracy i czy w ogóle dostaniemy tę pracę? Na kogo głosujemy w wyborach i czy w ogóle trafimy do lokalu wyborczego?
Grzegorz Piechota z Harvardzkiej Szkoły Biznesu, autor oryginalnych badań algorytmów Facebooka, zdradzi nie tylko jego tajemnice, ale też podzieli się wnioskami, jak wytresować algorytmy, by lepiej nam służyły i sprawić, by nasze posty rozprzestrzeniały się jak wirusy.
Grzegorz Piechota, Research Associate, Harvard Business SchoolPracownik naukowy Harvardzkiej Szkoły Biznesu (HBS) w Bostonie w USA, bada źródła gwałtownych zmian na rynkach, m.in. w handlu, mediach, transporcie. W latach 2015-2016 jako stypendysta fundacji Niemana na Uniwersytecie Harvarda badał wpływ sieci społecznościowych na modele biznesowe i strategie mediów oraz przyszłość pracy w sektorze kreatywnym.
Piechota jest dziennikarzem i menedżerem z 20-letnim doświadczeniem. Zanim rozpoczął karierę naukową, pracował m.in. w "Gazecie Wyborczej" jako reporter, redaktor, szef akcji społecznych i szef newsroomu. Był wiceprezesem Fundacji Agory. Jest członkiem rady dyrektorów Międzynarodowego Stowarzyszenia Mediów Informacyjnych (INMA) w Dallas i byłym przewodniczącym stowarzyszenia w Europie. Z wykształcenia jest prawnikiem. Żonaty, ma dwoje dzieci. Mieszka w Warszawie i w Cambridge, w stanie Massachussetts.
Linkedin: https://www.linkedin.com/in/grzegorzpiechota
Twitter: @g_piechota
Prelekcja odbędzie się:
17 marca, o godzinie 17:00, w auli 015, w budynku Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS w Sopocie
Zapraszamy serdecznie!
Koło Naukowe Cyberpsychologii Uniwersytetu Human