stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Almost Jazz Group Opinie (1)

Na początku roku 2012 czterech gentlemanów podjęło mocne postanowienie, by połączyć swoje doświadczenia i umiejętności, idąc tropem stylistyk niekoniecznie bardzo awangardowych, za to wymagających precyzji, błyskotliwej techniki instrumentalnej i szerokiej znajomości tradycji muzycznej.

sty 19

niedziela, g. 19:30

Gdynia,
bilety 43 zł
sty 23-24

czwartek - piątek, g. 20:00

Gdańsk,
bilety 89 zł
Przewrotna nazwa ALMOST JAZZ GROUP dobrze pokazuje kierunek usiłowań- owa czwórka gra jazz, ale krąg odbiorców muzyki z tak szerokimi odniesieniami, nie ogranicza się do fanów mainstreamowego jazzu. W kręgu zainteresowań są zarówno starannie dobierane standardy, jak i własne kompozycje Nowaka i Wiśniewskiego.

jazz - koncerty w Trójmieście


Akordeonista Paweł Nowak z klasycznym wykształceniem i praktyką wykonawczą w wielu gatunkach, (np. muzyka klezmerska, francuskie musette, tango argentyńskie), debiutował na scenie jazzowej u boku znakomitego klarnecisty Emila Kowalskiego. Podobnie zaczynał, grając z tym wybitnym klarnecistą, swą karierę jazzową Ignacy Jan Wiśniewski, (a jakże, również rasowy klasyk, ale też absolwent klasy jazzowego fortepianu u samego Włodzimierza Nahornego w gdańskiej Akademii Muzycznej i obecnie wykładowca kierunku Jazz i Muzyka Estradowa).

Roman Ślefarski, gdy tylko przeprowadził się do Trójmiasta, (to romantyczna historia, ale nie będę jej tu opowiadał), szturmem wszedł do tak wielu składów sesyjnych, że wymieniając je, musiałbym wspomnieć prawie całą czołówkę trójmiejskiego jazzu.Podobnie basista Tomasz Nowik - jest zapraszany przez najlepszych, jest muzykiem wręcz rozrywanym, a o jego klasie świadczy choćby to, że grywał z saksofonistą Maciejem Sikałą, o którego wymaganiach wobec współpracowników krążą barwne opowieści...

Słuchając koncertu ALMOST JAZZ GROUP uczestniczą Państwo w spotkaniu z muzykami cieszącymi się, że swoje umiejętności oddają w posiadanie sztuce pięknej, wytwornej, eleganckiej i zmysłowej. Dodatkowym smaczkiem jest natomiast użycie przez Pawła Nowaka bardzo rzadko wykorzystywanego, w Polsce prawie nieznanego, instrumentu o nazwie akordina, który rozbrzmiewa m.in. w utworach Elm i The Tree.

Paweł Nowak - akordeon / akordina
Ignacy Jan Wiśniewski - fortepian
Tomasz Nowik - kontrabas
Roman Ślefarski - perkusja