Antystress XXI - czekając na wiosnę..
Antystress - comiesięczne spotkanie towarzysko - artystyczne, mające na celu konsolidację środowiska twórczego, politycznego i biznesowego Trójmiasta.
Wystąpią:Tomasz Olszewski (prowadzenie)
Saluminesia https://www.saluminesia.pl// (muzyka)
GTC
PU PU PI DU (muzyka)
Jagoda Możdżer (taniec)
Mananasako (muzyka)
Zbigniew Jankowski (nowy stały element - niespodzianka
Wojtek Boros (poezja)
O wykonawcach:
Tomasz Olszewski: autor tekstów, kompozytor, wykonawca, dziennikarz i prezenter radiowy i telewizyjny, lub – po prostu – śpiewający poeta. Publikował swoje teksty w almanachach poetyckich i antologiach, w 1991 roku Oficyna Wydawnicza C&T wydała tomik jego piosenek zatytułowany „Zapiski z podróży”. Jest autorem polskich tekstów do spektaklu “Fado” w Tetrze Wybrzeże w Gdańsku, uhonorowanego nagrodą Marszałka Województwa Pomorskiego jako największe wydarzenie muzyczne 2003 roku.
Od 1995 roku Olszewski jako prezenter Radia Gdańsk, współtworzy niedzielny program kulturalny, Salon Artystyczny. W Telewizji Gdańsk można go zobaczyć w programie, „Brulion Kulturalny”.
Saluminesia: początkowy skład zespołu tworzyli - Antek(git), Grzesiek(bas), Nela(git) oraz Janek(perk). W powyższym składzie Saluminesia wykonała, między marcem a listopadem 2004, serię koncertów, między innymi w Trójmieście, Warszawie, Toruniu wraz z takimi zespołami trójmiejskimi, jak: Ścianka i eM.
Wojciech Boros: urodził się 10 kwietnia 1973 r. w Gdańsku.
W latach 1993-97 współtworzył Inicjatywę Poetycką „Almanach”. Jest zdobywcą „Czerwonej Róży” (1996) oraz dwukrotnym stypendysta Samorządu Województwa Pomorskiego w dziedzinie poezji. Publikował, m. in. w: „Autografie”, „Die Aussenseite Des Elementes”, „FA-arcie”, „Frazie”, „Frondzie”, „Gazecie Malarzy i Poetów”, „Migotaniach, przejaśnieniach”, „Opcjach” i „Portrecie oraz w „Poza słowa. Antologia wierszy 1976-2006” (2006). Wydał tomy wierszy: „Nierealit górski” (1997), „Jasne i Pełne” (2003) oraz „Złe zamiary” (2008).
Pu Pu Pi Du: tworzy muzykę improwizowaną; fuzja groove’owego basu, ambientowych przestrzeni i rzadko używanego w tego typu muzyce brzmienia tuby(i puzonu)- to mieszkanka, która podbiła już serca nie tylko trójmiejskiej publiczności.
Pawel Osicki: perkusista, współpracuje z 'ensemble', mazzollem & arhythmic perfection, oraz innymi polskimi muzykami nie tylko na gruncie mmuzyki jazzowej.
Jacek Mazurkiewicz: kontrabasista, interesuje sie szeroko pojeta muzyka improwizowana. Wraz z Pawłem Osickim tworzy sekcję rytmiczną, tria 'ensemble'. poza tym współpracuje z Mazzollem, Andrzejem Przybielskim, 'light - roots reggae' i innymi...
Piotr Dunajski: (tuba i puzon) niesamowicie elastyczny i oryginalny muzyk. Improwizator. Współpracował m.i.n. z Markiem Gałązką i Tymonem Tymańskim- koniecznie trzeba go zobaczyć i posłuchać na żywo.
Dzidzia: saksofonista, klawiszowiec, kompozytor muzyki teatralnej i filmowej, dziennikarz i niebieski ptak. Współpracował m.i.n. z Mr Zoob, Hot Water, Chlupotem Mózgu, Wojciechem Waglewskim, Mazzollem, Tymonem Tymańskim. Obecnie członek nowego zespołu Roberta Brylewskiego(Izrael, Brygada Kryzys), Ikenga Drummers i Mord, z którymi 2 stycznia tego roku, wydał nowy album pt.: „Wielkolud”.
GTC: to nowa propozycja muzyczna wywodząca sie z Tczewa. W swoim repertuarze formacja zachowuje klasyczne brzmienie gitarowe, które okraszone jest charakterystycznym, bardzo silnym żeńskim wokalem. Zespół powstał w połowie 2005 roku. Dotychczas zagrał około 150 koncertów w całym kraju. Po niespełna dwóch latach istnienia, w marcu bieżącego roku pojawi sie debiutancka plyta, promowana w skali ogólnopolskiej.
W zespole występują: Ewa Szwajlik, Tomasz Boćkowski, Piotr Kalkowski, Piotr Małkiewicz.
Mananasoko: solowy projekt Macieja Wojnickiego (skrzypce, głos, elektronika). Mananasoko to jednoosobowy zespół, daleki jednak od formuły kameralnego, solowego występu. Dzięki pomocy własnego oprogramowania, brzmienie Mananasoko momentami dorównuje małej orkiestrze. Żaden z dźwięków płynących ze sceny nie jest wcześniej nagrany ani zaprogramowany, dzięki czemu muzyka, choć utrzymywana w ramach prostej piosenki, posiada spory zapas przestrzeni otwarty na improwizację.