Zapraszamy na wernisaż wystawy rzemiosła artystycznego Stowarzyszenia "Artystyczne Przemysły Rosji w Szkołach Zawodowych" do Rosyjskiego Centrum Nauki i Kultury.
Wernisaż został przeniesiony z 30 lipca na 31 lipca.
Wystawa czynna w dniach: 31 lipca - 3 sierpnia 2012 r.
Emma Piliugina - Prezes Stowarzyszenia "Artystyczne przemysły Rosji w Szkołach zawodowych", doktor nauk pedagogicznych, docent, ekspert w zakresie rosyjskiego przemysłu artystycznego. Realizując swoje artystyczne plany, w 1992 roku powołała Stowarzyszenie, w skład którego weszli wyjątkowi ludzie uczelni, specjalizujący się w najbardziej znanym przemyśle artystycznym, perle rosyjskiej twórczości ludowej, a jednocześnie zachowawszy pierwotną czystość ludowych tradycji artystycznych.
Emma Piliugina stale utrzymuje kontakt z uczelniami, z wyjątkowym zmysłem zapełnia kolekcje pracami studentów i wykładowców, systematycznie organizuje wystawy i czyta wykłady zarówno przed gośćmi, jak i profesorsko-kadrową publicznością Uniwersytetów (Uniwersytet Bejrudzki, Heluański Uniwersytet w Egipcie, Bratysławski Uniwersytet). Zorganizowała 65 wystaw za granicą w RCNiK w krajach Europy, Azji, Afryki i Ameryki.
Lidia Surżykowa - malarz, pedagog. Od 1992 r. członek Stowarzyszenia "Artystyczne przemysły Rosji w Szkołach zawodowych" przy Zagranicznym Centrum Rosyjskim. Wykłada na Moskiewskim Państwowym Uniwersytecie Humanistycznym im. M.Szołochowa. Ma ponad 40-letnie doświadczenie w dekoracyjno-użytkowej sztuce.
Jest wyjątkowym specjalistą w malarstwie rosyjskiej lalki-matrioszki. Stworzyła urzekający obraz rosyjskich kobiet, który znalazł odzwierciedlenie w malowanej matrioszce. Są to kobiety gospodynie, dobre, pracowite. Tradycyjna matrioszka przedstawiana jest z kogutem i innymi domowymi zwierzętami, pracująca w sadzie, ogrodzie, świąteczna, ludowa z kwiatami oraz z instrumentami muzycznymi. Największą artystyczno-poznawczą wartość mają matrioszki z architektonicznymi motywami pradawnych miast rosyjskich.
Dzięki autorskiej matrioszce L.Surżykowej poznajemy rosyjskie pejzaże oraz sceny rosyjskiego codziennego życia. Tym samym wstawia matrioszkę na nowy poziom, nie tylko jako zabawkę, ale oryginalną nosicielkę rosyjskiej twórczości ludowej oraz rosyjskiej kultury ludowej w ogóle.