Bądź taka, nie bądź inna
Prapremiera odbyła się 11 lutego 2018 roku w Teatrze im. Ludwika Solskiego w Tarnowie.
"Bądź taka, nie bądź taka" to spektakl muzyczny, na który składają się nowe aranżacje największych przebojów z repertuaru Kory i zespołu Maanam w wykonaniu Karoliny Gibki, która w wizualizacjach filmowych wciela się w rolę legendarnej wokalistki. Na scenie towarzyszy jej gitarzysta. W spektaklu usłyszmy m. in.: "Stoję, stoję, czuję się świetnie", "Bądź taka, nie bądź taka", "Oddech szczura", "Ta noc do innych jest niepodobna", "Jesteśmy ze stali", "Taczi, tacz", "Nocny Patrol", "Boskie Buenos".
Jest rok 1984, wytwórnia Rogot współpracująca wówczas z zespołem Maanam wpada na pomysł, aby zagrali oni na zjeździe młodzieży komunistycznej w Sali Kongresowej. Gościem specjalnym ma być premier Związku Radzieckiego Nikołaj Ryżkow. Kora musi podjąć decyzję o udziale w koncercie, licząc się z konsekwencjami w przypadku odmowy.
Spektakl w reżyserii Joanny Satanowskiej to nie tylko opowieść o jednej z najbardziej barwnych postaci polskiej sceny muzycznej, ale także o godnej naśladowania postawie niezłomności, bezkompromisowości i konsekwencji w walce z przeciwnościami losu, systemem i politycznymi naciskami oraz własnymi słabościami.
Scenariusz spektaklu powstał na podstawie książki "Kora, Kora. A planety szaleją" Kamila Sipowicza (Wydawnictwo Agora S.A., wydanie III na podstawie książki Olgi Jackowskiej i Kamila Sipowicza "Kora i Maanam. Podwójna linia życia" z 1998 r.)
Scenariusz i reżyseria: Joanna Satanowska
Scenografia: Anna Adamiak
Kostiumy: Adriana Kustra
Kierownictwo muzyczne: Maciej Zakrzewski
Autor zdjęć filmowych: Przemysław Jękosz
Asystent reżysera: Karolina Gibki
Inspicjent, sufler: Krystyna Fudyma
W filmie wykorzystanym w spektaklu wystąpili:
Karolina Gibki - Kora
Aleksander Fiałek - Marek
Marcin Hycnar - Sławek (dziennikarz)
Ireneusz Pastuszak - Antoni (agent Kory)
Tomasz Piasecki - Bogumił (kierowca busa)
Tomasz Wiśniewski - Kamil
Scena Muzycznych Prapremier dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
Prapremiera odbyła się 11 lutego 2018 roku w Teatrze im. Ludwika Solskiego w Tarnowie.
"Bądź taka, nie bądź taka" to spektakl muzyczny, na który składają się nowe aranżacje największych przebojów z repertuaru Kory i zespołu Maanam w wykonaniu Karoliny Gibki, która w wizualizacjach filmowych wciela się w rolę legendarnej wokalistki. Na scenie towarzyszy jej gitarzysta. W spektaklu usłyszmy m. in.: "Stoję, stoję, czuję się świetnie", "Bądź taka, nie bądź taka", "Oddech szczura", "Ta noc do innych jest niepodobna", "Jesteśmy ze stali", "Taczi, tacz", "Nocny Patrol", "Boskie Buenos".
Jest rok 1984, wytwórnia Rogot współpracująca wówczas z zespołem Maanam wpada na pomysł, aby zagrali oni na zjeździe młodzieży komunistycznej w Sali Kongresowej. Gościem specjalnym ma być premier Związku Radzieckiego Nikołaj Ryżkow. Kora musi podjąć decyzję o udziale w koncercie, licząc się z konsekwencjami w przypadku odmowy.
Spektakl w reżyserii Joanny Satanowskiej to nie tylko opowieść o jednej z najbardziej barwnych postaci polskiej sceny muzycznej, ale także o godnej naśladowania postawie niezłomności, bezkompromisowości i konsekwencji w walce z przeciwnościami losu, systemem i politycznymi naciskami oraz własnymi słabościami.
Scenariusz spektaklu powstał na podstawie książki "Kora, Kora. A planety szaleją" Kamila Sipowicza (Wydawnictwo Agora S.A., wydanie III na podstawie książki Olgi Jackowskiej i Kamila Sipowicza "Kora i Maanam. Podwójna linia życia" z 1998 r.)
Scenariusz i reżyseria: Joanna Satanowska
Scenografia: Anna Adamiak
Kostiumy: Adriana Kustra
Kierownictwo muzyczne: Maciej Zakrzewski
Autor zdjęć filmowych: Przemysław Jękosz
Asystent reżysera: Karolina Gibki
Inspicjent, sufler: Krystyna Fudyma
W filmie wykorzystanym w spektaklu wystąpili:
Karolina Gibki - Kora
Aleksander Fiałek - Marek
Marcin Hycnar - Sławek (dziennikarz)
Ireneusz Pastuszak - Antoni (agent Kory)
Tomasz Piasecki - Bogumił (kierowca busa)
Tomasz Wiśniewski - Kamil
Scena Muzycznych Prapremier dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.