Spotkanie zmysłowego baletu współczesnego z energią teatru muzycznego w zróżnicowanym zestawieniu czterech krótkich utworów. Raj głupców, Nas Dwoje, My oraz Amerykanin w Paryżu: cztery dzieła ukazujące niezwykły zakres choreograficzny współpracownika artystycznego The Royal Ballet, Christophera Wheeldona.
RAJ GŁUPCÓWLśniący i mieniący się Raj głupców to pierwsza z wielu kolaboracji Wheeldona z kompozytorem Jobym Talbotem. Spektakl powstał w 2007 roku, napisany dla zespołu Wheeldona, Morphoses, a po raz pierwszy został wystawiony w 2012 roku przez The Royal Ballet.
NAS DWOJEWzruszające utwory Joni Mitchell stworzyły przestrzeń dla brytyjskiej premiery spektaklu Nas dwoje, duetu o głębokiej intymności i tęsknocie. Dzieło powstało w 2020 roku na Fall for Dance Festival w Nowym Jorku, a w jego oryginalnej obsadzie znaleźli się amerykańscy tancerze baletowi Sarah Mearns i David Hallberg.
MY (DUET)My to pełen czułości duet tańczony przez dwóch mężczyzn. Został stworzony w 2017 roku dla BalletBoyz i osadzony w muzyce Keatena Hensona.
AMERYKANIN W PARYŻU (BALET)Royal Ballet świętuje niezwykły sukces Wheeldona w teatrze muzycznym, proponując wykonanie sceny baletowej z jego uhonorowanego nagrodą Tony musicalu Amerykanin w Paryżu. Osadzony w jazzujących melodiach Gershwina musical jest inspirowany filmem z 1951 roku o tym samym tytule z udziałem Gene'a Kelly'ego i Leslie Caron. Musical zdobył cztery nagrody Tony. Pełna wersja musicalu przedstawia romans rozkwitający pomiędzy amerykańskim żołnierzem Jerrym Mulliganem a francuską baletnicą Lise Dassin. Fragment baletowy stanowił interpretację jednej z najbardziej znamiennych scen z filmu - rozbudowanej sekwencji, w której dwójka głównych bohaterów tańczy w Paryżu - tym razem w wykonaniu Wheeldona.
Dyrygent: Koen Kessels
Czas trwania: 180 min. (w tym dwie przerwy)